Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 maart 2012, 16:27
klavertjevier klavertjevier is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2012
Berichten: 1
klavertjevier is on a distinguished road
Standaard Loopbaan- en studiekeuzevraag

Hallo allemaal,

Het lijkt erop dat ik steeds weer verkeerde keuzes maak, waardoor ik al jarenlang zoekende ben. Wat is nu een geschikte baan, en wat voor studie of cursus zou daarbij horen?

Geschiedenis in het kort: na mijn VWO ben ik na twee mislukte (universiteit en HBO) studies op het MBO terechtgekomen, waar ik een driejarige secretariële opleiding in één jaar afgerond heb; met VWO op zak was dat echt heel makkelijk. Daarna ben ik (noodgedwongen) het beroep gaan uitoefenen waarvan ik vroeger altijd al zei dat ik dat nooit wilde gaan doen, namelijk secretaresse. Ik heb wel steeds werk gehad als secretaresse of administratief medewerker, maar mijn hart ligt daar gewoon niet: het is gewoon niet het werk dat ik leuk vind of waar ik goed in ben. Ook het dienstbaar zijn is me steeds meer tegen gaan staan evenals het saaie, routinematige werk en het feit dat de doorgroeikansen nagenoeg nihil zijn Met collega's heb ik het altijd goed kunnen vinden, maar mijn afkeer van het werk wordt steeds groter, ondanks de aardige collega's. Mijn motivatie is dus weg. Het feit dat mijn jaarcontract niet verlengd gaat worden (bezuinigingen) en ik weer moet beginnen met solliciteren maakt het er niet makkelijker op; zonder motivatie heeft het sturen van sollicitatiebrieven weinig zin.

Maar wat dan wel? Ik wil graag weer gaan werken. Om een wat beter beeld van mezelf te krijgen heb ik ook verschillende loopbaan- en studiekeuzetests gedaan; daaruit kwam vooral onderzoekend als kenmerk naar voren. Ik vind studeren ontzettend leuk, maar ben vooral theoretisch ingesteld; volg nu een HBO-opleiding, maar merk wel dat praktijkwerk en groepswerk me eigenlijk niet liggen. Het klinkt misschien raar om te zeggen, maar een praktijkmens ben ik niet. Ik ben meer iemand van het opzoeken en uitzoeken, maar of je daar een baan mee kunt vinden? Daarnaast ben ik gek op talen, lees ik veel en ben ik altijd geďnteresseerd geweest in cultuur. Hou veel van reizen en vind het ook leuk om rond te surfen op het internet om van alles te weten te komen over verschillende zaken; ik durf mezelf wel te omschrijven als heel leergierig.

Heeft iemand misschien adviezen en tips voor mij? Misschien heeft iemand in hetzelfde schuitje gezeten als ik. Ik heb in het verleden een loopbaantraining gehad, maar daar ben ik eigenlijk niets mee opgeschoten.

Alvast bedankt,
Klavertjevier
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 maart 2012, 17:53
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Waarom is je WO studie mislukt? Gebrek aan interesse of niveau?

Lijkt me dat juist WO aansluit bij je vaardigheden en wensen. Al eens gedacht aan een academische carričre?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2012, 19:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn studie mislukte omdat het en de verkeerde keuze was en ik daarnaast nooit goed had geleerd hoe ik moest leren. De overgang tussen middelbare school en universiteit was ook groter dan ik had verwacht. Een academische carričre had ik zeker zien zitten, maar of dat op mijn leeftijd (ben nu 43) nog gaat lukken?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kan ik mijn juridisch loopbaan het best aanpakken? Frances Loopbaanvragen 5 6 juli 2011 23:29
Hoe je in 5 stappen je loopbaan een nieuwe wending geeft. wieteke Loopbaantrainingen en -workshops 0 4 oktober 2010 09:19
Switch loopbaan dmv studie? Raister82 Loopbaanvragen 2 28 april 2010 11:43
Gevangen in een loopbaan Rien Loopbaanvragen 10 1 december 2008 23:20
gat in de loopbaan multiculti Loopbaanvragen 2 2 juli 2007 15:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon