Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 december 2014, 21:37
BlauweHand BlauweHand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2014
Berichten: 4
BlauweHand is on a distinguished road
Standaard Feedback brief ANIOS OB&GYN

Beste forumleden,

Hierbij vraag ik jullie feedback op mijn brief waarbij ik een open solliciteer naar de functie voor arts-assistent op de afdeling Gyn.

Dank alvast!



Geachte heer/mevrouw,

Op XX XXXXX 2015 studeer ik af als basisarts aan de Universiteit Leiden. Daarom solliciteer ik hierbij naar de functie ANIOS Gynaecologie & Obstetrie in XXX.

Vanaf het begin van mijn studie ben ik altijd speciaal geďnteresseerd geweest in Gynaecologie & Obstetrie. Tijdens mijn studie heb ik tevens de gelegenheid genomen om mij te oriënteren op andere vakgebieden, echter ben ik nog altijd bijzonder geďnteresseerd gebleven in dit vak.

Zoals in mijn CV is terug te lezen ben ik dit jaar naar <Afrikaans land> gereisd om extra ervaring in Gynaecologie & Obstetrie op te doen. Tijdens deze periode heb ik me onder andere bezig gehouden met de zorg van vrouwen die sectio’s hadden ondergaan en tevens veel geassisteerd op de acute kamer van deze afdeling waar ik veel spoedeisende patiënten met uiteenlopende problemen heb mogen (helpen) behandelen. Hierbij heb ik ook de mogelijkheid gehad om te oefenen met echo's en metingen bij de foetussen uit verschillende stadia te doen.

Enthousiast solliciteer ik naar deze functie omdat ik graag verdere klinische ervaring wil opdoen in Gynaecologie & Obstetrie. Na het opdoen van voldoende kennis en vaardigheden is het mijn intentie om te solliciteren voor de opleiding Gynaecologie & Obstetrie of Tropengeneeskunde.

Als coassistent ben ik beoordeeld als leergierig, nauwkeurig en volledig. Tevens maak ik goed contact met patiënten. Ik werk graag mee aan een actieve werksfeer en een goed teamverband.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn CV, die u ontvangt als bijlage. Graag zou ik mijn brief en CV tijdens een gesprek willen toelichten.

Hoogachtend,

xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2015, 17:32
deRobster deRobster is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2015
Berichten: 4
deRobster is on a distinguished road
Standaard

Heldere opbouw. Wel mis ik nog wat persoonlijkheid/motivatie.

Je zou wat meer kunnen toelichten waarom je altijd speciaal geďnteresseerd bent geweest in Gynaecologie & Obstetrie. Nu staat er in veel worden eigenlijk alleen maar: "ik ben geďnteresseerd".

Door wie ben je beoordeeld als leergierig, nauwkeurig en volledig? En kun je misschien nog met 1 of 2 zinnen uitleggen hoe je goed contact maakt met patiënten (lijkt mij een erg belangrijke eigenschap!).

Dat jij ervaring wil opdoen is evident, heb jíj hén nog iets te bieden (bijzondere ervaring/eigenschappen?).

En hoe lang heb je in Afrika gezeten, je benoemt nu alleen 'tijdens deze periode'?

2 laatste zinnen kun je samenvatten tot bijv.: "Graag zou ik mijn motivatie en bijgevoegde CV verder willen toelichten in een persoonlijk kennismakingsgesprek."
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2015, 18:52
BlauweHand BlauweHand is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 december 2014
Berichten: 4
BlauweHand is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deRobster Bekijk bericht
Heldere opbouw. Wel mis ik nog wat persoonlijkheid/motivatie.
Bedankt voor je feedback!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2015, 18:18
Tissue Tissue is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 4
Tissue is on a distinguished road
Standaard

Mooie brief!

"Als coassistent ben ik beoordeeld als leergierig, nauwkeurig en volledig. Tevens maak ik goed contact met patiënten. Ik werk graag mee aan een actieve werksfeer en een goed teamverband."

Dit stukje zou ik anders formuleren. Wellicht is het een idee om te beginnen met "Ik zou mezelf omschrijven als.." Laat ook zien waarom je leergierig of nauwkeurig bent. Dus bij elk eigenschap die je noemt, probeer daar een voorbeeld van te geven.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groet, Tissue
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief rudmer Sollicitatiebrief en cv 0 4 november 2014 17:31
Sollicitatiebrief PLC programmeur, graag feedback johnnieb Sollicitatiebrief en cv 2 3 december 2012 21:13
Feedback gevraagd op vaardigheden-cv robertb Sollicitatiebrief en cv 0 23 juni 2011 13:17
Graag feedback op sollicitatiebrief: communication officer stephanie1984 Sollicitatiebrief en cv 2 20 maart 2011 14:15
Graag feedback over CV dpatak Sollicitatiebrief en cv 1 27 maart 2009 18:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon