Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2009, 20:51
jarajente jarajente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 1
jarajente is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief dtp-er

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn brief,
Tips en ideeen zijn allemaal welkom!

Hier de omschrijving

DTP-er
Medewerker reclame & promotie (m/vr)

Wat zoeken wij?
Ter versterking van het de afdeling Reclame & Promotie zijn wij op zoek naar een enthousiast en creatief persoon. Je werkt in een hectische omgeving, waar geen dag hetzelfde is. Je bent communicatief sterk en de Nederlandse taal beheers je goed. De grafische Adobe programma's kennen geen geheimen voor je.

Wat zijn de werkzaamheden?
De afdeling Reclame & Promotie houdt zich bezig met de weekreclames en het drukwerk voor al onze filialen. Voor de weekreclames houd je je bezig met het maken van het instore materiaal, de raamposters en de weekadvertenties voor de huis-aan-huisbladen in zowel Nederland als Belgie. Denk bij drukwerk aan briefpapier, enveloppen en visitekaartjes, maar ook sfeerhangers voor de filialen en het personeelsblad. Je onderhoudt tevens contacten met externe partijen als uitgevers en drukkerijen.

Wat verwachten wij van jou?
Je hebt MBO-denkniveau en een afgeronde grafische of communicatieve opleiding. Je bent creatief, ondernemend en stressbestendig. Je kunt je bezig houden met meerdere dingen tegelijk en je houdt hierbij het overzicht.

Wat kun je van ons verwachten?
Wij bieden je een zelfstandige en uitdagende baan waarbij voldoende ruimte is voor eigen inbreng. Daarnaast kun je rekenen op een goed salaris, personeelskorting en een collectieve zorgverzekering.

Mijn brief:


Betreft: vacature DTP-er


Geachte xxx,

U zoekt een enthousiaste en creatieve dtp-er en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame dtp-er ben waarnaar u zoekt.

Tijdens mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum Amsterdam heb ik veel geleerd over het Grafische vak. In mijn huidige functie is bovendien mijn kennis van en interesse in het grafisch vormgeven enorm versterkt.
Na het afronden van mijn mbo-opleiding grafisch vormgever, werk ik nu bijna drie jaar als dtp-er bij bedrijf Wollux Nederland. Ik ben verantwoordelijk voor het opmaken en controleren en drukklaar maken van bestanden voor de productie in ons moeder bedrijf in België. Daarnaast heb ik in deze functie geleerd om creatief, snel en nauwkeurig te werken. Ik ben me scherp bewust van het belang daarvan, want het niet of te laat halen van een deadline kan grote gevolgen hebben. In het afgelopen 3 jaar heb ik geleerd om op een efficiënte wijze en onder druk te presteren, bijvoorbeeld bij het niet voortijdig aangeven van een opdracht. Tenslotte kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken.

In mijn huidige baan heb ik ervaren hoe ik mijn enthousiasme kan inzetten in mijn werk. Na ruim 3 jaar ervaring als DTP-er wil ik graag de kans aangrijpen om mij verder te ontwikkelen. De veelzijdigheid van het takenpakket van deze functie spreekt mij zeer aan.
Ik hoop dat ik met deze brief mijn enthousiasme voor de functie van DTP-er heb kunnen overbrengen. Ik zou het dan ook op prijs stellen als ik een gesprek met u mag aangaan over de bijdrage die ik zou kunnen leveren aan uw bedrijf. In mijn CV, dat ik als bijlage meestuur, vindt u aanvullende gegevens over mijn achtergrond, opleiding en werkervaring.


Met vriendelijke groet,
Mascha Schilder
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2009, 10:22
Mariska76 Mariska76 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 9
Mariska76 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brief dtp-er

Over de inhoud kan ik je niet zoveel vertellen (dat vind ik zelf nog best moeilijk ), maar ik kan er wel wat foutjes uithalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
Betreft: vacature DTP-er
Is het DTP-er of dtp-er?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
Geachte xxx,

U zoekt een enthousiaste en creatieve dtp-er en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame dtp-er ben waarnaar u zoekt.

Tijdens mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum Amsterdam heb ik veel geleerd over het Grafische vak.
Waarom "Grafische" met een hoofdletter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
In mijn huidige functie is bovendien mijn kennis van en interesse in het grafisch vormgeven enorm versterkt.
Na het afronden van mijn mbo-opleiding grafisch vormgever, werk ik nu bijna drie jaar als dtp-er bij bedrijf Wollux Nederland. Ik ben verantwoordelijk voor het opmaken en controleren en drukklaar maken van bestanden voor de productie in ons moeder bedrijf in België.
Ik zou een komma zetten tussen "opmaken" en "controleren".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
Daarnaast heb ik in deze functie geleerd om creatief, snel en nauwkeurig te werken. Ik ben me scherp bewust van het belang daarvan, want het niet of te laat halen van een deadline kan grote gevolgen hebben. In het afgelopen 3 jaar heb ik geleerd om op een efficiënte wijze en onder druk te presteren, bijvoorbeeld bij het niet voortijdig aangeven van een opdracht. Tenslotte kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Als je tenslotte gebruikt als "tot slot" schrijf je het los van elkaar: "ten slotte".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
In mijn huidige baan heb ik ervaren hoe ik mijn enthousiasme kan inzetten in mijn werk. Na ruim 3 jaar ervaring als DTP-er wil ik graag de kans aangrijpen om mij verder te ontwikkelen.
Wederom: is het DTP-er of dtp-er? Je gebruikt het allebei in dezelfde brief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jarajente Bekijk bericht
De veelzijdigheid van het takenpakket van deze functie spreekt mij zeer aan.
Ik hoop dat ik met deze brief mijn enthousiasme voor de functie van DTP-er heb kunnen overbrengen. Ik zou het dan ook op prijs stellen als ik een gesprek met u mag aangaan over de bijdrage die ik zou kunnen leveren aan uw bedrijf. In mijn CV, dat ik als bijlage meestuur, vindt u aanvullende gegevens over mijn achtergrond, opleiding en werkervaring.


Met vriendelijke groet,
Mascha Schilder
Veel succes!

Groetjes, Mariska
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2009, 23:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie brief dtp-er

Wat erg ik heb op dezelfde vacature gereageerd! en heb delen die jij in je brief hebt ook in mijn brief (van een voorbeeldbrief op deze site :S ) Ik moet op gesprek komen jij ook?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariska76 Bekijk bericht
Over de inhoud kan ik je niet zoveel vertellen (dat vind ik zelf nog best moeilijk ), maar ik kan er wel wat foutjes uithalen.



Is het DTP-er of dtp-er?



Waarom "Grafische" met een hoofdletter?



Ik zou een komma zetten tussen "opmaken" en "controleren".



Als je tenslotte gebruikt als "tot slot" schrijf je het los van elkaar: "ten slotte".



Wederom: is het DTP-er of dtp-er? Je gebruikt het allebei in dezelfde brief.



Veel succes!

Groetjes, Mariska
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2009, 03:14
Hidden Hidden is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2008
Berichten: 2
Hidden is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief dtp-er

als je maar laat zien dat je met een tekstverwerker overweg kan

groetjes Hidden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatiebrief dtp vormgever marie Sollicitatiebrief en cv 3 3 juni 2009 20:43
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon