Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 mei 2011, 16:15
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard Nog een mail er achteraan sturen?

Vorige week zag ik een interessante vacature op internet. Op dat moment zat ik in het buitenland en via je e-reader een sollicitatiebrief verzenden is niet handig, dus wilde ik reageren zodra ik weer in NL zou zijn. Weer terug in NL bleek de vacature verwijderd te zijn. Ik heb het bedrijf gebeld en de vacature bleek nog wel open te staan, medewerkster aan de telefoon wist ook niet waarom hij verwijderd was.

Nu mijn ''probleem'': Ik heb net mijn sollicitatiebrief verstuurd via e-mail en daar staat in dat ik heb gezien dat de vacature verwijderd is maar dat ik heb gehoord dat ie nog wel open staat. Nu zie ik net de betreffende vacature toch weer op internet staan. Een uur geleden stond ie er nog niet op, heb het speciaal nog gecheckt voor het verzenden van mijn brief.

Vinden jullie nu dat ik een mailtje er achteraan moet sturen dat ik heb gezien dat de vacature er weer staat? Mijn brief sluit niet helemaal aan op de vacature omdat ik die er dus niet bij had, ik heb mijn brief geschreven aan de hand van de (karige..) informatie die ik van de medewerkster heb gekregen... Dat vind ik erg jammer. Normaal gesproken pas ik mijn brief aan op de eisen die in de vacature gesteld worden. En gevraagde karakter-eigenschappen. Er wordt in de vacature bijvoorbeeld gesproken over een ''dienstverlenende instelling''. Die heb ik zeker maar heb ik dus niet genoemd in mijn brief omdat ik dus niet wist dat dat gevraagd werd. En zo zijn er nog 8 (!) dingen die genoemd worden in de vacature maar die ik niet beschreven heb (niet dat ik ze alle 8 wilde gaan uitlichten hoor )
Ben zo bang dat ze nu vinden dat mijn brief totaal niet aansluit op de vacature....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 mei 2011, 18:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien is het beter om even op te bellen naar de betreffende contactpersoon en het 'probleem' uit leggen. In overleg met hem/haar kun je dan nog schriftelijk je motivatie aangeven.

Wel balen trouwens, dat het zo gelopen is. Succes!
Noortje
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 mei 2011, 18:41
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het inderdaad ook balen ja, doe ik zoveel moeite voor een goede brief, klopt er niets van wat ik schrijf :-S

Dan denk ik dat ik beter vrijdag even kan bellen, volgende degene die ik gister sprak is de baas dan weer aanwezig en die gaat over die vacature. Denk inderdaad dat ik even moet bellen ja, kan ik uitleg geven over waarom er in mijn brief staat dat de vacature verwijderd is Bedankt voor je tip!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 mei 2011, 14:34
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb er voor gekozen om toch nog een mail te verzenden. Daarin heb ik gezegd dat ik heb gezien dat de vacature weer online staat en dat ik een aantal functie-eisen zag waar ik nog graag op wil reageren.

Ik heb gekozen voor mail ipv telefoon omdat ik dan beter over mijn woorden kan nadenken.

Ben benieuwd wanneer ik iets hoor
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon