Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2012, 17:46
JannekeBeckers JannekeBeckers is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2012
Berichten: 1
JannekeBeckers is on a distinguished road
Standaard Na Pabo en 3 jaar docent op ROC niet lekker in mijn vel, wie kan mij adviseren?

Hallo allemaal,

ik wil jullie het volgende voorleggen:

In 2009 heb ik mijn diploma van de Pabo behaald en ben ik direct daarna gaan werken op een ROC als docent en trajectbegeleider. Daar heb ik aaneensluitend drie jaarcontracten gekregen. Het laatste jaarcontract loopt af in juni a.s. En dan geldt: Drie jaar werkzaam, dus drie maanden eruit omdat ze geen vast contract kunnen/willen aanbieden.

Het laatste jaar zit ik niet lekker in mijn vel. Ik heb zelfs een tijdje thuis gezeten en zal in april weer fulltime ( 40 uur) ingezet gaan worden. Reden was o.a. mijn perfectionisme in combinatie met mijn werkzaamheden, maar ook de zeer ongestructureerde werkomgeving. Daarbij ligt er ook een zekere druk op mij als 'jonge werknemer', want je bent makkelijk te vervangen dus schakel je een tandje hoger om jezelf te bewijzen. Ook is mijn functie niet helemaal passend aan mijn kennis, kwaliteiten en vaardigheden.

Ik heb het afgelopen jaar veel over mijzelf geleerd en weet nu ook wel iets beter wat ik wel en niet in een baan zoek, maar toch twijfel ik over de stappen die ik moet gaan nemen. Daarbij is de werkgelegenheid in Zuid-Limburg erg slecht. Basisscholen werken alleen met een vervangersbank, wat betekent dat ik de komende drie jaar losse vervangingen moet gaan doen. Welzijnsorganisaties ontslaan steeds meer mensen en de banen die er zijn, durf ik niet aan omdat ik bang ben weer in hetzelfde neergaande cirkeltje te belanden.

Verhuizen is niet echt een optie. Ik ben dus wel druk bezig met de mogelijkheden van omscholing te bekijken.Zo ben ik gisteren naar een aantal open dagen in de zorg gaan kijken, maar hoe langer ik er rond liep, hoe meer ik het gevoel kreeg dat ook dit niets voor mij zou zijn.

Ik vraag iedereen in mijn omgeving om advies, maar dat verwart me eigenlijk meer. Ik ben op zoek naar objectieve adviezen, zodat ik zelf ook even zwart-wit naar de situatie kan kijken.

Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Janneke
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2012, 09:52
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

Dag Janneke,

Wat je doet is heel goed. Met het bezoeken van open dagen kom je er achter wat je echt (niet) wilt.
Je kunt ook contact zoeken met mensen die een baan hebben die jou aanspreekt en hen vragen wat zij allemaal doen op een dag. Op die manier doe je nog meer ideeën (en contacten) op.
Tijdelijk contracten kunnen vervelend zijn (want; geen zekerheid) het kan ook een manier zijn om een aantal banen uit te proberen en op die manier helder te krijgen welke baan het beste bij je past.
Praat met mensen over hun werk en kijk wat dat met jou doet. Als je zoals bij de zorg open dag juist het gevoel krijgt dat dat het niet is, kun je dat van je lijstje afstrepen. Er komt "vanzelf"iets voorbij wat je wel aanspreekt.
Veel succes!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dilemma over opleidingen Ferryr Opleiding kiezen en volgen 8 9 april 2012 22:44
Stoppen met studie carlito Opleiding kiezen en volgen 16 27 september 2011 21:53
Wie kan mij helpen de knoop door te hakken. valkje Sollicitatiebrief en cv 2 5 januari 2011 17:18
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon