Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2007, 22:08
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief managementassistente

Onlangs heb ik een open sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijf. Nu zag ik op de site dat er een vacature was ontstaan voor managementassistente. Dus ik ga voor de 2e keer solliciteren maar dan dus gericht. Wil iemand mijn brief (met dank aan de site carrieretijger)beoordelen?

Geachte mijnheer/mevrouw,

Aangezien ik u onlangs een open sollicitatie heb gestuurd voor een functie bij xxxxxxx, neem ik hierbij met plezier het initiatief om gericht te solliciteren op een functie van managementassistente zoals beschreven op xxxxxx.nl

Wat heb ik u te bieden? In mijn vorige baan als directie secretaresse van de eerste behandelaar bij xxxxxxxx, is naar voren gekomen dat ik beschik over een sterk analytisch vermogen. Ik wil graag een voorbeeld toelichten. De functie van directiesecretaresse was geheel nieuw binnen genoemde organisatie. Ik heb eerst bij de directie onderzocht waar de behoefte aan ondersteuning lag. Daarna heb ik een analyse gemaakt van de werkstromen van de eerste behandelaar. Vervolgens heb ik deze voorgelegd aan de locatiemanager van de inrichting. Naar aanleiding van mijn analyse is er een nieuwe functie gecreëerd voor de eerste behandelaars in diverse xxxxxxx.

In vorige functies bij de meest uiteenlopende organisaties heb ik ervaren hoe ik mijn contactuele vaardigheden kan inzetten in mijn werk. Een klantgerichte houding en inlevingsvermogen in de behoefte van managers en collega’s zijn, heb ik gemerkt, veel effectiever dan het opstellen van regels en procedures m.b.t. de uitvoering van werkzaamheden. Regels zijn natuurlijk belangrijk, maar het belang van de mensen voor wie je ze maakt, staat in mijn visie voorop.

Wat mij tenslotte aantrekt in genoemde functie is de mogelijkheid om mijn management vaardigheden verder te ontwikkelen. Tijdens mijn dienstverband als medewerkster P&O bij een productiebedrijf heb ik wegens het onverwachte vertrek van het hoofd P&O de afdeling P&O geheel zelfstandig draaiende weten te houden. Hierdoor heb ik de directeur van het betreffende bedrijf heel wat werk uit handen kunnen nemen wat door de directeur dan ook zeer gewaardeerd werd.

Ik hoop dat deze brief uw interesse in mij gewekt heeft. Mocht u na het lezen van mijn sollicitatiebrief ook het idee hebben gekregen dat ik goed binnen xxxxxxxx pas dan wil ik graag het e.e.a. toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2007, 14:47
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistente

Ah, ik krijg geen commentaar. Dat betekend dus dat jullie sprakeloos van bewondering zijn?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2007, 14:51
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistente

tja, ben er niet weg van. Als je nog even geduld hebt kom ik er graag later vandaag op terug. Sowieso de vraag 'Wat heb ik u te bieden?' verwijderen. Dit is hinderlijk. Ik zou je brief wegleggen en je evt. pas uitnodigen als je CV echt uitmuntend is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 augustus 2007, 15:28
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistente

Wat jammer dat er zo tegenaan gekeken wordt. Ik vind het namelijk erg moeilijk om een goede brief te schrijven.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 september 2007, 11:45
Sandy-38 Sandy-38 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 23
Sandy-38 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief managementassistente

Is er nog iemand die feedback wil geven op deze brief? Het leek mij wel een goede brief vooral omdat ik best veel zinnen heb gebruikt die ik tegenkwam op deze site. Maar een feedback zoals: "ik ben er niet weg van" zonder toelichting daar kan ik zo weinig mee. Wat moet ik veranderen? Als ik 'm teruglees ben ik het eens met de zin "wat heb ik u te bieden".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
sollicitatiebrief leerling verpleegkundige annie Sollicitatiebrief en cv 1 10 januari 2007 18:45
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon