Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 15 maart 2009, 10:45
Wendy21 Wendy21 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Berichten: 7
Wendy21 is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Hallo,
Bedankt voor je reactie!

Hier heb ik wel wat aan!
Ga volgend schooljaar ook langs op open dagen dus dan zal ik nog wel meer te weten komen!

De school in Amsterdam is voor mij alleen te ver maar ja zal op elke school ongeveer wel hetzelfde zijn!

Groetjes!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 maart 2009, 14:41
Luca_Vialli
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Je kan beter binnenkort naar Open Dagen gaan. In april en juni komen er zat. Dan kan je je orienteren welke het best bij jou past.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 mei 2009, 19:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jupiter Bekijk bericht
Hallo,

22 jaar is niet te oud. Ikzelf studeer Bedrijfseconomie aan de HES in Amsterdam. Ik heb zelfs nog een aantal medestudenten die ouder zijn dan 22, ikzelf ben bijna 21 en zit in het eerste jaar.

De meeste studenten zijn gemiddeld zo'n 30 uur per week, inclusief huiswerk (pieken voor tentamens en bij projecten etc.), met deze studie bezig.
Vaak heb je ook 1 doordeweekse dag vrij, wel 4 dagen school.
Ikzelf werk op een vrijdag en zaterdagavond. Je zal inderdaad waarschijnlijk in het weekend moeten werken want die vrije dag wil wel eens wisselen.

Veel plezier op het HBO.

Mvg,

Jup
Hoi,
Ik heb een vraag voor jouw : OP de website van Hva staat Duits als vak bij bedrijfseconomie. Is dit een keuze vak of een verplichte?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 mei 2009, 09:26
Sjaak_Trekhaak
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Lesuren kunnen per school en per opleiding heel erg verschillen, sommige hbo-opleidingen kennen wel meer dan 20 lesuren per week, terwijl ik een hbo-opleiding (Informatica) heb gedaan waar ik maar 10-12 lesuren per week had. Het bestond vooral uit veel (onbegeleid) projectwerk. Genoeg tijd voor een bijbaantje dus! Zelf had ik een bijbaan van 24-28 uur per week. 's Avonds, in het weekend en op vrije dagen. In periodes met deadlines werkte ik natuurlijk wel minder.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 mei 2009, 12:34
Wendy21 Wendy21 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Berichten: 7
Wendy21 is on a distinguished road
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Okee bedankt!

Want ik wil het liefst een bijbaan voor de door de week. Dus op de dagen dat ik vrij zou zijn
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 maart 2010, 11:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo bedrijfseconomie voltijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wendy21 Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die de opleiding hbo bedrijfseconomie voltijd doet of heeft gedaan.
Ik doe nu nog de opleiding mbo administrateur en wil hierna misschien naar het hbo en dan de opleiding bedrijfseconomie.

Als ik naar het hbo ga ben ik 22, mijn vraag is of dit dan niet te oud is?
Ook zou ik graag willen weten hoeveel uur je per week les heb op school.
Ik zou graag nog voor 1 of 2 dagen in de week een bijbaantje willen nemen maar weet niet of dit mogelijk is i.v.m met de uren op school en de zelfstudie.

Wil je dan ook aangeven op welke school je deze opleiding volgt of heb gevolgd.

Alvast bedankt voor de moeite
Hallo Wendy,

heb geen idee in hoeverre je nu bent met je studie, maar ik reageer maar gewoon.

Ik ben nu bezig met mijn laatste jaar HBO Bedrijfseconomie aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen te Arnhem. Op dit moment ben ik aan het afstuderen bij een bedrijf waar ik een opdracht vervul. Ik ben 21 jaar jong, maar heb bij mensen in de klas gezeten die ook zo oud waren als jij toen ik nog 16 was. De leeftijd in de klassen verschilt hier erg veel. Daarbij is het inderdaad aan te raden nog even door te studeren, kijk bijvoorbeeld eens naar vacatures (welke opleidingen/denkniveaus worden hier gevraagd?). En..men is nooit te oud om te leren, dus leeftijd zou niet uit moeten maken

In het eerste jaar heb je zo rond de 30 contacturen bij mijn opleiding, maar wel verdeeld over 5 werkdagen. Daarbij komt ook nog dat bij ons het lesrooster, de lesindeling, tweewekelijks (soms wekelijks) veranderde. Dit vond ik er nadelig, omdat je zo geen afspraken kunt maken met je werkgever (m.b.t. inplannen).

Dit wordt naarmate je verder komt in je studie wel minder, er is dan meer vastigheid. Houdt wel rekening met de derdejaars stage en de vierdejaars afstudeerstage, waarin werken erg lastig wordt qua tijd (of je werkt de zaterdag).

Groeten,

Hein
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO bedrijfseconomie in deeltijd Erik33 Opleiding kiezen en volgen 1 30 januari 2009 22:38
Deeltijd / voltijd HBO kippie Opleiding kiezen en volgen 4 25 november 2008 20:27
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 12:50
Kan ik voltijd psychologie studeren op hbo niveau? Derk Bransen Opleiding kiezen en volgen 1 15 september 2008 18:19
Te oud voor HBO voltijd? Sade Alle andere carričreonderwerpen 5 23 oktober 2007 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon