Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2013, 00:25
Keynes Keynes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 2
Keynes is on a distinguished road
Standaard "On Hold"

Ik heb enkele tijd geleden een gesprek gehad voor een droombaan als starter. Het gesprek zelf ging uitstekend, zeer enthousiast van beide kanten, de interviewer was zeer enthousiast over mijn gesprek. Alleen is de vacature sinds deze week verwijderd van hun site en heb ik, in een kort telefoongesprek (er wordt er nog contact met me opgenomen op een later moment), vernomen dat mijn sollicitatie on hold staat.

Iemand advies hoe ik hiermee moet omgaan, qua afspraken maken oid?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2013, 13:10
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Aangezien ze nog op een later moment contact met je opnemen (is ook al bekend wanneer dit zal zijn? zou ik voor jezelf wel een aantal vragen op papier zetten.

Voornamelijk wat de reden is van het on hold zetten (vaak kun je uit dit antwoord al wel opmaken of de kans aanwezig is dat ze alsnog op een later tijdstip verder gaan met de sollicitatie, of dat het duidelijk wordt dat het nog een lange tijd zal gaan duren, of in het ergste geval; ze zoeken geen mensen meer), en of ze al een indicatie kunnen geven wanneer deze functie weer vrijkomt (ter bevestiging van je mogelijke vermoedens), en mochten ze wel verder gaan met de procedure wat dit specifiek voor jou inhoudt.... er is al een gesprek geweest, dus wat nu?

Je moet het zelf weten maar mijn instinct zegt dat het wellicht ook verstandig is om alvast verder te kijken naar andere interessante banen, mijn eigen ervaring is dat functies die "ineens" on hold staan vaak een voorbode is dat ze geen mensen meer zoeken, maar goed; je weet het maar nooit! Misschien is het bij jou wel anders
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2013, 15:24
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Ik zou gewoon door solliciteren en dit achter je laten. Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2013, 22:46
Keynes Keynes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 2
Keynes is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss_Lizzle Bekijk bericht
Hoi,

Aangezien ze nog op een later moment contact met je opnemen (is ook al bekend wanneer dit zal zijn? zou ik voor jezelf wel een aantal vragen op papier zetten.
Als het goed is wordt er eind deze week nog contact met mij opgenomen, vandaar dit topic, als advies wat ik kan/moet vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miss_Lizzle Bekijk bericht
Voornamelijk wat de reden is van het on hold zetten (vaak kun je uit dit antwoord al wel opmaken of de kans aanwezig is dat ze alsnog op een later tijdstip verder gaan met de sollicitatie, of dat het duidelijk wordt dat het nog een lange tijd zal gaan duren, of in het ergste geval; ze zoeken geen mensen meer), en of ze al een indicatie kunnen geven wanneer deze functie weer vrijkomt (ter bevestiging van je mogelijke vermoedens), en mochten ze wel verder gaan met de procedure wat dit specifiek voor jou inhoudt.... er is al een gesprek geweest, dus wat nu?
Probleem is dat het een nieuw onderdeel binnen het bedrijf is, wat eerst onder een andere afdeling viel. Vacature was voor zowel een startende als ervaren rol, waarvan de laatste naar mijn idee in een behoorlijk afrondende fase was.

Mocht het budgettair zijn (misschien ivm salariseisen van ervaren positie), zou het dan een raar aanbod zijn om een x-aantal maanden te werken als stagair/part-time of snij ik hiermee mijzelf in de vingers?

Ik weet ieder geval nu dat ik een aantal vragen moet stellen:
  • Tijdsduur "on hold"
  • Reden "on hold"
  • Hoe gaan we contact onderhouden?
  • Zodra procedure weer verder gaat: opnieuw kandidaat stellen/gesprek e.d.?
Iemand hier nog aanvullingen op?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2013, 14:20
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Zou even informeren of de vacature nog ingevuld gaat worden. Reken er maar niet te veel meer op.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juli 2013, 11:43
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Wat jammer dat de vacature on hold is gezet! vaak gebeurt dit vanwege organisatorische redenen, of omdat het bedrijf misschien wel een interne, geschikte kandidaat heeft en dit eerst wil afwachten.

Zodra ze contact met je opnemen, zullen ze waarschijnlijk wel aangeven waarom de vacature on hold staat. De vragen die je hebt opgeschreven zijn dan ook prima, mits ze niet meteen al beantwoord zijn. wanneer ze niet doorgaan met de procedure, vraag dan gerust hoe jouw kansen lagen. daar kun je zelf van leren in andere procedures.

Ga hier voor jezelf niet op wachten. Je zult niet de eerste zijn die tevergeefs op een reactie wacht. Veel bedrijven hebben sollicitatieprocedures nog niet helemaal goed op de rit staan en dat geldt vooral voor de wat kleinere bedrijven. Is vervelend, maar trek altijd je eigen plan en ga door met solliciteren!

Succes! laat je hier nog weten hoe het gegaan is?

groet, Judith
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon