Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2012, 12:23
mel0sh mel0sh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2012
Berichten: 3
mel0sh is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief BBL-opleiding

Hi,

Ik ga aankomende maand beginnen met een bbl opleiding en ik moet zo snel mogelijk een werkplek vinden. Dit wil ik heel graag bij 1 van de ministeries doen maar ik moet dan ook een heeeeelee goede brief hebben. Kunnen jullie mij een beetje helpen met mijn brief en feedback geven. Zie hieronder;

__________________________________________________ _______________

Geachte heer, mevrouw,

Ik zou graag willen solliciteren naar de functie van Directiesecretaresse/ managementassistente binnen uw organisatie als een leerwerkplaats.

Per september 2012 start ik met de opleiding Directiesecretaresse/ managementassistente aan het ROC Mondriaan in Den Haag. Dit is een BBL-opleiding, dat inhoudt dat ik één dag per week lessen volg en de rest van de week fungeer als directiesecretaresse/ managementassistente.

In 2005 heb ik mijn secretaresse diploma in ontvangst mogen nemen. Hierna heb ik voor diverse organisaties gewerkt waar ik veel werkervaring heb kunnen opdoen als secretaresse. Mijn vorige baan was bij een internationale rechtbank waar ik als secretaresse veel heb kunnen leren. Een van mijn belangrijkste verantwoordelijkheden was het assisteren van de rechters in hun dagelijkse werkzaamheden waaronder agendabeheer, telefoneren, afspraken maken, plannen en organiseren. Hiernaast was ik verantwoordelijk voor het bijhouden van de absentielijst en het bestellen van kantoorbenodigdheden. De taal waarin ik sprak was het Engelse taal.

Door mijn laatste werkervaring ben ik erg gemotiveerd geraakt om mijzelf verder te kunnen ontwikkelen en heb ik besloten om de vervolgopleiding directiesecretaresse / managementassistente te volgen. Ik denk dat ik veel kan leren in uw organisatie, omdat de functie zeer goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring en ik geloof dat mijn werkervaring en kwalificaties een toegevoegde waarde zal zijn aan uw organisatie. Ik ben enthousiast, leergierig en ik heb een groot verantwoordingsgevoel. Tenslotte zie ik het uitvoeren van de werkzaamheden als directiesecretaresse / managementassistente een verantwoordelijke, uitdagende en interessante baan.

Voor verdere informatie over mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik van harte bereid mijn motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

In afwachting van uw antwoord, hoop ik u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
  #2  
Oud 30 augustus 2012, 13:00
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Lees eerst even de spelregels door:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

En daarna de artikelen over het schrijven van een goede sollicitatiebrief.
In je brief staan een aantal klassieke fouten die er niet in hadden hoeven zitten. Zo begin je je brief met geachte heer/mevrouw en heeft je brief een hoog ik-gehalte.

Ik kijk uit naar de herschreven versie. Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
  #3  
Oud 30 augustus 2012, 13:15
mel0sh mel0sh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2012
Berichten: 3
mel0sh is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je reactie!

Ik ga even knutselen en plaats mijn aangepaste versie nogmaals. Thanks!
  #4  
Oud 30 augustus 2012, 18:42
mel0sh mel0sh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2012
Berichten: 3
mel0sh is on a distinguished road
Question

Zie hieronder de aangepaste versie en kunnen jullie aub zeggen of er fouten in zitten of beter kan alles is van harte welkom!

Alvast bedankt!

__________________________________________________ _________________


XXX
XXX
XXX


Den Haag, 30 augustus 2012


Ministerie van XXX
XXX
XXX


Betreft: Sollicitatie Directiesecretaresse / Managementassistente Leerplaats


Geachte mevrouw Smit,

Ik zou graag willen solliciteren naar de functie van Directiesecretaresse/ Managementassistente binnen uw organisatie als een leerwerkplaats.

De functie Directiesecretaresse/Managementassistente binnen uw organisatie spreekt mij aan om diverse redenen waaronder dat het zeer goed aansluit op de opleiding die ik per september 2012 start aan het ROC Mondriaan te Den Haag. Het is een BBL-opleiding, dat inhoudt dat ik één dag per week lessen volg en vier dagen fungeer als Directiesecretaresse/ Managementassistente.

Van maart 2011 tot juni dit jaar ben ik werkzaam geweest als secretaresse bij een internationale rechtbank. Een van mijn belangrijkste verantwoordelijkheden was het assisteren van de rechters in hun dagelijkse werkzaamheden waaronder agendabeheer, telefoneren, afspraken maken, plannen en organiseren en aanvullende secretariële werkzaamheden. Ook was ik verantwoordelijk voor het bijhouden van de absentielijst en het bestellen van kantoorbenodigdheden. Ik heb deze taken met veel enthousiasme en nauwkeurigheid uitgevoerd.

In mij vindt u een enthousiaste, hardwerkende en flexibele werknemer. Bij mijn vorige werkgevers heb ik bewezen dat ik taken snel en goed aanpak. Ik beheers de Nederlandse en de Engelse taal zowel in woord als geschrift uitstekend. Hiernaast ben ik handig met de computer en heb ik naast een goede typesnelheid ook goede kennis van het MS-office pakket.

Tenslotte zie ik het uitvoeren van de werkzaamheden als directiesecretaresse / managementassistente een verantwoordelijke, uitdagende en interessante baan en ik hoop dat ik met deze opleiding en werkervaring kan doorgroeien tot een top directiesecretaresse.

Voor verdere informatie over mijn opleidingen en werkervaring verwijs ik u naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik van harte bereid mijn motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
  #5  
Oud 30 augustus 2012, 18:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Zoals Marieke al zei: lees ajb eerst de spelregels, en dan met name stap 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23

Ik sluit deze discussie. Als je zelf ook wat anderen hebt geholpen mag je je brief opnieuw plaatsen.
__________________
René
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief bbl opleiding graag commentaar Nubia Sollicitatiebrief en cv 4 31 juli 2011 15:50
Sollicitatiebrief Eerste Autotechnicus BBL w0ut3r Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2010 19:23
Sollicitatiebrief BBL opleiding Verzorgende (ig) check it of het goed is nsrn Sollicitatiebrief en cv 5 8 juli 2010 02:54
sollicitatiebrief voor een opleiding verzorgende bbl ray Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2008 23:35
Sollicitatiebrief voor bbl opleiding lienthju Sollicitatiebrief en cv 3 21 mei 2006 20:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon