Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2008, 14:58
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Lelijk stukje cv

Hallo iedereen,

Ik weet niet zeker of ik hier op het juiste forum zit of beter naar brief & cv had kunnen gaan, maar daar vind ik mijn verhaal weer iets te lang voor. Het zit als volgt:

Sinds maart dit jaar werk ik in een klein vrijwilligersbedrijfje. Het bedrijf krijgt sinds een jaar een flinke overheidssubsidie om te professionaliseren. De vrijwilligers die dit bedrijfje vroeger beheerden zijn door de gemeente van hun troon gestoten en moeten nu luisteren naar een betaalde directie, bestaande uit mijzelf (28, niet lang geleden afgestudeerd) en een directeur (ook 28). Een aantal van de vroegere leidinggevenden is hier niet blij mee en wil wel eens dwars liggen, dit heeft echter nooit voor grote problemen gezorgd en al met al bevalt het werk mij prima.

Tot eind september. Toen stapte de voorzitter van ons bestuur op en werd vervangen door, jawel, één van de niet al te blije vrijwilligsters. Als nieuwkomer heb ik het hard moeten ontgelden en uiteindelijk moest er in een functioneringsgesprek hard op papier gezet worden dat ik vanaf nu altijd doe wat zij zegt, mezelf zoveel mogelijk onthoud van een eigen mening en bovendien altijd glimlach als zij in de buurt is. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en heb aangegeven mijn contract niet te willen verlengen.

Omdat dit nog mijn eerste contract hier was eindigt het van rechtswege op 31 december, ik hoop op basis hiervan in aamerking te komen voor een ww-uitkering. Natuurlijk ben ik inmiddels al een tijdje druk aan het solliciteren maar waar ik nu vooral mee zit: ik had hier een hartstikke goede baan met enig aanzien en ben hier na 8 maanden weggelopen. Hiervoor had ik een projectbaan van ook 8 maanden, daarvoor studeerde ik nog. Dat die projectbaan kort duurde is logisch, maar ik vraag me af hoe ik het einde van deze baan op mijn cv/ in een eventueel gesprek moet gaan omschrijven. Iedere keer als ik een sollicitatiebrief schrijf waarin ik spreek over de ervaring die ik heb opgedaan in mijn huidige functie hoor ik ze aan de andere kant denken "waarom ben je dan alweer per 1 januari beschikbaar?". Heeft iemand een mening over hoe hier mee om te gaan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2008, 15:09
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Lelijk stukje cv

Eerlijkheid duurt het langst zonder daarbij kwetsend te zijn. Ik zou het er op houden dat er onoverbrugbare verschillen waren in leiderschapsstijl en dat je daar een goede les aan over hebt gehouden. Verder zou ik me niet te drukken maken want je bent zoals je zegt net afgestudeerd.

Als je in het bedrijfsleven gaat solliciteren zou ik me overigens bescheiden opstellen. Bestuursfuncties in de semi-overheid en ideële instellingen worden daar doorgaans nogal sceptisch bekeken.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag respons op CV (Is haast bij) Fred Sollicitatiebrief en cv 3 15 oktober 2008 11:55
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 21:56
Werk in kader van WSW -- wel of niet vermelden in CV? VS2008 Sollicitatiebrief en cv 5 3 augustus 2008 13:10
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 19:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon