Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2007, 16:35
Guppie Guppie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2007
Berichten: 2
Guppie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie gedragstrainer

Hoi allemaal!

Zouden jullie mijn sollicitatiebrief willen lezen? Ik zal eerst mijn huidige werk en de vacature uitleggen:

Op het moment ben ik een jaar werkzaam op een behandelgroep in de kinder- en jeugdpsychiatrie. Ik werk dus als groepsleiding. Onlangs verscheen er een vacature waarbij je gewoon groepsleiding kunt blijven op je eigen groep, maar je daarnaast een opleiding gaat volgen tot gedragstherapeutisch medewerker, waarna je gedragstrainingen gaat geven en je collega's informeert en enthousiasmeert over de technieken.

Mijn brief:

Betreft: Vacature Groepsleider Senior Gedragstraining

Geachte heer, mevrouw,

Toen ik tijdens een team vergadering hoorde dat er een vacature zou komen voor de functie gedragstrainer, was mijn interesse onmiddellijk gewekt. Ik ben als groepsleider een jaar werkzaam op afdeling x en zou mijn werkgebied graag uitbreiden naar de meer therapeutische kant. Ik heb de x(agressie)-training met succes afgerond en ben op het moment bezig met de x(opleidijng van de instelling wat een voorwaarde is om te mogen solliciteren). Ten tijde dat de functie waarop ik solliciteer zal starten, heb ik ook de x afgerond.

Er zijn een aantal redenen waarom ik mezelf geschikt acht voor de functie gedragstrainer. Ik heb de universitaire opleiding Orthopedagogiek gedaan, waardoor ik in staat ben overstijgend te denken. Ik heb de ambitie om door te groeien binnen x(afdeling) en x(instelling). Nu ik bezig ben met de MOK merk ik dat de combinatie werk en opleiding mij goed ligt: ik ben in staat om het geleerde in de praktijk te brengen en casus in te brengen tijdens de opleiding. Een aantal technieken die gebruikt worden binnen de cognitieve gedragstherapie, zet ik op de groep al in en merk dat dit heel goed werkt. Ik ben enthousiast, gemotiveerd en gedreven en ben ervan overtuigd dat ik dit enthousiasme ook op anderen kan overbrengen. Een opleiding neem ik erg serieus. Ook na een opleiding blijf ik geďnteresseerd in ontwikkelingen op therapeutisch gebied, waardoor ik voor mezelf blijf doorleren en ook anderen kan informeren.

Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,



Toelichting: Officieel ben ik nog geen groepsleider Senior, maar ik heb wel de ambitie om door te groeien. Een collega van mij solliciteert ook naar deze functie en hij is wel groepsleider Senior. Het is dan ook van groot belang dat mijn brief voldoende aanleiding geeft om mij uit te nodigen voor een gesprek. Misschien hebben jullie ook nog tips hoe ik het het beste kan aanpakken als ik word uitgenodigd?

groetjes!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2007, 23:46
Guppie Guppie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 april 2007
Berichten: 2
Guppie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gedragstrainer

Ok, ok, ik vroeg om de brief te lezen.... maar reageren zou ook leuk zijn!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2007, 10:28
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gedragstrainer

Waarschijnlijk heeft niemand iets aan te merken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 april 2007, 10:30
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gedragstrainer

Ok ik heb toch wat gevonden: het is teamvergadering aan elkaar in plaats van team vergadering

En in de derde regel van de eerste alinea heb je opleiding verkeeerd gespeld.

Kun je vast wel wat mee he?

Laatst gewijzigd door pepesan; 28 april 2007 om 10:32 Reden: vond nog wat
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 april 2007, 14:51
nanny
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie gedragstrainer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guppie Bekijk bericht
...
Er zijn een aantal redenen waarom ik mezelf geschikt acht voor de functie gedragstrainer. Ik heb de universitaire opleiding Orthopedagogiek gedaan, waardoor ik in staat ben overstijgend te denken. Ik heb de ambitie om door te groeien binnen x(afdeling) en x(instelling). Nu ik bezig ben met de MOK merk ik dat de combinatie werk en opleiding mij goed ligt: ik ben in staat om het geleerde in de praktijk te brengen en casus in te brengen tijdens de opleiding. Een aantal technieken die gebruikt worden binnen de cognitieve gedragstherapie, zet ik op de groep al in en merk dat dit heel goed werkt. Ik ben enthousiast, gemotiveerd en gedreven en ben ervan overtuigd dat ik dit enthousiasme ook op anderen kan overbrengen. Een opleiding neem ik erg serieus. Ook na een opleiding blijf ik geďnteresseerd in ontwikkelingen op therapeutisch gebied, waardoor ik voor mezelf blijf doorleren en ook anderen kan informeren.
...

Hoi !
Ik hou me zelf veel bezig met schrijven. Dus ik heb je brief vanuit dat oogpunt gelezen.
De eerste alinea vond ik heel goed. De tweede alinea vond ik vreselijk ingewikkeld. En ik ben de draad kwijtgeraakt.

Het begon bij:
"Nu ik bezig ben met de MOK merk ik dat de combinatie werk en opleiding mij goed ligt"
Misschien kan je dat in twee zinnen spiltsen:
"Ik ben nu bezig met Mok, en daar merk ik dat .....

Verdere wijzigingen:
[zet ik op de groep al in en merk dat ]
zet ik op de groep al in en ik merk dat

[en ben ervan overtuigd dat ik dit enthousiasme ook ]
en ik merk dat ik dit enthousiasme ook

[voor mezelf ]
voor mezelf (Spatie te veel)

En over de hele alinea:
[Er zijn een aantal redenen waarom ik mezelf geschikt acht voor de functie gedragstrainer]
--> Hier komt misschien mijn eigen voorkeur om de hoek kijken. Maar zelf vond ik dit te opschepperig klinken. En dat is slecht voor de indruk die je moet maken. Misschien kan je deze zin weglaten en gewoon een verhaaltje dichten van wat je allemaal kan?
Een verder nadeel van deze zin, vond ik dat hij een opsomming inluidt. De eerste twee zinnen van die opsomming in je alinea zijn nog wel duidelijk. Maar daarna is de tekst niet meer puntsgewijs. Dit is altijd lastig voor lezers met weinig tijd. Die willen snel de structuur van een tekst doorgronden. Dus wanneer je de zin laat staan, zorg dan voor meer duidelijkheid in de opsomming van je redenen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

nanny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 mei 2007, 13:45
ayelle
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Sollicitatie gedragstrainer

Hoi!

Ik zou je sollicitatie brief wat meer opdelen in kleinere stukken. Neem bijv. 5 alinea's met een max van 5 regels. Wissel korte en lange zinnen af etc. kijk anders voor meer info op: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv
hier staat alles perfect uitgelegd. Als je je hier ana houdt wordt het vast toppie!
succes
Ayelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 11:58
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie leer werkplaats sara Sollicitatiebrief en cv 1 28 december 2006 18:33
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon