Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2009, 15:54
Platinumx Platinumx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 2
Platinumx is on a distinguished road
Standaard Startersfunctie associate (accountancy)

Hallo lezers,

Ik heb een sollicitatiebrief opgesteld en hoor graag opbouwende kritiek en tips van jullie..

Alvast bedankt!

Geachte ***,

Naar aanleiding van de informatie die ik op jullie website heb gevonden, wil ik graag in aanmerking komen voor de functie associate. Het lijkt mij zeer interessant en leerzaam om in uw bedrijf te mogen werken en ervaring op te doen. De diverse mogelijkheden binnen uw bedrijf spreken mij zeer aan, waaronder de mogelijkheden van het gevarieerde werk en klantenkring en de begeleiding op de werkvloer.

De masteropleiding accountancy heb ik net afgerond en dit wil ik nu toepassen in de praktijk. Ik wil mij graag verder ontwikkelen en de postdoctorale opleiding voor registeraccountant volgen. Het lijkt mij een uitdaging om dit bij *** te doen. Met mijn gemotiveerde en ambitieuze instelling kan ik een positieve bijdrage leveren aan uw organisatie. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,

***

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2009, 12:21
Platinumx Platinumx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 2
Platinumx is on a distinguished road
Standaard Re: Startersfunctie associate (accountancy)

Is er misschien iemand die mij kan helpen? Zou ik erg op prijs stellen

Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2009, 12:50
Eline
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Startersfunctie associate (accountancy)

Hoi Platinumx,

Dit zijn mijn opmerkingen:

- welke informatie heb jij gelezen op de website van dit bedrijf. Was het een bepaalde vacature? Ik zou het specifieker verwoorden. Er staat immers allerlei informatie op een website, maar jij reageert op specifiek op iets. Traineeship?
- verder zou ik niet zeggen: jullie website. Maar iets van: de website van bedrijf X
- het woord -mogelijkheden- staat veel in de brief. Ik zou de zin herschrijven als: De diverse mogelijkheden bij bedrijf X, zoals .........voorbeelden noemen, spreken mij zeer aan. Dat klinkt mij mooier in de oren, maar het is een kwestie van smaak denk ik.
- ook zou ik jouw specifieke motivatie om bij dit bedrijf te willen werken, extra aandikken.

In het algemeen zou ik de brief iets formeler maken qua taalgebruik.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,

Eline
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2009, 14:52
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Startersfunctie associate (accountancy)

Je CV en een zeer korte brief zijn voldoende. In de accountancy worden mensen met een MSc accountancy vrijwel nooit geweigerd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solicitatiebrief & CV Clinical Research Associate MissDiZz Sollicitatiebrief en cv 7 8 februari 2010 13:12
Modemanagement, accountancy, geneeskunde of vastgoed & makelaardij? Mireille88 Opleiding kiezen en volgen 7 23 mei 2009 15:05
Bedrijfseconomie Universiteit > HBO Accountancy? Neverlight Opleiding kiezen en volgen 3 24 maart 2009 16:35
Stage Accountancy johnnyzm Sollicitatiebrief en cv 2 14 mei 2007 17:03
Advies graag!! d(^_^)b startersfunctie voor doorgroeien tot Management Assistant curicat Opleiding kiezen en volgen 9 3 juli 2006 13:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon