Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2011, 23:23
M&Metje M&Metje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2011
Berichten: 2
M&Metje is on a distinguished road
Standaard Weet niet welke hbo-opleiding te kiezen; iets sociaals met economie...

Hallo allemaal.

Ik ben 18 jaar en ik moet binnenkort een HBO opleiding gaan doen. Ik had mijn plannen helemaal uitgestippeld dacht ik. Ik zou de MBRT gaan doen. Maar nu blijkt de opleiding waarschijnlijk toch te moeilijk te zijn vanwege de natuurkunde en wiskunde b.

Ik heb het profiel E&M gedaan. Maar ik heb meer met de zorg. Ik ben vooral heel sociaal en graag onder de mensen.

Ik zet wel even een lijstje neer waar ik goed in ben/leuk vind:
- de zorg: ik ben een zorgzaam type.
-economie: maar ik ben niet geschikt voor een kantoorbaan waar ik alleen maar met cijfers bezig ben.
- werken in een team
- iets met onderzoek.
- sport: maar geen fysiotherapie
- talen: kan ik niks in vinden behalve tolk, maar dat vind ik niks.

Mijn probleem is vooral dat ik niet een studie vinden kan met de vakken waar ik goed in ben en die ik dan ook leuk vind.

Ik heb ook gedacht over lerares economie of lichamelijke opvoeding. Maar ik denk dat ik niet geschikt ben om voor de klas te staan. Ik zit echt te stressen.... Het liefste heb ik dus iets sociaals met economie. Wie weet een oplossing?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2011, 01:03
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Zoek eens op Google.nl met de woorden: hbo + schuldhulpverlening + opleiding. En kijk eens wat je dan tegenkomt en of dat bij je past.

En bekijk de opleiding Sociaal juridische dienstverlening, eens. Misschien is dat ook wat voor je.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2011, 11:59
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Pak een kopje thee of koffie en neem eens een kijkje in de rubriek Opleidingen op Carričretijger. Neem ze eens door en noteer welke opleiding je aanspreekt en waarom. Kijk ook of je voldoet aan de toelatingseisen. Als je dat in kaart hebt gebracht, post het dan in het forum. Ik wil je graag helpen, maar vind het op basis van de huidige info lastig om je te adviseren. Zorgzaam bijvoorbeeld is een heel relatief begrip.

Je kunt daarnaast een kijkje nemen op YouChooz.nl, dat is een site over beroepen en opleidingen in de zorg.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 mei 2011, 01:03
M&Metje M&Metje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2011
Berichten: 2
M&Metje is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels toch een keuze gemaakt. Of eigenlijk moet ik nu nog kiezen tussen 2 die erg op elkaar lijken.
De eerste is Vrijetijdsmanagement en de tweede is Commerciële economie met als richting tourism & event management.

Ze lijken erg op elkaar en ik zou graag de kant van de evenementenmanagement op willen. Maar nu weet ik niet welke opleiding beter is qua kans op een baan.
Die van de commerciele economie is volgens mij wel breder.

Groetjes M&Metje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opleiding kiezen: Communicatie, P&A? Liever niet samenwerkend studeren PumpkinPie Opleiding kiezen en volgen 0 23 januari 2010 23:23
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Ten einde raad: weet niet welke opleiding ik wil/moet gaan volgen..help? SGRC Opleiding kiezen en volgen 0 9 oktober 2009 19:51
HBO opleiding kiezen Zeepsop Opleiding kiezen en volgen 18 1 september 2009 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon