Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 april 2013, 21:53
macklemore macklemore is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 1
macklemore is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker bediening

Hallo allemaal, dit word mijn allereerste sollicitatiebrief en ik hoop met jullie feedback een goede brief te krijgen:

Betreft: vacature oproepkrachten bediening

Geachte heer ******,

Mijn naam is ***** en ik ben 16 jaar oud. Ik zou me graag aan willen melden voor de vacature oproepkrachten bediening.

Ik vind mezelf geschikt voor deze baan omdat ik klant gericht, enthousiast en leergierig ben.
Ik heb al ervaring met de horeca. Ik heb in ***** als schoonmaakhulp gewerkt, ik heb het daar heel leuk gehad en heb er veel geleerd maar ik zou graag meer willen leren door in de bediening te werken. Ik denk dat ****** de goede plaats daarvoor is om daar ervaring in op te doen.

Op dit moment zit ik op het ******* en mei van dit jaar doe ik examens. De vervolg opleiding die ik ga volgen op het MBO is het **** in
******

U hebt nu een eerste indruk van mij. In een kennismakingsgesprek wil ik graag meer over mijn ervaringen vertellen.

Met vriendelijke groet,

[ handtekening ]

******

Bijlage: Curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2013, 23:43
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Even je brief opnieuw structureren.

Begin je brief niet met jezelf voor te stellen, maar vertel (met een verrassende openingszin) dat je de vacature vondt, dat je die functie je boeit en waarom. Daarna vertel je (in de volgende paragraaf) kort je opleiding en werkervaring en waarom dit voor een werkgever interessant kan zijn. Daarna kan je (weer in een nieuwe paragraaf) meer vertellen over hoe je de job zou invullen, waarom dit je boeit en wat je hoopt te bereiken. En alvoor je afsluit, kan je nog snel even enkele troeven uitspelen die niet direct gevraagd worden, maar wel interessant zouden kunnen zijn voor een werkgever. Misschien spreek je wel een tweede taal en werk je in een toeristische regio.

Let ook een beetje op je woordgebruik:

"Mijn naam is ... en ik ben ... jaar oud" (beter volledig weglaten, maar ook te familiair)
"Ik vind mezelf geschikt voor ..." -> "ik werk klantgericht. omdat ik graag met mensen werk, spreekt deze functie mij erg aan. ook leer ik graag iedere dag bij."
"ik heb al ervaring met de horeca" -> "ik heb reeds ervaring als poetshulp bij ... "

Natuurlijk moet je dat wat meer uitwerken, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Als je in je brief schrijft dat een bedrijf de "goede plaats" is om iets bij te leren, zorg dan dat je op een gesprek daar kan op ingaan waarom je dat denkt. Je kan dat best ook reeds in je brief vermelden, want werkgevers krijgen honderden van brieven met vage begrippen zoals "enthousiasme", "overgave", "ideale werkgever", enz.

Zorg ook dat je geen taalfouten maakt. Hoewel dit voor de functie misschien geen criterium is, zal een werkgever zich op basis van zulke fouten een beeld over je vormen. Hij kan je dan (enkel op basis van je brief) voorstellen als een slordig iemand.

En eindig je brief niet met "met vriendelijke groet". Die mensen kennen je niet en stellen zoiets in de regel niet op prijs.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 mei 2013, 15:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macklemore Bekijk bericht
Ik vind mezelf geschikt voor deze baan omdat ik klant gericht, enthousiast en leergierig ben.
Ik heb al ervaring met de horeca.
In de horeca spreek je trouwens NOOIT van klanten maar van gasten.
Je bent dus gastgericht
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 mei 2013, 16:44
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Wat me opvalt is dat je erg vaak het woord "ik" gebruikt. Als ik goed geteld heb 13x!!!!

Werkgevers zijn op zoek naar jouw toegevoegde waarde en jij wil daar alleen maar leren, wat kun je ze bieden behalve jouw ervaring in de schoonmaak. Trouwens, schoonmaak is echt niet hetzelfde als horeca, ook al heb je bijvoorbeeld in een hotel schoon gemaakt.

Waaruit blijkt: dat je gastgericht bent, gastvrijheid uitstraalt, van toegevoegde waarde kunt zijn........

Wat wil je in dit bedrijf gaan doen, koken, serveren of iets anders.
Waarom en wat wil je hier leren?

Dit zijn allemaal vragen die ik in jouw brief niet beantwoord zie.

Ik denk dat je deze brief moet herschrijven, kijk eens op deze site naar het AIDA-model, en laat hem dan hier nog eens lezen.

Tussendoor kun je dan ook andere forumgebruikers proberen te helpen, want dat is wel de regel voordat je zelf in je eerste bericht hulp gaat vragen!
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief onthaalbediende/administratief medewerker eefje2 Sollicitatiebrief en cv 2 18 augustus 2012 22:25
Sollicitatiebrief administratief medewerker communicatie si4jrf Sollicitatiebrief en cv 2 26 juli 2012 21:16
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon