Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 augustus 2008, 20:03
Swelgje Swelgje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2008
Berichten: 2
Swelgje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Communicatiemedewerker. Graag commentaar

Ok, ik heb de echt de baan van m'n (voorlopige) dromen gevonden. Dat mag ook wel, na 2 jaar rotbaantjes te hebben gehad. Maar hoe zorg ik ervoor dat dit bedrijf ook begrijpt dat ik hun droomkandidaat ben? Commentaar op mijn brief graag!

Hier eerst even de eisen:

De functie
 Het vullen en beheren van de website van de gemeenteraad, inclusief digitale nieuwsbrief van de raad,
 Het bijhouden van raadsbesluiten op watstemtmijnraad.nl,
 Journalistieke verslagen van vergaderingen bijhouden,
 Actief meedenken over communicatiekansen,
 Ook schrijven voor het web,
 Je kan goed organiseren.

Jouw kwaliteiten
 Je bent een schrijftalent,
 Je hebt belangstelling voor politiek en bestuur,
 Je bent flexibel,
 Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit,
 Je hebt een opleiding op mbo of hbo niveau,
 Je bent gewend om met de overheid te communiceren,
 Je bent in het bezit van/of studerend voor overheidscommunicatie niveau B.


En dan nu mijn brief:

Geachte mevrouw X,

Na het lezen van de e-mail met daarin de vacature voor X was ik direct enthousiast.

Tijdens mijn studie ** heb ik zeer veel ervaring opgedaan met het schrijven van diverse teksten, zowel wetenschappelijke teksten als een een artikel voor een tijdschrift. Na mijn studie heb ik enige tijd gewerkt als projectmedewerker bij uitgeverij Y.. Tot mijn werkzaamheden behoorden onder meer het notuleren van projectvergaderingen en het uitwerken hiervan tot verslagen, bedoelt voor de deelnemers van het project. Ook was ik mede verantwoordelijk voor het schrijven en redigeren van de teksten zoals nu te zien op de website blablabla. Vanuit deze functie was ik verantwoordelijk voor het leggen en onderhouden van contacten met de deelnemende partijen, hogescholen en universiteiten. Dit hield ook in dat wanneer zij kritisch stonden ten opzichte van bepaalde functionaliteiten het mijn taak was dit te vertalen naar het projectteam en hen te adviseren over verbeteringen. Actief meedenken over communicatiekansen is mij dan ook zeker niet onbekend.
Op dit moment ben ik werkzaam als trainee F. bij de gemeente Z. Bij deze functie ligt de nadruk archiefwerkzaamheden. Ook ben ik verantwoordelijk voor het opstellen en het uitwerken van de B&W agenda en ondersteun ik de griffier bij het aanleveren van de raadsbesluiten.
Vanuit mijn studie geschiedenis heb ik altijd een grote interesse gehad voor politiek en bestuur, zowel op landelijk als plaatselijk niveau. Wat mij met name op gemeentelijk niveau aanspreekt zijn de korte lijnen naar de burger. Het is duidelijk(er) wat er onder de burgers leeft en voor burgers is het ook gemakkelijk(er) om een gemeentebestuur op handelen aan te spreken.

Wat mij met name aanspreek in de functie van X. is de combinatie van de 2 functies. Het is een functie waarin mijn brede interesse voor de overheid tot uiting komt. Ik hecht veel waarde aan een goede communicatie naar de bewoners zodat zij zich een goed beeld kunnen vormen van de gemeente en haar bestuurlijke taken. Door mijn duidelijke manier van communiceren, zowel schriftelijk als monding denk ik hieraan een goede bijdrage te kunnen leveren.
Met mijn studie en huidige werkervaring als trainee als achtergrond heb ik voldoende ervaring met communicatie binnen de overheid.

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.
Vanwege vakantie ben ik van -- augustus t/m -- september alleen telefonisch bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 augustus 2008, 12:38
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Communicatiemedewerker. Graag commentaar

Citaat:
Tijdens mijn studie ** heb ik zeer veel ervaring opgedaan met het schrijven van diverse teksten, zowel wetenschappelijke teksten als een een artikel voor een tijdschrift. Na mijn studie heb ik enige tijd gewerkt als projectmedewerker bij uitgeverij Y.. Tot mijn werkzaamheden behoorden onder meer het notuleren van projectvergaderingen en het uitwerken hiervan tot verslagen, bedoelt voor de deelnemers van het project. Ook was ik mede verantwoordelijk voor het schrijven en redigeren van de teksten zoals nu te zien op de website blablabla. Vanuit deze functie was ik verantwoordelijk voor het leggen en onderhouden van contacten met de deelnemende partijen, hogescholen en universiteiten. Dit hield ook in dat wanneer zij kritisch stonden ten opzichte van bepaalde functionaliteiten het mijn taak was dit te vertalen naar het projectteam en hen te adviseren over verbeteringen. Actief meedenken over communicatiekansen is mij dan ook zeker niet onbekend.
Op dit moment ben ik werkzaam als trainee F. bij de gemeente Z. Bij deze functie ligt de nadruk archiefwerkzaamheden. Ook ben ik verantwoordelijk voor het opstellen en het uitwerken van de B&W agenda en ondersteun ik de griffier bij het aanleveren van de raadsbesluiten.
Vanuit mijn studie geschiedenis heb ik altijd een grote interesse gehad voor politiek en bestuur, zowel op landelijk als plaatselijk niveau. Wat mij met name op gemeentelijk niveau aanspreekt zijn de korte lijnen naar de burger. Het is duidelijk(er) wat er onder de burgers leeft en voor burgers is het ook gemakkelijk(er) om een gemeentebestuur op handelen aan te spreken.
Dit is een opgave om te lezen. Veel te uitgebreid. Nagenoeg staat als het goed is al in jouw CV - en nog overzichtelijker ook. Waarom dan herhalen in de brief?
Kies uit deze lap tekst twee sterke argumenten waarom jij een goede achtergrond hebt voor de functie. Ik zou zeggen: Ervanring met schrijven van artikelen en werkervaring bij de gemeente. Knal deze argumenten er met een paar rake zinnen in. Ik weet zeker dat je ze dan bij de lurven grijpt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Klinisch Psycholoog. Graag Commentaar! Dayzi Sollicitatiebrief en cv 5 4 augustus 2010 17:46
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon