Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2008, 15:26
Robbert23 Robbert23 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2008
Berichten: 3
Robbert23 is on a distinguished road
Standaard Waar te starten?

Vorige week ben ik afgestudeerd. Heb een opleiding HBO Vrijetijdskunde gestudeerd. Enkele jaren bewust voor gekozen vanwege de verregaande interesse in muziek/evenementen.

Binnen deze opleiding heb ik altijd de marketing/communicatie richting gevolgd. Stage gelopen op een afdeling met werkzaamheden als persberichten schrijven, marktonderzoek uitvoeren, promotieplannen opstellen, ontwerpen van promotiemateriaal (basisniveau), vrijwilligers coordineren etc. Daarnaast als afstudeerstage een klanttevredenheidsonderzoek gedaan. Kortom redelijk wat studie ervaring binnen marketing/communicatie. Dit is ook hetgene waar ik op dit moment naar op zoek ben als baan.. Maar ben bang dat het lastig is voor mij om een baan op dit gebied te vinden buiten de vrijetijdsindustrie. Mensen met een commercieel economische opleiding of communicatie hebben waarschijnlijk meer inhoudelijke kennis en daarom een pré wat betreft vacatures.

Inmiddels orienteer ik me al weken suf op traineeships, cursussen of deeltijd opleidingen maar ik kom er persoonlijk niet uit. Voltijd studeren is geen optie meer omdat ik geld wil gaan verdienen. Echter krijg ik niet echt vacatures gevonden waarbij werkgevers de mogelijkheid bieden om door te groeien dmv cursussen of deeltijd opleidingen.

Kortom: ik heb geen werkervaring, wel HBO werk en denk niveau maar gericht op een branche waar het lastig is een baan te vinden. Heeft iemand tips hoe ik mezelf goed kan orienteren op een eventueel vervolg?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 september 2008, 16:10
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Waar te starten?

Hallo Robert,

Je schrijft dat je geen werkervaring hebt, maar je stage kun je ook meerekenen als werkervaring.

Heb je al een CV gemaakt? Hier kun je alvast mee beginnen. Omschrijf op je CV duidelijk je taken die je tijdens je stage had.

Ook is het belangrijk om je eigenschappen te vermelden.

Ik ben benieuwd hoe je CV eruit komt te zien of als je hem al af hebt, hoe hij eruit ziet.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 september 2008, 12:13
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Waar te starten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robbert23 Bekijk bericht
Mensen met een commercieel economische opleiding of communicatie hebben waarschijnlijk meer inhoudelijke kennis en daarom een pré wat betreft vacatures.
Dit (voor)oordeel had ik ook, totdat ik ging solliciteren en werd aangenomen als marketing-/communicatiemedewerker terwijl ik geen gerichte communicatieopleiding heb gevolgd... (en sommige medesollicitanten wel!)

Ik zou dus gewoon een poging wagen en gaan solliciteren op banen die je aanspreken. Met jouw opleiding en stage-ervaring lijkt het me geen opgave om ergens een baan te vinden

In mijn werk merk ik dat ik met gezond verstand een heel eind kom en voor het opdoen van wat meer vakkennis heb ik NIMA Communicatie-A gedaan. Nu ben ik bezig met NIMA Marketing-A. Wellicht is dat ook iets voor jou? (Hoewel je gezien je opleidingsachtergrond misschien beter meteen met NIMA-B kunt starten.)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 september 2008, 13:37
Abba Abba is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 5
Abba is on a distinguished road
Standaard Re: Waar te starten?

Dat probleem heb ik dus ook. Ben afgestudeerd in CE marketing. Nou de enige vacatures waar ik heel vaak voor gebeld wordt zijn toch wel salesfuncties. Had ik maar een andere opleiding gekozen maar ja het is niet anders. Ik houd ontzettend veel van marktonderzoeken. Ik heb nu al zovaak gesolliciteerd dat ik gewoon de tel kwijt ben geraakt. Ik heb zelfs genoegen moeten nemen met minder betaalde banen om zo elke maand mijn vaste lasten te kunnen betalen.

Ik heb mijn droom om in de marketing te gaan werken laten varen. Nu moet ik maar genoegen nemen met een mindere baan. Wat ik nog wel heel erg leuk zou vinden is om iets voor mijn medemens te doen. Mensen helpen dat lijkt mij naast marketingfuncties ook heel erg leuk. Misschien iemand nog tips voor mij?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke opleiding voor artiestenmanager, en waar kan ik informatie vinden? _Aiimee_ Opleiding kiezen en volgen 7 17 maart 2011 16:26
werk, hoe, wat, waar? LXXXIII Loopbaanvragen 4 19 augustus 2008 20:56
Waar omkleden? Zomer Alle andere carrièreonderwerpen 8 15 oktober 2007 00:23
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon