Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2013, 17:05
Ries Ries is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 november 2013
Berichten: 7
Ries is on a distinguished road
Standaard Ik heb jullie hulp ECHT nodig..!

Beste carrieretijgers,

Ik ben al een aantal maanden bezig met solliciteren, maar ik wordt maar niet uitgenodigd. Nu heb ik mijn sollicitatiebrief een draai gegeven, waardoor ik meer wil inspelen op mijn kennis. Zelf heb ik de volgende vacature gevonden.

Trainees worden bijvoorbeeld bij gemeenten ingezet als junior beleidsadviseur, assistent projectleider, projectsecretaris dan wel als adviseur ingezet op adviesopdrachten.

Functie-eisen
Je bent in het bezit van een rijbewijs en korter dan een jaar afgestudeerd op academisch/HBO+-niveau op een van onderstaande opleidingen:
• HBO Planologie/NHTV.
• WO Planologie, Stedelijk Management, Sociale/Economische Geografie

Vastgoed & (ge)bouwen.
• HBO Vastgoed, Bouwtechnisch/Bedrijfskunde varianten.
• HBO of WO (bijvoorbeeld TUD BK) – vasgoedbeheer/real estate management

Omgevingsrecht.
• HBO juridisch.
• WO Nederlands Recht, (bijvoorbeeld Staats- en bestuursrecht)

Opleidingen sec in de richting van Stedenbouw en HBO Bouwkunde sluiten helaas niet aan bij dit talentenprogramma.

Voor dit talentenprogramma zijn we op zoek naar ondernemende, energieke, proactieve, flexibele en ambitieuze kandidaten met maximaal 2 jaar werkervaring. Je hebt een van bovenstaande opleidingen succesvol afgerond en bent nog niet klaar met je persoonlijke ontwikkeling. Bovendien wil je graag kennis van de praktijk op doen. Belangrijk is dat je affiniteit hebt met de publieke sector en het openbaar bestuur.

Mijn brief is als volgt:

Amsterdam, 21 november 2013

Betreft: Sollicitatie talentenprogramma ruimte

Geachte heer/mevrouw,

Met veel enthousiasme heb ik over de vacature van “talentenprogramma ruimte” op de website van www.vastgoedfuncties.nl gelezen. Ik ben erg geďnteresseerd voor deze functie daar het vele raakvlakken heeft met mijn studie, profiel en ambitie.

Vorige jaar in oktober heb ik de opleiding bouwtechnische bedrijfskunde/vastgoedkunde met succes afgerond. In het laatste jaar kregen ik de mogelijkheid om een keuze te maken tussen drie uitstroom profielen. Zelf heb ik gekozen voor projectmanagement. De reden hiervoor is omdat ik zelf goed kan organiseren, planmatig kan werken en over goede communicatieve eigenschappen beschik.

Tijdens de start van het laatste jaar heb ik meegedaan aan een excellentieprogramma met als onderwerp de stad. In dit programma werden studenten met ambitie voorgelegd met aantal economische, maatschappelijke en sociale problemen/vraagstukken. Zelf heb ik veel onderzoek gedaan naar ketenintegratie en waardecreatie binnen een stad. Hierbij heb ik onderzoek gedaan hoe de publieke sector extra inkomens kunnen verwerven door middel van waardestromen te gebruiken.

Helaas heb ik de excellentieprogramma niet kunnen afronden, omdat ik de mogelijkheid kreeg om in het buitenland een afstudeerstage te doen. Hiervoor heb ik toen ook gekozen, waardoor ik een maand in Bangladesh heb gezeten. Het doel van de afstudeerstage was om een integraal masterplan op te zetten met de Bengaalse, Nederlandse, studenten en docenten. Tijdens het maken van het masterplan heb ik veel onderzoek gedaan op macro, messo en micro niveau. Zelf heb ik economische, sociale en maatschappelijke activiteiten in kaart gebracht zodat er makkelijk onderzoek gedaan kon worden om waardestromen in een sloppenwijk toe te passen. Ook heb ik veel kaarten gemaakt waar de verscheidenheid tussen arm en rijk goed te zien was. Praten met de mensen die leven in de sloppenwijken was ook een van de dagelijkse taken tijdens mijn onderzoek.

Het traineeship is een uitstekende manier om uw bedrijf goed te leren kennen en mijn waarde voor de organisatie te laten zien. Zelf ben ik dan ook een persoon dat erg ambitieus is. Ik hou er niet van om stil te zitten maar actief bezig te zijn met diverse zaken. Ik werk graag door om mijn werk af te maken. Verder neem ik graag initiatieven om samen of alleen mijn werk tot een goed resultaat te brengen.

Als bijlage heb ik mijn Curriculum Vitae bijgevoegd. Graag word ik uitgenodigd om mijn sollicitatie en Curriculum Vitae mondeling toe te lichten. Ik hoop dan ook snel bericht van u te ontvangen.

Met vriendelijke groet,


Voor + Achternaam

Bijlage: Curriculum Vitae

Graag hoor ik van jullie of jullie nog tips hebben en/of ik nog dingen kan aanpassen. Mijn enorme dank alvast hiervoor!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2013, 22:48
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

[quote]Ik heb jullie hulp ECHT nodig...!{/quote]

Hallo Ries,

Dan zal je echt je volgens de forumregels moeten spelen.

Verder kan je al een aantal standaard fouten zelf oplossen door hier op het forum brieven te lezen of elders op de site tips te lezen.

Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Hulp nodig bij kiezen van een opleiding m0ji_jo0n Opleiding kiezen en volgen 1 31 mei 2010 16:54
Hulp nodig bij studiekeuze marthevw Opleiding kiezen en volgen 5 21 maart 2010 00:42
Hulp nodig bij de sollicitatiebrief politie dame Sollicitatiebrief en cv 5 8 november 2008 23:55
Hulp nodig bij een zin, moet vandaag de deur uit Tricia Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2008 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon