Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juni 2014, 00:59
Lily11 Lily11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2014
Berichten: 6
Lily11 is on a distinguished road
Smile twijfels over sollicitatiebrief stage bij de luchtmacht

Dag allemaal,

Op dit moment ben ik bezig met stage zoeken voor aankomend studiejaar. Ik wil me graag solliciteren bij de luchtmacht.

Ik vind het moeilijk om een sollicitatiebrief in Nederlands te schrijven omdat Nederlands niet mijn moedertaal is. Ik twijfel heel erg over mijn taalgebruik. Daarom heb ik jullie hulp nodig!

Ik zou erg dankbaar zijn als jullie mij feedback geven!

Groetjes,
Lily

PS: voor mijn bachelorscriptie heb ik een kwantitatief onderzoek uitgevoerd met name het verzamelen en analyseren van statistiek. Is het relevant om dit in mijn brief te vermelden?

================================================== ================================================== =========================

Geachte heer/mevrouw,

Toen ik op de luchtmachtdagen hoorde dat er stagemogelijkheden waren bij de luchtmacht, ben ik meteen deze email gaan schrijven. De luchtmacht geeft mij een goede mogelijkheid om de kennis die heb opgedaan tijdens mijn studie in de praktijk te kunnen brengen.

Op dit moment studeer ik Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden en ik zit in het derde jaar van mijn bachelor. In het kader van deze opleiding ben ik op zoek naar een stageplaats.

De werkzaamheden bij de luchtmacht sluiten in mijn ogen goed aan bij mijn interesses en studie. Ik ben er van overtuigd dat de luchtmacht mij de mogelijkheid geeft om mezelf verder te ontwikkelen.

Naast mijn studie heb ik werkervaringen opgedaan in de publieke sector. Ik heb 1,5 jaar als administratief medewerker bij de Nationale Politie in [plaats] gewerkt. Hier werkte ik aan de bedrijfsadministratie. Door de hoge kwaliteitseisen van de politie ben ik gewend om gestructureerd en precies te werken. Een voorbeeld hiervan is het verwerken van rapporten in het systeem. Daarnaast was het mijn taak om documentatie op het gebied van personeelszaken te verwerken en onderhouden. Hierdoor heb ik een ruime ervaring met betrekking tot het gebruik van Word, Access en Excel. Momenteel ben ik werkzaam als medewerker Klant Contact Centrum bij gemeente [plaats]. Mijn taken zijn het begeleiden, adviseren en ondersteunen van klanten. Ik verstrek informatie aan de burgers over producten van de gemeente, wetten, regelingen en procedures.

Men omschrijft mij als leergierig. Ik heb een flexibele instelling, houd van uitdagingen, denk graag mee en kan goed zelfstandig en in teamverband werken. Verder beschik ik een goede beheersing van de Nederlandse, Engelse en Duitse taal in zowel woord als geschrift.

De stageperiode duurt minimaal drie maanden. Ik mag minimaal vier dagen per week stage lopen en kan vanaf september 2014 aan de slag of op een later tijdstip dit collegejaar. Tijdens mijn stage zou ik naast reguliere werkzaamheden ook een onderzoek of een project kunnen uitvoeren. Daarnaast heb ik interesse om aan beleidsvorming, beleidsuitvoering of beleidsevaluatie mee te werken. Ik kan mijn stage vervullen op de afdeling Personeel & Organisatie of op de afdeling Beleid en Ondersteuning van de luchtmacht.

Ik hoop binnenkort graag van u te horen. Indien u nog vragen heeft aangaande deze brief of mijn CV dan kunt u contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,
XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2014, 13:08
Petrichor Petrichor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2014
Berichten: 5
Petrichor is on a distinguished road
Standaard

Ik heb helaas even niet de tijd om je brief door te lezen, maar wat betreft het vermelden van het onderzoek, volgens mij kun je dit in je CV zetten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2014, 23:56
Lily11 Lily11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2014
Berichten: 6
Lily11 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrichor Bekijk bericht
Ik heb helaas even niet de tijd om je brief door te lezen, maar wat betreft het vermelden van het onderzoek, volgens mij kun je dit in je CV zetten
Dag Petrichor!

Dankjewel voor de tip Ik heb het meteen in mijn CV verwerkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juli 2014, 00:50
Helder Helder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2014
Berichten: 20
Helder is on a distinguished road
Standaard

De informatie die je in je brief geeft is heel goed!

Ik had alleen een vraagje wat betreft de functie waar je naar solliciteert: is dit een open sollicatiebrief? Maak dit dan wat duidelijker aan het begin van je brief! Verder zou ik als je kan even telefonisch contact opnemen met een contactpersoon om nader te informeren of en wat voor stages er zijn en/of dat je graag zou willen solliciteren zodat je ook weet aan wie je brief moet richten. Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juli 2014, 19:04
Lily11 Lily11 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 juni 2014
Berichten: 6
Lily11 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helder Bekijk bericht
De informatie die je in je brief geeft is heel goed!

Ik had alleen een vraagje wat betreft de functie waar je naar solliciteert: is dit een open sollicatiebrief? Maak dit dan wat duidelijker aan het begin van je brief! Verder zou ik als je kan even telefonisch contact opnemen met een contactpersoon om nader te informeren of en wat voor stages er zijn en/of dat je graag zou willen solliciteren zodat je ook weet aan wie je brief moet richten. Succes!
Excuses voor mijn late reactie. Ik kom net terug van mijn vakantie :P

Dankjewel Helder!

Het is een open sollicitatiebrief. Maar ik heb de brief nog aangepast.

Ik heb al met iemand gesproken bij de luchtmacht. Ze zijn altijd op zoek naar nieuwe stagiaires. Maar de kans dat ik aangenomen word is wel klein, want ze zijn bezig met bezuinigingen. Maar goed niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage bij de Raad voor de Kinderbescherming Ellen1992 Sollicitatiebrief en cv 3 10 april 2013 11:59
Sollicitatiebrief voor stage bij notaris de Patrick Sollicitatiebrief en cv 5 29 november 2012 02:03
1e sollicitatiebrief ooit : Stage bij tijdschrift Frecklehead Sollicitatiebrief en cv 1 17 november 2011 11:49
Sollicitatiebrief stage bij een rechtbank Anna1989 Sollicitatiebrief en cv 3 15 februari 2011 22:59
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon