Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2010, 15:34
tillaart36 tillaart36 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2010
Berichten: 2
tillaart36 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie ontwerper/visualiser (1ste officiele sollicitatiebrief)

Hey allemaal,

ik ben bijna klaar met mijn opleiding en wil beginnen met solliciteren. Probleem is dat ik niet veel ervaring heb met het schrijven van een goede officiële sollicitatiebrief. Tevens is het een open sollicitatie.

Eigenlijk wil ik gewoon wat beoordelingen/verbeteringen en inspiratie krijgen omdat ik nog geen ervaring in het maken van sollicitatiebrieven heb.

In mijn brief mis ik nog een openingszin (ik vind het moeilijk om iets origineels te verzinnen zonder meteen popi jopie te gaan doen). Tevens vraag ik me af of ik niet teveel over mijzelf praat en te weinig over wat ik wil gaan doen bij het desbetreffende bedrijf. En spelfouten staan er misschien ook nog in, heb hem alleen zelf een paar keer over gekeken dus misschien heb ik iets gemist.

Mijn vragen: algemeen, hoe ziet het eruit. Opbouw, is dat goed. Moet ik actiever het bedrijf en wat mij in hen aanspreekt uitspreken sinds het een open sollicitatie is? En andere ideeën zijn welkom natuurlijk!

De brief zit in de bijlage...

Groeten en bij voorbaat dank!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc open_sollicitatie_j_a_beoordeling.doc‎ (25,5 KB, 256x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 augustus 2010, 22:34
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard

Hei,

als visualiser zou je het over een totaal andere boeg kunnen gooien: ik heb sollicitaties langs zien komen waar je alleen als beelddenker doorheen kunt komen maar of dat bij jouw past weet ik natuurlijk niet.
De brief die je nu hebt, is waarschijnlijk een standaard sjabloon. Eerste tip: kies een ander lettertype, georgia is een nogal ouwelijk lettertype en doet mij direct denken aan Times New Roman. Ander lettertype, maar wellicht ook met een kleur (donkerblauwof zo?)
Dan de inhoud.
Ik zal mijn ideetjes er tussendoor zetten:
***
Tijdens mijn studies **meerdere? vermeld de belangrijkste voor de baan, bijvoorbeeld 'studie Grafische Vormgeving aan het GLR'** ben ik uitermate geďnteresseerd ** ik zou uitermate geďnteresseerd er uit laten, dat ben je toch altijd!;-) ** en bedreven geraakt in het creëren van 3d visualisaties. De visualisaties **komma** animaties en **tevens is hetzelfde als ook; kunnen weggelaten** de bredere presentatietechnieken die door uw organisatie worden gerealiseerd spreken mij zeer aan en zijn conform **te formeel. Ik zou hier schrijven 'komen overeen met "** mijn beeld van effectieve presentatie en communicatie.

Ik heb **inmiddels een** ruime ervaring met het ontwerpen en visualiseren in verschillende 3d pakketten en rendersoftware **waaronder 3D Studio Max, Viz, Maya, Lightwave .Noem de pakketten, hat kan zo maar zijn dat ze specifiek daar naar zoeken**. Deze ervaring en fascinatie voor het maken van realistische en innovatieve visualisaties wil ik in uw organisatie op professioneel niveau verder **verder of door** ontwikkelen. Mijn civieltechnische en bouwkundige achtergrond dienen daarbij als basis.

Naast het werken met diverse CAD-software heb ik een gedegen kennis van afbeelding- en videobewerking en hecht ik veel waarde aan precisie, visuele kwaliteit, en het zoeken naar creatieve en aantrekkelijke oplossingen ** nu staat hier dat je waarde hecht aan het zoeken naar... Bedoel je dat ook?**. Tijdens mijn universitaire studie heb ik tevens ervaring opgedaan in software engineering en het ontwerpen van websites **Let wel op; het kan zomaar zijn dat ze je plots vragen over Ajax, SQL,PHP en nog meer diepgaande specifieke dingen**.

Uiteraard ben ik van harte bereid deze brief en mijn kwaliteiten nader toe te lichten tijdens een gesprek. Binnenkort neem ik daarvoor contact met u op

** Voor een open sollicitatie kan deze slotzin prima, gebruik hem echt niet bij een reactie op een vacature**

Hopelijk heb je hier iets aan?
T.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2010, 12:18
tillaart36 tillaart36 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2010
Berichten: 2
tillaart36 is on a distinguished road
Standaard

Ja ik heb dat soort voorbeelden van sollicitaties ook gezien. Maar ik denk inderdaad dat het op dit moment niet bij mij past en ook niet bij de bedrijven waar ik me op richt.

Lettertype Georgia lijkt op Times New Roman, is dat niet juist een goed soort lettertype? Vrijwel overal waar ik kijk staat aangegeven dat een serif lettertype zoals times new roman het best geschikt is voor een sollicitatiebrief.

Over de opmerkingen: bedankt! Sommige zijn erg nuttig.

-------------------------------------------------------------
Wat betreft het vermelden van mijn studies weet ik niet of de zin daar beter van wordt ->

Gedurende mijn studies ben ik uitermate geďnteresseerd en bedreven geraakt in het creëren van 3d visualisaties.

of:

Gedurende mijn studies aan de Avans Hogeschool 's-Hertogenbosch en de Technische Universiteit Eindhoven ben ik uitermate geďnteresseerd en bedreven geraakt in het creëren van 3d visualisaties.

Wordt dit niet lang en overbodig? Mijn studies staan natuurlijk in het cv vermeld.
-------------------------------------------------------------

Het benoemen van de pakketten eigenlijk hetzelfde:

Ik heb een ruime ervaring met het ontwerpen en visualiseren in verschillende 3d pakketten en rendersoftware.

of:

Ik heb een ruime ervaring met het ontwerpen en visualiseren in verschillende 3d pakketten en rendersoftware zoals 3d Studio Max in combinatie met Vray en Maya met Mental Ray.

Mijn ervaring met 3d software staat ook in mijn cv vermeld en ik vraag me af of ik die hier bij naam moet noemen.
-------------------------------------------------------------

Over de afsluitende zin: het is inderdaad voor open sollicitaties, ik dacht dat deze zin, hoewel vrij standaard, goed was voor dit type sollicitatie.

PS wat denken jullie van mijn openingszin? Ik probeer iets van het standaard "ik ben op zoek naar..." af te wijken maar misschien is deze iets te informeel?

Hoe dan ook, aan de andere opmerkingen had ik zeker wat. Ik heb op dit moment een wat aangepaste versie klaar, tevens hangt mijn cv er nu aan. Als jullie willen kunnen jullie er dan nog eens naar kijken?

Bedankt alvast.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc open_sollicitatie_j_a_beoordeling2.doc‎ (30,5 KB, 99x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil/kan mij adviseren bij mijn 1ste Sollicitatiebrief na reorganisatie. cajun Sollicitatiebrief en cv 3 25 mei 2010 11:55
Sollicitatiebrief stage rechtbank (open sollicitatie) Trudi Sollicitatiebrief en cv 3 3 april 2010 14:40
Sollicitatiebrief open sollicitatie klaasvaag Sollicitatiebrief en cv 0 31 maart 2010 13:22
Sollicitatiebrief voor open sollicitatie Greeny22 Sollicitatiebrief en cv 11 20 juli 2007 10:14
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon