Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2012, 15:27
Deviate Deviate is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 14
Deviate is on a distinguished road
Standaard Verder zoeken of vertrouwen hebben?

Tijgers,

Op dit moment ben ik werkzaam in een marketing en communicatie functie binnen een MKB bedrijf. Ik heb het prima naar mn zin, kan erg goed met mijn leidinggevende en het werk ligt me ook prima. Niets aan de hand zou je zeggen.

Maar helaas, er zit een addertje onder het gras. Het bedrijf verkeert in zwaar weer en er is sprake van paniekvoetbal binnen de organisatie. Contracten die niet verlengd worden, weinig geduld voor medewerkers die niet optimaal presteren (en dat ook vast niet gaan doen als er zoveel druk op ze ligt en er overal gezeik is). Verscheidene collega's hebben al een andere baan gezocht en nog een deel is daarmee bezig. Onrust alom dus...

Nu gaat mijn contract over 4 maanden aflopen. Er zijn geen aanwijzingen dat men ontevreden is. Mijn directe leidinggevende is de bedrijfsdirecteur en ik weet dat zij mij niet kwijt wil. Maar ik weet ook dat ik een overheadfunctie bekleed en de directeuren/grootaandeelhouders nogal van de botte bijl zijn en ik acht het niet onwaarschijnlijk dat zij het schrappen van mijn functie als pure besparing kunnen zien.

Nu voel ik het zelf alsof ik twee keuzes heb. 1- Ik maak bespreekbaar dat ik deze onzekerheid slecht trek en behoefte heb aan uitsluitsel en vastigheid. Dit kan in de vorm van een jaar verlenging of, beter nog, een vast contract 2-Ik doe zoals de andere collega's en solliciteer er stiekem op los om het zinkende schip maar te kunnen verlaten.

Ik wil hier helemaal niet weg, zet me volledig in en ben zeer flexibel (pak er gerust andere taken bij op onder het motto 'meer met minder' en doe zelfs nog een opleiding naast mn werk) maar ik zie er weinig heil in om me volledig in te zetten om vervolgens straks de knip op de neus te krijgen en krap een maand de tijd heb om iets anders te zoeken voor ik werkloos ben. Als ik nu alvast ga zaaien is de kans groter dat ik eind dit jaar wat kan oogsten.

What to do, what to do...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2012, 16:00
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Ga op zoek naar een nieuwe baan. Denk aan jezelf. Het bedrijf gaat op de fles.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2012, 15:21
Tigress Tigress is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2011
Berichten: 28
Tigress is on a distinguished road
Standaard

Ik zou het proberen te bespreken. Mocht je na een serieus gesprek nog steeds twijfels hebben of ze je contract wel zullen verlengen, dan zou ik inderdaad uit gaan kijken naar een andere baan en alvast voorzichtig aan het solliciteren gaan. Maar aangezien je zegt dat je het goed naar je zin hebt en eigenlijk niet weg wilt lijkt het me zonde als je maar gewoon gaat solliciteren zonder deze kwestie eerst te bespreken.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom ik verder? What Should I Do? Loopbaanvragen 5 6 juni 2012 20:25
Hoe studeren na 2 jaar gewerkt te hebben? Zerato Opleiding kiezen en volgen 2 26 april 2012 16:23
Kom niet verder bij bepalen studiekeuze vraagtekentje41 Opleiding kiezen en volgen 5 20 maart 2012 13:55
Museologie afmaken, of verder richting bedrijfsadministratie/fiscaal? janetjuh85 Sollicitatiebrief en cv 1 26 januari 2010 17:43
Hoe nu verder? SJU Loopbaanvragen 7 16 juli 2008 18:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon