Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2008, 18:15
Stefanie2 Stefanie2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 1
Stefanie2 is on a distinguished road
Standaard Switch HBO cultuur naar leerlingwezen toerisme

Ik ben ooit (meer dan 10 jaar geleden) afgestudeerd aan een culturele HBO-opleiding. Leuke opleiding maar kansloos qua carričre. Eerlijk gezegd lag mijn hart er ook niet in en ik heb totaal geen motivatie meer om in dat vakgebied werk te zoeken. Ik ben echt toe aan een switch en ik wil eigenlijk iets heel praktisch gaan doen.
Ik zit zelf te denken aan toerisme en vraag mij af of een ROC opleiding iets voor me zou zijn. Wie heeft ervaring met een dergelijke switch? En is het financieel haalbaar? Betalen de 'leerbanen' genoeg om jezelf van te kunnen onderhouden?
Wie heeft er hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2008, 16:22
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Switch HBO cultuur naar leerlingwezen toerisme

Switchen van baan is vrijwel altijd haalbaar als je gemotiveerd bent. Soms moet je er wel (tijdelijk) wat geld voor inleveren, maar uiteindelijk krijg je dat aan werkplezier weer terug.
Ik raad je aan om te gaan praten met mensen die al in het gewenste vak zitten. Vraag hen wat ze precies doen en wat jij nodig hebt om daar te komen. Misschien hoef je geen hele nieuwe opleiding te doen, maar kom je er ook met een aantal cursussen. Je hebt tenslotte al een opleiding die raakvlakken heeft met toerisme.
Ga ook bij ROC's praten en vraag hoe je kunt instromen, wat de opleiding in houd, wat je er mee kunt enz. Als je goed weet wat je wilt en hoe je dit kunt bereiken dan lukt het ook. Bovendien heb je dan ook al nieuwe contacten opgedaan die je wellicht aan een baan kunnen helpen.

veel succes
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon