Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 16 juni 2010, 15:36
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Even een poging om je CV wat in te krimpen. Hou altijd in je achterhoofd: Informatie moet beknopt zijn: Less is more!

CV Willem

Persoonsgegevens
hier je persoonsgegevens.

opleidingen (je kan er ook voor kiezen om eerst je werkervaring neer te zetten, maar dat is een persoonlijke keuze)

(Noot: let erop dat ik ze a-chronologisch neerzet. Laatste dus altijd eerst!)
(Noot: Je kan nog specifieker worden wat je precies geleerd hebt op die opleiding.)

2003-2006
Da Vinci College
Opleiding Eerste Verkoper (misschien nog een mooiere naam hiervoor ofzo?)

2001-2003
ICT
Da Vinci College
Diploma: Nee

1997-2001
Electrotechniek B niveau
VMBO Het Gilde
Diploma: Ja

Werkervaring

(hier ook weer: A-chronologisch en beknopt!)

Januari 2004 - 2005
Diverse verkoopmedewerker stages

September 2003-December 2003
Verkoopmedewerker
Computerzaak Becomputers (stage of baan? indien stage, opnemen in bovenste)

Februari 2002-Mei 2002
Stage Systeembeheerder
Altena College

2001-heden (parttime)
Verkoopmedewerker
verantwoordelijk voor: (roosters?, GF-afdeling?, vulploegleider? met andere woorden: wat waren je taken en verantwoordelijkheden?)
C1000

(aangezien je nogal wat stages gelopen hebt, zou ik branche-specifieke Cv's gaan maken. Als je bv in de bouw sollicitante is het wel interessant dat je een stage elektrotechniek hebt gevolgd. Voor een baan als verkoopmedewerker is dat een stuk minder boeiend. Probeer je te verplaatsen in het hoofd van je lezer, wat wil hij weten?)

Aanvullende vaardigheden en werkzaamheden:

2000-2001
Striptekenaar Schoolkrant
(hier twijfel ik nog aan, maar kan eventueel interessant zijn als dat aansluit bij de functie)

Computervaardigheden:
-Volledig vertrouwd met MS office
(windows e.d. laten we eruit. Dat is overbodig. Idem voor IE)
-Kennis van: (Ik weet niet precies wat je met Neverwinter Nights doet, maar ik neem aan dat je minimaal de basis van een één of meerdere programmeertalen snapt.

Hobby's en interesses:
- Stijldansen (niveau goud)
- Geschiedenis (wat doe je hiermee? Lees je erover? Geef je les? Iets specifieks?
- Verhalen schrijven
- Gamen
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 juni 2010, 21:11
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

dat is goed advies, het ziet er zo inderdaad wat netter uit.

wat informatie over mijn taken bij de C1000 kan inderdaad ook helpen. Het houdt toch in klanten te helpen, datums controleren, voornamelijk zuivel bijvullen, artikelen afschrijven en wanneer nodig wijzigingen in het schappen plan maken.

Betreft computervaardigheden, ik ben absoluut niet vertrouwd met acces. Ik heb het kort gehad op school maar snapte er niet veel van, het was echt iets om even te leren voor een toets en daarna nooit meer terug te zien. Voor de rest kan ik best overweg met MS office, mischien een beetje stroef eerst maar dat kan snel weer terugkomen.

Progammeren ken ik niet, voornamelijk was ik bezig met levels bouwen met behulp van vele modifications voor neverwinter nights. Deze levels maakte ik op verzoek voor verschillende servers door de jaren heen. Hierbij heb ik altijd erg gelet op details, geluid en belichting kunnen al een compleet andere sfeer neerzetten bijvoorbeeld.

Of dat echt belangrijk kan zijn voor een baan weet ik niet, daarom was ik er niet echt op detail ingegaan. Het kan nogal langdradig worden om het compleet uit te leggen.

Geschiedenis is vooral een interesse. Ik lees er veel over op internet, vaak nadat iets in een film, game of gesprek mijn interesse heeft gewekt. Ik verbaas mij er nog vaak over hoe weinig de meeste mensen weten van geschiedenis, zoals bijvoorbeeld alleen al de korte lijst van Nederlandse stadhouders en koningen sinds Willem van Oranje. De meeste Nederlanders lijken Frederik Henry niet te kennen, weten niet dat Willem III koning van Engeland is geweest, en weten waarschijnlijk ook niet hoe groot de invloed van Maurits was over de manier van oorlogvoering in zijn periode en zelfs vandaag nog.

Deze interesse gebruik ik wel weer om een verhaal te schrijven. Het doel van mijn verhaal is om een middeleeuws fantasy verhaal te schrijven dat veel dichter bij de werkelijkheid staat. De mensheid wordt hierin weergegeven zoals in de middeleeuwen, en volksverhalen en legendes worden hier aan toegevoegd alsof het werkelijkheid is.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 juni 2010, 23:37
TommyN TommyN is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2010
Berichten: 25
TommyN is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
dat is goed advies, het ziet er zo inderdaad wat netter uit.

wat informatie over mijn taken bij de C1000 kan inderdaad ook helpen. Het houdt toch in klanten te helpen, datums controleren, voornamelijk zuivel bijvullen, artikelen afschrijven en wanneer nodig wijzigingen in het schappen plan maken.
En welke verantwoordelijkheden je droeg.

Citaat:
Betreft computervaardigheden, ik ben absoluut niet vertrouwd met acces. Ik heb het kort gehad op school maar snapte er niet veel van, het was echt iets om even te leren voor een toets en daarna nooit meer terug te zien. Voor de rest kan ik best overweg met MS office, mischien een beetje stroef eerst maar dat kan snel weer terugkomen.
Dan maak je er van: Goed vertrouwd met de meeste gangbare MS officeproducten oid. Het gaat er vooral om dat je laat zien dat je er vertrouwd mee bent, om kunnen gaan met office is geen 5 regels waard.

Citaat:
Progammeren ken ik niet, voornamelijk was ik bezig met levels bouwen met behulp van vele modifications voor neverwinter nights. Deze levels maakte ik op verzoek voor verschillende servers door de jaren heen. Hierbij heb ik altijd erg gelet op details, geluid en belichting kunnen al een compleet andere sfeer neerzetten bijvoorbeeld.

Of dat echt belangrijk kan zijn voor een baan weet ik niet, daarom was ik er niet echt op detail ingegaan. Het kan nogal langdradig worden om het compleet uit te leggen.
Of je er een baan mee kan vinden weet ik natuurlijk niet, dat kan je alleen maar zelf beoordelen. Maar ik weet wel dat er wel vraag is naar mensen die weten wat een verhaal sterk maakt, hoe je sfeer kan veranderen e.d.

Je zegt dat je een creatief persoon bent en op andere manieren tegen bepaalde zaken aankijkt dan anderen. Je zegt ook dat een aantal opleidingen mislukt zijn omdat het niet de juiste opleiding was. Ik zie dat je uit '85 bent, dus dan ben je nu 25?

Waarom ga je niet eens een leuke, creatieve opleiding uitzoeken? Denk eens aan iets als gamedesign, duik de filmwereld in of ga iets doen met schrijven. Als je nog geen MBO niveau 4 hebt kan je een toelatingstest doen, als je al niveau 4 hebt stroom je zo in. Die andere opleidingen passen duidelijk niet bij je, maar waarom ga je niet iets doen wat je ECHT leuk vind?

(brengt me nog op het volgende, een korte googleactie leerde mij dat Da Vinci College MBO en HBO opleidingen doet? Welk niveau heb jij gedaan? Dit MOET erbij staan op je CV, daar kan je iemand niet naar laten raden.)
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 juni 2010, 01:42
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

creatieve beroepen zijn nogal lastig, er is gewoon geen werk in te vinden.
Er is genoeg ruimte voor verbetering in de nederlandse games en film industrie, dat is een ding dat zeker is. Maar er valt niet zo maar tussen te komen.

Zelf vind ik eigenlijk ook dat opleiding niet zo relevant zou moeten zijn in creatieve beroepen, het is iets wat je wel of niet in je hebt. Technieken kunnen verfijnd worden maar je moet om te beginnen toch zelf wel genoeg hebben om mee te werken.

Ideëen heb ik genoeg, genoeg om mijn leven lang bezig te zijn met verhalen en concepten. Het blijft maar komen, aan inspiratie heb ik eigenlijk nooit geen gebrek, en vele personages naast de hoofdpersoon zijn in staat zelf een verhaal te dragen. Op die manier valt er met een enkele setting al makkelijk dertig verhalen te vertellen die hier en daar in elkaar overlopen.

Mijn passie zal het altijd blijven, maar ik ben realistisch genoeg ingesteld om te weten dat dit nooit mijn werk zou kunnen worden, hoe graag ik dit ook zou willen.

Ik wist niet dat Da Vinci ook HBO opleidingen doet, maar gezien de lage kwaliteit van het Da Vinci college valt er zelfs nog over te twijfelen of ik de naam Da Vinci wel moet noemen.
Elk jaar moest ik verschillende documenten en informatie meerdere keren inleveren, een leraar was al onze cijfers van een jaar kwijtgeraakt, een andere stuurde ons eens naar huis omdat hij geen zin meer had om les te geven die dag, leraren kwamen vaak helemaal niet opdagen, het duurde soms maanden om een vervangende leraar te krijgen in geval van langdurige ziekte, enz.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 juni 2010, 17:34
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Niet om flauw te doen maar uit je vele berichten in diverse onderwerpen op het forum kom je nogal warrig over. Je sprint van de hak op de tak. Van NL geschiedenis naar verhalen schrijven naar computerspellen enzovoorts. Verder erken je dat je geen opleidingen hebt om hier iets mee te doen maar vervolgens stel je dat deze niet vereist zijn.

Mijn advies: ga serieus in gesprek met iemand die je kan helpen je concentratie te verhogen.

Je CV is overigens nog steeds niet relevant voor serieuze banen. Hoogstens voor een stage. Ga terug naar school. Zonder HBO of WO diploma zul je hoogst waarschijnlijk nooit iets met management kunnen doen. Zeker niet in een economie die de komende jaren nog last zal hebben van hoge werkeloosheid.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 juni 2010, 20:47
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Ik reageer op andere berichten, als daar uiteenlopende dingen in genoemd worden dan reageer ik dus op uiteenlopende dingen.

Je bent de eerste die zegt dat ik warrig over kom in al de jaren dat ik forums bezoek, over het algemeen bezoek ik wel engelstalige forums. Zo werkt het vaak gewoon op forums.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 juni 2010, 21:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Ik reageer op andere berichten, als daar uiteenlopende dingen in genoemd worden dan reageer ik dus op uiteenlopende dingen.

Je bent de eerste die zegt dat ik warrig over kom in al de jaren dat ik forums bezoek, over het algemeen bezoek ik wel engelstalige forums. Zo werkt het vaak gewoon op forums.
Helaas is dit een opleidingen/beroepen forum en niet zozeer een sociaal forum. En wat je schrijft is wel degelijk een reflectie van je ideeen.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 juni 2010, 21:59
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Plus dat je om advies vraagt waarop men antwoordt. Vervolgens volgt een heel verhaal over de NL geschiedenis. In andere onderwerpen is dit ook veelal het geval.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 juni 2010, 23:29
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Een forum blijft een forum, en na zoveel jaar is de manier waarop ik een forum gebruik niet gemakkelijk meer te veranderen. Nogmaals, je bent de enige die hier kritiek op levert.
Een forum werkt gewoon compleet anders dan een standaard gesprek.

Ik kan natuurlijk ook mijn berichten drie keer zo lang maken voor een "meer natuurlijke" overgang in onderwerp, maar ik vind niet dat het onnodig opgerekt hoeft te worden en beperk mijn reacties tot de dingen die ik wil zeggen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 18 juni 2010, 17:42
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Het gaat op dit forum om opleidingen, loopbaan enzovoorts. Jij kunt daar natuurlijk een algemeen forum in zien maar zoals je zelf ook al hebt ondervonden werkt dat niet zo. Er zijn honderden onderwerpen met meestal vrij weinig reacties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon