Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2010, 14:25
defora defora is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 3
defora is on a distinguished road
Standaard Ook ik weet 't niet meer

Hallo allemaal.
Waarsch denken jullie weer zo iemand die het niet weet, maar ik hoop dat ik zo nog wat meer tips verzamel dan die ik al gelezen heb op dit forum.

Ik ben echt helemaal klaar met mijn werk. Dit al bijna 2 jaar!
Ik heb gezocht op internet, ben bij instanties geweest om me te laten informeren, maar die zeggen kijk eerst maar eens wat je wilt.

Ik heb gedroomd over wat ik wil, niet gekeken naar opleidings eisen, salaris ect, dus gewoon helemaal blanco denken aan wat wil ik nou en bah bah ik weet het gewoon niet.

Het enige wat ik heeeel mischien wel zie zitten is op een lagere school werken.. of iets medisch, maar ik wil zeker niet leidingevende zijn of de eindverandwoording hebben.

Momenteel ben ik werkzaam op een kinderopvang. Ik heb spw (er was toen nog geen 3 of 4).
Ik moet mezelf gewoon elke keer naar het werk toeslepen en we maken diensten van 9,5uur, das lang als je geeeen zin meer hebt.

Ik ben 32jaar en sociaal ingesteld. Kan goed met mensen omgaan.
Heb helaas weinig zelfvertouwen en kan zo goed als niet rekenen en taal is ook niet mijn sterkste punt.

Ik heb 2 kindjes, dus niet flexibel.
Ik ben al wel aan het soliciteren geweest bij een andere kinderopvang, met zoiets van ach laat ik dat dan maar proberen.
Hier werd mij gevraagd of ik ook om 7:30u aanwezig kon zijn als ik mijn dochtertje naar school moest brengen. Nou dat kan dus niet altijd, dus zeiden ze dan kan je wel komen voor een gesprek, maar dan wordt je toch niet aangenomen.

Met andere woorden help help help mij, want ik wordt er niet gezelliger op thuis en op mijn werk en das ook weer zo zielig voor de kindjes en mijn man.

Wie heeft er tips voor mij.
Al vast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2010, 09:26
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard

dag Defora,

wat opvalt in je verhaal is dat je vooral denkt vanuit onmogelijkheden ipv vanuit mogelijkheden. Je geeft allerlei redenen aan waarom dingen niet kunnen. Je schrijft dat je "blanco"hebt gezocht naar wat je graag wil. Ik denk dat je je toch nog te veel hebt laten belemmeren door allerlei beren op de weg.
Je schrijft ook dat je heel weinig zelfvertrouwen hebt. Ken je iemand die je kan helpen om je zelfvertrouwen te vergroten. Dat is een belangrijke eerste stap.

Je kunt als je zelf iets wilt doen, het boekje "beren op de weg, spinsels in je hoofd" van Theo IJzermans lezen. Dat boek kan je helpen een heleboel belemmeringen weg te nemen.

Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2010, 15:35
NickV
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Defora,

In aansluiting op wat Wieteke je aangeeft hetvolgende.
De sfeer van je bericht ademt erg veel onvrede met de huidige situatie uit.
Je bent inmiddels 32 en zult vast de nodige jobs hebben gehad. Je denkt dat iets medisch of werken op een basisschool. Om een gelukkige overstap te maken is het zinvol ook na te gaan wat je capaciteiten zijn. Als je te hoog grijpt, wordt je daar ook niet altijd gelukkiger van. Mogelijk dat ook thuiszorg iets voor je zou kunnen zijn.
Succes voor nu en je toekomst.

Nick Verhagen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
De job coach die het zelf even niet meer weet zomer1976 Alle andere carričreonderwerpen 4 9 december 2009 13:55
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon