Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 april 2015, 14:06
sipi12 sipi12 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2015
Berichten: 1
sipi12 is on a distinguished road
Standaard Hulp bij motivatiebrief master!

Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een motiviatiebrief voor mijn master. Ik zou het heel fijn vinden als iemand mijn brief kan doorlezen en wat feedback wil geven, aangezien ik niet erg vaak zo'n brief heb geschreven. Ik wil zo graag toegelaten worden, dus wil graag dat mijn brief in orde is!

Alvast bedankt!


Utrecht, 18 april 2015

Betreft: Motivatie Master Communicatie, Beleid en Management

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. Via deze weg wil ik u graag overtuigen van mijn motivatie voor de Master Communicatie, Beleid en Management aan de Universiteit Utrecht.

Allereerst wil ik u graag wat meer over mijzelf vertellen. Mijn naam is X en ik ben 21 jaar. Op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn Bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Ik verwacht dit academisch jaar mijn studie af te ronden. Ik wil graag mijn kennis nog verder verbreden door hierna een master te volgen. Hierbij is mijn keuze gevallen op de master Communicatie, Beleid en Management.

Ik heb mijn bachelor opleiding met veel plezier gevolgd. Echter was de opleiding vooral onderzoeksgericht en miste ik enigszins de praktijkimplicaties. Dit zie ik echter wel terug in de master Communicatie, Beleid en Management. Ik wil met deze master mijn kennis die ik heb opgedaan bij mijn bacheloropleiding uitbreiden. In de loop van mijn studie kwam ik erachter dat ik vooral geďnteresseerd ben in processen die zich afspelen binnen en tussen bedrijven. Dit heeft onder andere te maken met het werk dat ik ben gaan doen. Ik ben op dit moment ruim een jaar werkzaam als Teamleider Verkoopafhandeling bij een supermarktketen. Hierbij geef ik leiding aan een team van ongeveer 40 caissičres. Hiervoor heb ik meerdere cursussen gevolgd, die onder andere gericht waren op communicatie- en managementvaardigheden. Ik merkte dit ik dit zeer interessant vond, hier veel plezier van ondervond en dat ik hier meer over wilde leren.

Mijn doel is door middel van het volgen van deze master, werkzaam te worden als communicatieadviseur bij een bedrijf. Communicatie speelt een cruciale rol bij bedrijven en organisaties en bij hun strategievorming. Het kan een bedrijf maken of breken. Hierbij is het onder andere belangrijk om de juiste communicatiemiddelen in te zetten. Tijdens mijn bacheloropleiding heb ik veel geleerd over verschillende communicatiemiddelen en hun werking, maar nu wil ik mij graag verdiepen in welke middelen het meest geschikt zijn voor organisaties. Door middel van deze master wil ik graag mijn communicatieve competenties verbeteren. Voor een functie als communicatieadviseur is het belangrijk dat je beschikt over competenties zoals jezelf op de juiste manier uitdrukken via de juiste communicatiemiddelen en overtuigend kunnen communiceren. Maar ook analytisch vermogen en inzicht, kennis en ervaring in het communicatieproces, zijn van belang. Vooral het overtuigend communiceren en jezelf op de juiste manier kunnen uitdrukken, zijn competenties waarvan ik verwacht dat ik deze, door middel van deze master, naar een hoger niveau kan brengen. Ik verwacht met deze master vaardigheden te leren die ik uiteindelijk zeer goed kan toepassen in de praktijk, zodat ik een functie als communicatieadviseur uitstekend zal kunnen uitoefenen. Ik hoop dan dat ik als persoon een verschil kan maken binnen een bedrijf.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd over mijn motivatie voor de master Communicatie, Beleid en Management. Graag zou ik mijn motivatie verder toelichten in een persoonlijk gesprek.

In afwachting van uw reactie,

XXXX

Bijlagen: Cijferlijst en Curriculum Vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2015, 12:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,
Probeer te achterhalen wie de brieven gaat lezen en gebruik deze naam in je aanhef.

Citaat:
Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. Via deze weg wil ik u graag overtuigen van mijn motivatie voor de Master Communicatie, Beleid en Management aan de Universiteit Utrecht.
Laat het eerste zinnetje liever weg. Als het goed is, staat al bij 'betreft' de reden van je schrijven. Voor de volledigheid zou ik ook het schooljaar vermelden.

Citaat:
Allereerst wil ik u graag wat meer over mijzelf vertellen. Mijn naam is X en ik ben 21 jaar. Op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn Bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Ik verwacht dit academisch jaar mijn studie af te ronden. Ik wil graag mijn kennis nog verder verbreden door hierna een master te volgen. Hierbij is mijn keuze gevallen op de master Communicatie, Beleid en Management.
'Ben ik bezig met (...)' is spreektaal. 'Rond ik mijn bachelor af (...)' is beter.

Citaat:
Ik heb mijn bachelor opleiding met veel plezier gevolgd.
Bacheloropleiding schrijf je aaneen.

Citaat:
Echter was de opleiding vooral onderzoeksgericht en miste ik enigszins de praktijkimplicaties.
Schrijf liever positief over je bacheloropleiding. Zie de bachelor als de fundering voor je master. De master geeft je de kans om je te richten op de onderwerpen die jij interessant vindt.

Dit zie ik echter wel terug in de master Communicatie, Beleid en Management. Ik wil met deze master mijn kennis die ik heb opgedaan bij mijn bacheloropleiding uitbreiden. In de loop van mijn studie kwam ik erachter dat ik vooral geďnteresseerd ben in processen die zich afspelen binnen en tussen bedrijven.

Citaat:
Dit heeft onder andere te maken met het werk dat ik ben gaan doen. Ik ben op dit moment ruim een jaar werkzaam als Teamleider Verkoopafhandeling bij een supermarktketen. Hierbij geef ik leiding aan een team van ongeveer 40 caissičres. Hiervoor heb ik meerdere cursussen gevolgd, die onder andere gericht waren op communicatie- en managementvaardigheden. Ik merkte dit ik dit zeer interessant vond, hier veel plezier van ondervond en dat ik hier meer over wilde leren.
Dat is een mooie persoonlijke motivatie. Je kunt hem nog krachtiger maken
door aan te geven waarom jij dit interessant vindt. Kun je een concreet voorbeeld geven?

Citaat:
Mijn doel is door middel van het volgen van deze master, werkzaam te worden als communicatieadviseur bij een bedrijf.
Heb je ook al een idee wat voor soort bedrijf?

Citaat:
Communicatie speelt een cruciale rol bij bedrijven en organisaties en bij hun strategievorming. Het kan een bedrijf maken of breken. Hierbij is het onder andere belangrijk om de juiste communicatiemiddelen in te zetten. Tijdens mijn bacheloropleiding heb ik veel geleerd over verschillende communicatiemiddelen en hun werking, maar nu wil ik mij graag verdiepen in welke middelen het meest geschikt zijn voor organisaties.
Welke organisaties bedoel je dan? Profit of non-profit? Of vind je het allebei interessant?

Citaat:
Door middel van deze master wil ik graag mijn communicatieve competenties verbeteren. Voor een functie als communicatieadviseur is het belangrijk dat je beschikt over competenties zoals: jezelf op de juiste manier uitdrukken via de juiste communicatiemiddelen en overtuigend kunnen communiceren. Maar ook analytisch vermogen en inzicht, kennis en ervaring in het communicatieproces, zijn van belang.
Dit stukje leest niet lekker. Kijk er nog eens goed naar.

Vooral het overtuigend communiceren en jezelf op de juiste manier kunnen uitdrukken, zijn competenties waarvan ik verwacht dat ik deze, door middel van deze master, naar een hoger niveau kan brengen. Ik verwacht met deze master vaardigheden te leren die ik uiteindelijk zeer goed kan toepassen in de praktijk, zodat ik een functie als communicatieadviseur uitstekend zal kunnen uitoefenen. Ik hoop dan dat ik als persoon een verschil kan maken binnen een bedrijf.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd over mijn motivatie voor de master Communicatie, Beleid en Management. Graag zou ik mijn motivatie verder toelichten in een persoonlijk gesprek.

In afwachting van uw reactie,

XXXX

Citaat:
Bijlagen: Cijferlijst en Curriculum Vitae.
cijferlijst en curriculum vitae schrijf je met kleine letters.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Research Master Eva_H Sollicitatiebrief en cv 4 26 april 2010 21:40
Hulp nodig bij sollicitatie assistant buyer AnoukB Sollicitatiebrief en cv 2 2 februari 2010 15:17
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Graag hulp bij solliciatie (ict) tweakit Sollicitatiebrief en cv 9 25 juni 2009 15:32
Universitaire master in Real estate bij Saxion Fiskmas Opleiding kiezen en volgen 5 13 juni 2009 11:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon