Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 mei 2012, 16:45
berlien berlien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2010
Berichten: 8
berlien is on a distinguished road
Standaard Suggesties sollicitatiebrief medewerker jeugdinstelling

Hallo,

Graag zou ik op een functie van administratief medewerker bij een jeugdinstelling willen solliciteren. Het is een baan waar ik een heel goed gevoel bij heb, vooral ook de instelling. Mijn vraag is dus ook, zal deze brief goed genoeg zijn?

__________________________________________________ __________
Geachte mevrouw xxxxxxx,

De kans op een zo succesvol mogelijke terugkeer in de maatschappij voor jongeren vergroten. Dit is het motto van xxxxx. Hieraan zou ik graag willen meewerken en middels deze brief en mijn CV kenbaar willen maken dat ik de enthousiaste medewerker jeugdadministratie ben die jullie zoeken.

Wat mij aanspreekt in de functie, en dan specifiek bij xxxxx, is de diversiteit aan werkzaamheden die goed aansluiten bij mijn opleidingen en werk -en levenservaring, zoals ook in CV te lezen is. Tijdens mijn werkzaamheden als medisch secretaresse was ik verantwoordelijk voor de belangen van de patiënten en het goed functioneren van de arts.
Het belang van accuratesse en integriteit waren hier groot. In deze baan heb ik ervaren hoe ik mijn enthousiasme kan inzetten in mijn werk.

Ik zou mijzelf omschrijven als zeer sociaal vaardig, stressbestendig, representatief en in het bezit van een gezonde dosis inleving - en doorzettingsvermogen. Verder ben goed in staat zelfstandig te werken en te handelen en durf hierbij ook beslissingen te nemen. Wetende dat ik onderdeel uitmaak van een team waarop ik terug kan vallen, ervaar ik als zeer prettig.

Mijn capaciteiten, persoonlijke eigenschappen en enthousiasme maken mij tot een goede kandidaat voor deze functie. Deze brief en mijn bijgevoegde CV zou ik graag in een persoonlijk gesprek nader willen toelichten. Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

__________________________________________________ __________

Alvast bedankt.
Groetjes Berlien
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2012, 15:30
berlien berlien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2010
Berichten: 8
berlien is on a distinguished road
Standaard

Heeft er niemand op of aanmerkingen voor mijn brief?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2012, 16:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berlien Bekijk bericht
Dit is het motto van xxxxx.
Ik zou dit tussenzinnetje weglaten. Dan heb je een originele opening van je brief. Dat het het motto (de missie?) van de organisatie is, weten de selecteurs wel.

Citaat:
middels deze brief
'Middels' wordt wel beschouwd als een germanisme. Zuiver Nederlands is "door middel van", of informeler "met".

Citaat:
die jullie zoeken.
Ik prefereer: die u zoekt.

Citaat:
Tijdens mijn werkzaamheden als medisch secretaresse was ik verantwoordelijk voor de belangen van de patiënten en het goed functioneren van de arts.
Ik denk niet dat je verantwoordelijk bent voor het goed functioneren van de arts, maar voor het ondersteunen van de arts.

Citaat:
Ik zou mijzelf omschrijven als zeer sociaal vaardig, stressbestendig, representatief en in het bezit van een gezonde dosis inleving - en doorzettingsvermogen. Verder ben goed in staat zelfstandig te werken en te handelen en durf hierbij ook beslissingen te nemen. Wetende dat ik onderdeel uitmaak van een team waarop ik terug kan vallen, ervaar ik als zeer prettig.
Hier claim je vrij veel kwaliteiten op rij, zonder onderbouwing. Ik zou proberen in ieder geval de belangrijkste kwaliteit(en) aan te tonen aan de hand van je werkervaring. Daar verwijs je nu wel naar, maar je laat het aan de lezer om te ontdekken hoe relevant die ervaring is.

Verder loopt deze brief wel lekker, voor mijn gevoel.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 mei 2012, 19:04
berlien berlien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2010
Berichten: 8
berlien is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je uitgebreide reactie, rené.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief medewerker back office smstrijker Sollicitatiebrief en cv 3 28 juli 2008 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon