Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2006, 09:40
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie dilemma top 10

Hallo,

Tijdens het solliciteren kom ik nogal wat dilemma's tegen. Ik vroeg me af hoe jullie hier mee omgaan, dus geef feedback en voeg er nog wat dilemma's aan toe.

Sollicitatiestellingen top 10;
  • Per post = persoonlijker/ ouderwets.
  • Bij een bedrijf langs gaan = brutaal/ persoonlijk.
  • Nette kleding voor een stoere functie = truttig/ vereist.
  • Het oefenen van sollicitatiegesprekken = een goede voorbereiding/ niet realistisch.
  • Op drie verschillende vacatures reageren binnen een zelfde bedrijf = wanhopig/ ambitieus.
  • 100 brieven sturen = vaak nodig/ dik overbodig.
  • Voor een 2e keer bij een bedrijf solliciteren, waar je eerst bent afgewezen = doorzettingsvermogen/ verspilde tijd.
  • Reageren op vacatures die geen aansluiting hebben op je ideale baan = gaten voorkomen in je cv/ belemmerd werkervaring op dit werkgebied, verkleint kansen.
  • Starters zijn niet vakbekwaam/ hebben een frisse nieuwe visie op het werk.
  • Werken via een uitzendbureau = geld en tijdverspilling/ biedt kansen op een vast contract.
Allemaal veel succes met solliciteren, groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juni 2006, 14:42
NeuroticFish NeuroticFish is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 19
NeuroticFish is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie dilemma top 10

Per post = persoonlijker/ ouderwets.
Ouderwets naar mijn mening. Correspondentie via e-mail gaat zoveel vlotter, zowel voor de sollicitant als de werkgever. Gelukkig zijn de meeste bedrijven ook al van dit principe.

Bij een bedrijf langs gaan = brutaal/ persoonlijk.
Vrij brutaal in mijn mening. De werkgever heeft niets kunnen inplannen om jou te woord te staan en in veel gevallen zul je niet verder raken dan je "CV even achter te laten".

Nette kleding voor een stoere functie = truttig/ vereist.
Hangt heel sterk af van de functie en de plaats van tewerkstelling. Binnenin financiële instellingen wordt verwacht dat men zich net kleedt terwijl in ziekenhuizen (bvb) men iets losser gekleed kan zijn. Natuurlijk zijn er grenzen (Versleten Nike-sportschoenen bvb, heb al menig sollicitant voor mij zien binnengaan)

Het oefenen van sollicitatiegesprekken = een goede voorbereiding/ niet realistisch.
Goede voorbereiding, vooral de "standaardvragen" zoals minpunten aan jezelf, professionele loopbaan omschrijven. Als je hier niet onmiddelijk op kunt antwoorden vooraf, dan mag je het wel schudden

Op drie verschillende vacatures reageren binnen een zelfde bedrijf = wanhopig/ ambitieus.
Hangt er vanaf of ze in dezelfde lijn liggen en hoe groot het bedrijf in kwestie is.

100 brieven sturen = vaak nodig/ dik overbodig.
Als men werkloos is, waarom niet? Persoonlijk ben ik ook op zoek naar ander werk, maar gezien ik reeds werk heb, solliciteer ik niet op alles wat enigszinds in de buurt komt, maar alleen vacatures die volledig in mijn lijn liggen. Wel opletten dat kwantiteit (= aantal brieven) niet primeert boven de kwaliteit (= inhoud brieven). Beter 10 goeie brieven dan 100 slechte dus.

Voor een 2e keer bij een bedrijf solliciteren, waar je eerst bent afgewezen = doorzettingsvermogen/ verspilde tijd.
Moeilijk. Ik denk dat er veel afhangt hoe het eerste gesprek verliep. Indien het eenzelfde functie betreft zou ik persoonlijk nadenken op welk vlak je jezelf verbeterd hebt in de tussentijd die een meerwaarde kunnen betekenen bij de job (grote projecten? bepaalde studies bijgevolgd?).

Reageren op vacatures die geen aansluiting hebben op je ideale baan = gaten voorkomen in je cv/ belemmerd werkervaring op dit werkgebied, verkleint kansen.
Tsjah, men kan wel een tijd op zoek gaan naar de perfecte job, maar ik zou hier geen gat van jaren in mijn CV laten toestaan.

Starters zijn niet vakbekwaam/ hebben een frisse nieuwe visie op het werk.
Hangt af van de functie. Voor een manager-functie zal men eerder geneigd zijn om naar iemand met concrete werkervaring te gaan.

Werken via een uitzendbureau = geld en tijdverspilling/ biedt kansen op een vast contract.
Als starter zou ik al vlugger geneigd zijn om bij een uitzendbureau aan te kloppen. Indien men aan het werk is, zou het toch een hele mooie functie moeten zijn met concrete voorwaarden qua werkduur.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2006, 16:40
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie dilemma top 10

Dankjewel voor je reactie!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeuroticFish
Per post = persoonlijker/ ouderwets.
Ouderwets naar mijn mening. Correspondentie via e-mail gaat zoveel vlotter, zowel voor de sollicitant als de werkgever. Gelukkig zijn de meeste bedrijven ook al van dit principe. Ik wist het niet zeker en dacht bij welzijnsinstellingen aan kosten mbt printen. maar nu ga ik alleen nog maar mailen als dat mogelijk is!

Bij een bedrijf langs gaan = brutaal/ persoonlijk.
Vrij brutaal in mijn mening. De werkgever heeft niets kunnen inplannen om jou te woord te staan en in veel gevallen zul je niet verder raken dan je "CV even achter te laten". mee eens.

Nette kleding voor een stoere functie = truttig/ vereist.
Hangt heel sterk af van de functie en de plaats van tewerkstelling. Binnenin financiële instellingen wordt verwacht dat men zich net kleedt terwijl in ziekenhuizen (bvb) men iets losser gekleed kan zijn. Natuurlijk zijn er grenzen (Versleten Nike-sportschoenen bvb, heb al menig sollicitant voor mij zien binnengaan) durf nog steeds geen spijkerbroek aan binnen welzijn, maar ga ook niet meer met opgestoken haren.

Het oefenen van sollicitatiegesprekken = een goede voorbereiding/ niet realistisch.
Goede voorbereiding, vooral de "standaardvragen" zoals minpunten aan jezelf, professionele loopbaan omschrijven. Als je hier niet onmiddelijk op kunt antwoorden vooraf, dan mag je het wel schudden mee eens

Op drie verschillende vacatures reageren binnen een zelfde bedrijf = wanhopig/ ambitieus.
Hangt er vanaf of ze in dezelfde lijn liggen en hoe groot het bedrijf in kwestie is. nog steeds een lastige wel al gedaan, kreeg als mail antwoord, deze brief is ook in ontvangst genomen. functies waren verschillend qua doelgroep.

100 brieven sturen = vaak nodig/ dik overbodig.
Als men werkloos is, waarom niet? Persoonlijk ben ik ook op zoek naar ander werk, maar gezien ik reeds werk heb, solliciteer ik niet op alles wat enigszinds in de buurt komt, maar alleen vacatures die volledig in mijn lijn liggen. Wel opletten dat kwantiteit (= aantal brieven) niet primeert boven de kwaliteit (= inhoud brieven). Beter 10 goeie brieven dan 100 slechte dus. doe ik ook, zet alles op dit superforum. Maar ik ga door tot dat ik werk heb, als is het als hboster vakkenvullen


Voor een 2e keer bij een bedrijf solliciteren, waar je eerst bent afgewezen = doorzettingsvermogen/ verspilde tijd.
Moeilijk. Ik denk dat er veel afhangt hoe het eerste gesprek verliep. Indien het eenzelfde functie betreft zou ik persoonlijk nadenken op welk vlak je jezelf verbeterd hebt in de tussentijd die een meerwaarde kunnen betekenen bij de job (grote projecten? bepaalde studies bijgevolgd?). heb ik idd bij kort op elkaar volgende soortgelijke vacatures niet gedaan.

Reageren op vacatures die geen aansluiting hebben op je ideale baan = gaten voorkomen in je cv/ belemmerd werkervaring op dit werkgebied, verkleint kansen.
Tsjah, men kan wel een tijd op zoek gaan naar de perfecte job, maar ik zou hier geen gat van jaren in mijn CV laten toestaan. mee eens

Starters zijn niet vakbekwaam/ hebben een frisse nieuwe visie op het werk.
Hangt af van de functie. Voor een manager-functie zal men eerder geneigd zijn om naar iemand met concrete werkervaring te gaan. het is nog ff moeilijk als starter, om deze reden heb ik al afwijzigingen gehad ook bij mbo/functies als hbo/er, maar ik houd hoop, er zijn pas tien brieven de deur uit.

Werken via een uitzendbureau = geld en tijdverspilling/ biedt kansen op een vast contract.
Als starter zou ik al vlugger geneigd zijn om bij een uitzendbureau aan te kloppen. Indien men aan het werk is, zou het toch een hele mooie functie moeten zijn met concrete voorwaarden qua werkduur.
volgende week laat ik me inschrijven.

groetjes Nicky
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie secretaresse ziekenhuis Ingrid180 Sollicitatiebrief en cv 2 16 april 2007 11:30
Reactie op Sollicitatie NeuroticFish Sollicitatiebrief en cv 10 7 mei 2006 15:59
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Open sollicitatie hans Sollicitatiebrief en cv 2 25 september 2005 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon