Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #51  
Oud 28 juli 2011, 10:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard NCOI onmenselijk

NCOI Betrouwbaar? De lesboeken zijn prima, zelfs zeer goed. De opdrachten komen qua kwaliteit niet overeen met de examenvragen. NCOI zelf is geen instituut die het zich aantrekt of studenten de studie behalen of niet. Zijn gefocust op positieve resultaten en innen alleen maar geld. Ook niet alle docenten zijn prettig in de omgang, weinig bevlogenheid en dat merk je in de contacten. Een instituut als deze behoort zowel taak als mensgericht te zijn en zich niet primair bezig te houden met alleen profilieren als de beste instituut op basis van resultaten. Menselijke manier van omgang hoef je hier niet te verwachten. Als je hier rekening mee houdt is het prima om te doen.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 4 oktober 2011, 15:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down Ncoi

Wij zijn al 6 weken bezig om ruim 1000 euro lesgeld terug te krijgen. Vele smoesjes gehoord waarom het geld nog niet op onze rekening staat. Wel ondertussen een nota sturen voor een opleiding die door hen zelf is geannuleerd, omdat ze het al 2 keer niet konden aanbieden. Antwoord Ncoi ' foutje'. Elke week 2 a 3 keer aan te telefoon hangen en vragen waar mijn geld blijft. Misschien tijd om een deurwaarder langs te sturen!!
Met citaat reageren
  #53  
Oud 4 oktober 2011, 19:54
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Wij zijn al 6 weken bezig om ruim 1000 euro lesgeld terug te krijgen. Vele smoesjes gehoord waarom het geld nog niet op onze rekening staat. Wel ondertussen een nota sturen voor een opleiding die door hen zelf is geannuleerd, omdat ze het al 2 keer niet konden aanbieden. Antwoord Ncoi ' foutje'. Elke week 2 a 3 keer aan te telefoon hangen en vragen waar mijn geld blijft. Misschien tijd om een deurwaarder langs te sturen!!
Fatale termijn stellen en daarna inderdaad met een incassobureau aan de slag. Succes!
Met citaat reageren
  #54  
Oud 4 oktober 2011, 20:58
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Wij zijn al 6 weken bezig om ruim 1000 euro lesgeld terug te krijgen. Vele smoesjes gehoord waarom het geld nog niet op onze rekening staat. Wel ondertussen een nota sturen voor een opleiding die door hen zelf is geannuleerd, omdat ze het al 2 keer niet konden aanbieden. Antwoord Ncoi ' foutje'. Elke week 2 a 3 keer aan te telefoon hangen en vragen waar mijn geld blijft. Misschien tijd om een deurwaarder langs te sturen!!
Hoi,

Je moet iets te vorderen hebben. De stappen zijn dus:
Zowel aangetekend, per reguliere post en per email (ontvangstbevestiging vragen) sommeren om het bedrag voor DATUM te retourneren op jullie rekening.
De tot nog toe gemaakte kosten kun je eventueel ook vorderen.
NA de vernoemde datum heb je juridisch een zaak als NCOI het bedrag niet heeft over gemaakt.

Jammer dat het op deze wijze moet, maar het gebeurt in deze maatschappij.

Succes ermee.


Ik heb trouwens wel goede ervaringen met het NCOI. DIt is enige jaren geleden en mijn werkgever betaalde toen de opleiding.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #55  
Oud 16 oktober 2011, 16:34
Pamo Pamo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2011
Berichten: 8
Pamo is on a distinguished road
Standaard

Hoe zit het met het niveau van de geaccrediteerde master financial control? je krijgt de MFC titel?
Zijn deze masters qua niveau gelijkwaardig aan een regulier WO master?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 16 oktober 2011, 21:48
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Over het geheel is iedereen er wel over eens dat het niveau van een reguliere school hoger is dan dat van afstandsonderwijs. Dit simpelweg omdat er minder contact/klassiekale lessen zijn waardoor je dus bepaalde vaardigheden niet leert. Als je kiest voor afstandsonderwijs dan kies je het omdat het goedkoop is of omdat je niet de tijd kunt vrijmaken om de studie te volgen op vast tijdstip in de week. Je kiest niet afstandsonderwijs omdat het papiertje of kwaliteit beter is dan een normale hogeschool/uni.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 16 oktober 2011, 22:19
Pamo Pamo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2011
Berichten: 8
Pamo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Over het geheel is iedereen er wel over eens dat het niveau van een reguliere school hoger is dan dat van afstandsonderwijs. Dit simpelweg omdat er minder contact/klassiekale lessen zijn waardoor je dus bepaalde vaardigheden niet leert. Als je kiest voor afstandsonderwijs dan kies je het omdat het goedkoop is of omdat je niet de tijd kunt vrijmaken om de studie te volgen op vast tijdstip in de week. Je kiest niet afstandsonderwijs omdat het papiertje of kwaliteit beter is dan een normale hogeschool/uni.
Toch ben ik het niet helemaal eens met de redenen die je aanhaalt. Ik heb zelf HBO op een reguliere opleiding gedaan en je krijgt tegenwoordig nauwelijks meer lesuren, laat staan dat er fatsoenlijke leerkrachten aanwezig zijn. het niveau van het reguliere onderwijs is de laatste jaren sterk gedaald. je leert ook niks van je mede klasgenoten, dus waar je dit idee vandaan haalt is mij een raadsel. legio voorbeelden kan ik noemen waar de helft van mijn mede klas genoten drie kwart van de lessen afwezig waren, omdat het niveau van lesgeven zo slecht was dat ze er totaal niks mee op schoten en het zonde van de tijd was om je tijd hiermee te verdoen (al helemaal in deeltijd als je er ook nog full time bij werkt)

Je zou juist kunnen redeneren dat wanneer iemand een papiertje via afstandsonderwijs haalt deze meer waarde dient te hebben, omdat degene die via afstandsonderwijs studeert veel meer discipline en motivatie dient te hebben dan degene die maar via regulier onderwijs studeren. Daarbij toon je de wil en karakter wat werkgevers erg belangrijk vinden.

Nee ik vind dat ze het afstandsonderwijs onderschatten en te min doen en het reguliere onderwijs wat flink achteruit is gegaan veel te veel overhypen.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 23 oktober 2011, 10:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard MFC bij NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Hoe zit het met het niveau van de geaccrediteerde master financial control? je krijgt de MFC titel?
Zijn deze masters qua niveau gelijkwaardig aan een regulier WO master?
Ook ik wil MFC gaan doen. MFC is volgens mij nog niet geaccrediteerd. Is door NCOI wel voor accredatie ingediend.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 23 oktober 2011, 11:38
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cealis Bekijk bericht
Over het geheel is iedereen er wel over eens dat het niveau van een reguliere school hoger is dan dat van afstandsonderwijs. Dit simpelweg omdat er minder contact/klassiekale lessen zijn waardoor je dus bepaalde vaardigheden niet leert. Als je kiest voor afstandsonderwijs dan kies je het omdat het goedkoop is of omdat je niet de tijd kunt vrijmaken om de studie te volgen op vast tijdstip in de week. Je kiest niet afstandsonderwijs omdat het papiertje of kwaliteit beter is dan een normale hogeschool/uni.
Dat je bepaalde vaardigheden niet leert vind ik een wat beperkte kijk op zaken. Veel mensen die afstandsonderwijs volgen zijn ervaren in hun vak en willen die ervaring certificeren. Goed afstandsonderwijs houdt daar rekening. Met name in de zin dat ze die mensen niet als "leerlingen" zien maar als "collega's" waarmee ze samen een traject doen en waar men van elkaar kan leren.

Hoe het bij LOI e.d. zit weet ik niet, maar de Open Universiteit hangt zeer duidelijk deze stelling aan. Er wordt zonder meer vanuit gegaan, bij vrijwel alle opleidingen, dat je werkzaam bent in het vakgebied en dat je in staat bent te reflecteren op je ervaring. Dit houdt ook gelijk in dat mensen die weinig tot geen ervaring hebben snel vast zullen lopen in een dergelijk traject, omdat je bepaalde vaardigheden al moet bezitten voordat je start met de studie.

Wat je kiest en waarom hangt sterk samen met waar je staat en wat je wil in je leven. Er is geen goed of fout in dat opzicht, maar slechts betere en mindere keuzes.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 23 oktober 2011, 14:20
Pamo Pamo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2011
Berichten: 8
Pamo is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ook ik wil MFC gaan doen. MFC is volgens mij nog niet geaccrediteerd. Is door NCOI wel voor accredatie ingediend.
Nee hoor. MFC via Markusverbeek en Ncoi is wel geaccrediteerd:

http://www.mvp.nl/opleidingen/opleid...ce_%26_control

Via NCOI ook:

http://www.ncoi.nl/opleiding/2011-Ma...ntrol-MFC.html

De kosten zijn wel erg hoog, waarom voor dat geld geen Nyenrode of een andere deeltijd studie op de uni doen?
Lijkt me toch iets beter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ncoi


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 06:54
NCOI Bestuurskunde I Anita Opleiding kiezen en volgen 12 13 juni 2008 14:54
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 14:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon