Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2014, 15:15
Cruisin Cruisin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2014
Berichten: 3
Cruisin is on a distinguished road
Standaard motivatiebrief 21+ test

Goedendag,

ik ga de 21+ traject doen via hogeschool leiden, en daarin stond in de brief vermeld dat ik ook een motivatiebrief moet schrijven. en mijn vraag is komen deze vragen die hier onder volgen in mijn brief terug ?

De antwoorden op deze vragen dient u, naast andere
persoonlijke motieven, in ieder geval te verwerken in uw motivatiebrief.
1. Waarom vindt u dat studeren op het hbo bij u past?
2. Op welke punten wilt u zichzelf tijdens de studie ontwikkelen?
3. Welke onderwerpen binnen de studie vindt u het meest belangrijk?
4. Wat wilt u door het volgen van deze studie bereiken (welke
baan/doorstuderen)?

En graag zou ik jullie meningen willen horen en/of kritiek hoe ik mijn brief kan versterken.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Motivatiebrief.doc‎ (29,0 KB, 373x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2014, 22:38
mugisha mugisha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2014
Berichten: 2
mugisha is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cruisin,

Ik ben begonnen je brief te redigeren, maar misschien zit je daar niet op te wachten (en het kost nogal wat tijd...), dus eerst maar het volgende.

Je vraagt of de antwoorden op genoemde vragen terugkomen in jouw brief;
1) deze vraag heb je niet beantwoord, je legt wel uit waarom je de opleiding zelf interessant vindt, maar niet waarom studeren op het hbo nou bij jou past,
2) deze vraag heb je wel beantwoord, alhoewel je van mij nog wel wat beter na mag denken over hoe je dat wilt verwoorden,
3) deze vraag heb je niet beantwoord, je zegt welke vakken jou interessant lijken, maar niet wat je (evt daaraan) belangrijk vindt,
4) deze vraag heb je beantwoord, maar wederom zou ik de alinea herschrijven, dat ziet er mooier uit.

Verder wil ik je aanraden om ervoor te zorgen dat je zinnen kloppen, je wilt geen gesproken taal maar geschreven taal gebruiken.

Veel succes ermee!

ps, ik heb dit stukje drie keer nagelezen en drie keer fouten eruit gehaald, oftewel, vooral veel opnieuw lezen is het advies!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 maart 2014, 13:45
Labadoo Labadoo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 maart 2014
Berichten: 2
Labadoo is on a distinguished road
Standaard

De gesproken taal is inderdaad het eerste wat mij ook opvalt met daarnaast ook een aantal fouten in de zinsopbouw.

Een zin begint nooit met 'En' of 'Maar'
Als je er een nieuwe zin van wilt maken gebruik dan 'Daarnaast' en 'Echter'.

''Ik heb bepaalde eigenschappen die voldoet..''
Eigenschappen is meervoud en deze voldoen

Ook zie ik dat je de komma's niet goed gebruikt.
Zo hoort er voor 'maar' altijd een komma te komen, wat in deze brief niet (overal) gebeurd en gebruik je soms komma's op plekken waar dit niet nodig is.
Zoals hier:

''Het antroposofie deel van de opleiding kan ik me wel in vinden, het denken en het voelen en willen past wel bij me.''
Het tweede gedeelte van de zin is eigenlijk een nieuwe zin, dus deze zin kan je beter schrijven als ''..vinden. Het..''

'', maar hier gestopt omdat ik een baan kreeg aangeboden bij de stageplek.''
-> '', maar hiermee ben ik gestopt, omdat ik een baan aangeboden kreeg bij een stageplek.''

Nog even heel goed kijken naar je manier van schrijven dus.
Succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2014, 10:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je hebt al goede feedback gekregen van mugisha en Labadoo. Ik wil hier nog het volgende aan toevoegen. Je schrijft:

Citaat:
En tijdens het reizen kwam tot inkeer dat ik een studie moet oppakken, het liefst met mensen werken en helpen en als het kan met drama was dat helemaal mooi mee genomen en dat bied deze opleiding.
Hoezo kwam je tot inkeer dat je een opleiding MOET oppakken? En waarom dan een hbo-opleiding, waarom niet je mbo-4-opleiding oppakken en afronden?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 maart 2014, 12:53
Cruisin Cruisin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2014
Berichten: 3
Cruisin is on a distinguished road
Standaard

Dank jullie wel van het geven van jullie feedback, ga er zeker mee aan de slag

ik kwam tot inkeer doordat ik iets wou bereiken in me leven zoals naar hbo gaan en de opleiding die ik altijd al heb willen doen zou voltooien Als ik nu nog naar het mbo zou gaan moet ik weer 3 jaar studeren en vervolgens nog 4 jaar naar het hbo. terwijl ik door hulp met de 21+ test sneller mijn doel kan verwezenlijken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 april 2014, 10:16
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
ik kwam tot inkeer doordat ik iets wou bereiken in me leven zoals naar hbo gaan en de opleiding die ik altijd al heb willen doen zou voltooien
Als dit de opleiding is die je altijd al hebt willen doen, dan komt dat nu te weinig naar voren in je brief. Ik raad je aan dat meer voor het voetlicht te brengen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 april 2014, 17:19
Cruisin Cruisin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2014
Berichten: 3
Cruisin is on a distinguished road
Standaard

Hartelijk bedankt voor jullie feedback allemaal. heb ik echt iets aangehad.Heb hem opnieuw gemaakt, ik hoop dat deze beter in smaak valt dan mijn eerste motivatiebrief.



Den Haag, 1 April 2014

Betreft: motivatiebrief


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u mijn motivatiebrief. In deze brief is aangegeven waarom ik voor de HBO opleiding Kunstzinnige Therapie Spraak & Drama kies.

De reden waarom ik voor de opleiding Kunstzinnige Therapie Spraak & Drama heb gekozen is omdat de vakken en het beroep drama therapeut bij deze opleiding mij heel erg aanspreken.Vooral de vakken als fenomenologie, klank en beweging, mens in biografie, Gezondheid ziekte en therapie. HBO past precies bij mij. Ik ben redelijk goed in zelfstandigheid en samenwerken. Door een HBO studie te gaan doen krijg je meer vakken diepgang bijv. psychologische vakken wat een MBO weer niet aanbied. Hogeschool Leiden heeft een zeer moderne stijl van opleiden en is toch nog zeer warm en gezellig. Na goed jullie opendagen bezocht te hebben en mijn deelnamen aan het proefstuderen is mij opgevallen dat de docenten zeer goed omgaan met de studenten. Persoonlijk heb ik informatie over jullie hogeschool gevraagd aan een aantal studenten. Zij waren zeer enthousiast over de lessen en docenten. Hierdoor is voor mij meer interesse gewekt.

Heb hiervoor een MBO “Kunst, Cultuur & Amusement” gedaan enigszins gerelateerd aan opleiding Kunstzinnige Therapie. Ik wou altijd al vaktherapeut willen worden al sinds ik naar het MBO ging. Doordat ik een baan aangeboden kreeg bij een stageplek kon ik mijn studie niet afmaken. Daar in tegen heb ik een aantal jaar als drama docent gewerkt en vervolgens op een cruiseschip als danseres. Tijdens deze tijd heb ik mooie plekken van de wereld mogen bewonderen. Als mens heb ik me persoonlijk ontwikkeld tijdens deze tijd en uiteraard volwassen geworden. Om als vaktherapeut te werk te gaan heb je enigszins levenservaring nodig om het vak uit te oefenen. Voor mij gevoel heb ik die nu voldoende opgebouwd en kan opgeleid worden hiervoor

Ik heb bepaalde eigenschappen die voldoen aan het beroep zoals creatief, flexibel, inlevingsvermogen kan goed samenwerken. Daarnaast ik wil nog meer groeien als mens. Echter zou ik me meer willen ontwikkelen in zelfstandigheid en als professional goed ontwikkeld zijn om mensen te helpen. Het antroposofie deel van de opleiding kan ik me wel in vinden. Het denken en het voelen en willen past wel bij me. Zelf ben ik niet zo opgevoed, maar heb er een boek over mogen lezen en na het lezen sta ik hier heel erg voor open en ben ik geheel nieuwsgierig wat het antroposofie mij gaat bieden gaat het met meer ontwikkelen als mens of ga ik denken “ja leuk maar toch niet” dat zou ik heel graag willen ontdekken.

Als ik afgestudeerd ben wil ik het liefste werken met kinderen/adolescenten in de psychiatrie of onderwijs. Door de jaren heen heb ik ervaring op mogen doen in het onderwijs (zie CV). Het zou mij bevredigend werk zijn als ik mensen kan helpen door behulp met drama en/of spraak therapie. Zodat de cliënten weer normaal kunnen functioneren in de maatschappij.

Om dit doel te bereiken is het voor mij belangrijk om toegelaten te worden. Hopelijk heb ik u een duidelijk beeld gegeven met betrekking tot mijn interesse en motivatie voor de opleidingsplaats. In mijn Curriculum Vitae kunt u verdere informatie vinden over werk en stage-ervaring. Alvast bedankt voor uw aandacht. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

-Naam-


Bijlagen: CV, kopie van capaciteitentoets
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief Operator (BBL) ikwilleren Sollicitatiebrief en cv 4 11 maart 2013 11:18
Dezelfde motivatiebrief gebruiken of toch maar niet? Anissa Sollicitatiebrief en cv 1 2 september 2011 09:39
hoe voorbereiden op HBO test starter Alle andere carrièreonderwerpen 9 16 december 2008 19:36
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon