Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2014, 16:54
Shawn Shawn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2014
Berichten: 1
Shawn is on a distinguished road
Lightbulb Hulp gezocht bij: Open sollicitatiebrief (traineeships of startersfuncties)

Hallo iedereen!

Als net afgestudeerde ben ik zeer ambitieus opzoek naar een baan.
Daarvoor ben ik ook begonnen met het schrijven van een open sollicitatiebrief.
Nu vroeg ik me af of iemand mij wellicht zijn of haar mening wilde geven over mijn brief.

Hiervoor alvast heel erg bedankt!


De brief:

Mijn Adres
XXX
XXX

Bedrijf
XXX
XXX

Plaats, 14 September 2014

Betreft: Open Sollicitatie.

Geachte heer/mevrouw,

Als een recent afgestudeerde ben ik ambitieus opzoek naar een baan of project om mijn internationale carričre te starten.

Sinds 10 juli 2014 ben ik officieel afgestudeerd van de hbo bachelor European Studies, met de richting International Business & Communication. Tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan op vele verschillende gebieden, waaronder marketing, communicatie en PR. Gedurende mijn afstudeerstage heb ik ervaring opgedaan op het gebied van marketing, online marketing en social media. In verschillende projecten gedurende mijn opleiding heb ik voortdurend een proactieve houding gehad en zijn er ook altijd planningen ontwikkeld waardoor ik mij iedere keer aan de deadlines heb kunnen houden. Daarnaast ben ik een creatief en hardwerkend persoon die altijd probeert zo objectief mogelijk naar een situatie te kijken en op basis daarvan verbeterpunten te signaleren, tevens bekijk ik dan ook wat mogelijke alternatieven kunnen zijn. Ook spreek ik vloeiend Nederlands en heb ik een zeer goed Engels niveau.

Zoals ik hierboven aangeven heb, ben ik zeer ambitieus en heb ik er zeer veel zin in om te beginnen aan mijn carričre, en deze wellicht bij u te starten. Een mogelijke positie voor mij zou binnen de marketing en of communicatie kunnen zijn, een positie waarin ik mezelf kan bewijzen.

Bijgevoegd vindt u mijn Curriculum Vitae. Graag licht ik mijn sollicitatie verder toe via een gesprek. U kunt mij bereiken op het mobiele telefoonnummer xxxxxxxxxx

Alvast bedankt voor u tijd en ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,


Shawn XXX

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2014, 12:22
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Shawn,

Je brief is niet slecht. Maar ook niet goed. Hij is gemiddeld. En omdat 80% van de brieven gemiddeld zijn, val je hiermee nog niet echt op in de grote stapel.

Motivatie is een heel belangrijk punt in je brief. Waarom wil jij graag bij dat specifieke bedrijf werken? Veel mensen die open solliciteren maken de fout om een standaard open sollicitatiebrief te maken. Die wordt direct terzijde gelegd door het bedrijf. Verdiep je in het bedrijf waar je gaat solliciteren en maak de brief veel gerichter. Zoek iets van het bedrijf dat bij jou past. (Missie, visie, personeelsbeleid, producten oid) en schrijf in je brief dat je er daarom zo graag wilt werken.

Dan geef je enkele competenties van jezelf. Op zich is dat goed, maar het onderscheid jou niet. Want iedereen kan dit opschrijven. Sterker nog, bijna iedereen doet het ook op die manier en daarom val je niet op. Maak je competenties concreet. Je bent creatief en hardwerkend. Waar blijkt dat uit? Laat weten wat voor succesjes je hebt bereikt. Maak je competenties concreet!

Heel veel succes met je brief en je sollicitaties!

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo european studies, open sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips (variërende) CV en hulp bij open sollicitatiebrief aidabla Sollicitatiebrief en cv 1 15 oktober 2012 15:57
Dringend hulp nodig bij sollicitatiebrief tramconducteur labear1386 Sollicitatiebrief en cv 2 6 november 2011 16:35
Hulp nodig bij een open sollicitatiebrief voor in de zorg bam Sollicitatiebrief en cv 1 23 juli 2011 09:05
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
hulp nodig bij sollicitatiebrief startertje Sollicitatiebrief en cv 1 16 november 2008 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon