Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 juni 2008, 12:31
MB21 MB21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2008
Berichten: 1
MB21 is on a distinguished road
Standaard Studiekeuze / toekomst

Hallo allemaal,

ik zit met een probleem. Ik weet niet wat ik later wil gaan doen / worden. Ik heb op mijn 17e mijn HAVO diploma behaald, maar kort daarna wist ik totaal niet wat ik wilde doen. Ik ben toen begonnen met een HBO studie Communicatie en Multimedia Design maar heb deze vroegtijdig afgebroken. Na het afbreken heb ik een half jaar gewerkt en ben daarna een opleiding HBO Recht begonnen maar deze - na grote teleurstelling - ook vroegtijdig afgebroken.

Ik zit nu aan het einde van mijn 2-jarige MBO opleiding tot Particulier Digitaal Onderzoeker, maar weet 100% zeker dat ik hier later niet verder in wil. Ik zit op het punt nu waar ik echt totaal niet weet wat ik met mijn leven wil en vind het ook erg moeilijk om zo elke dag weer wakker te worden met het feit dat ik niet weet wat ik wil.

Ik weet van mijzelf dat zodra ik ergens zit waar ik op mijn gemak ben en het er naar mijn zin heb, ik ook echt daadwerkelijk goed kan werken.

Met kerst en oud&nieuw vorig jaar ben ik naar Australië geweest (familie + vrienden bezoek) en heb het daar erg naar mijn zin gehad. Mijn kennis van de Engelse taal is erg goed en spreek ook liever engels dan nederlands. Daarom heb ik de afgelopen dagen/weken zitten denken om iets in die sector te doen maar zou niet weten wat. Ook heb ik er aan zitten denken om naar Australië te verhuizen om daar een nieuw leven te beginnen. Ik ben nu 21 en wil toch iets vinden waar ik mijn plek kan vinden en daadwerkelijk iets voor de toekomst heb.

Ik voel me schuldig tegenover mijn ouders (wat ik al vaker heb gelezen hier op het forum) en vindt dat het grootste deel ook aan mijzelf ligt (interesses, moeite met aanpassen).

Iemand enige tips?

(ik zat er aan te denken om een test te doen o.i.d)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juni 2008, 17:49
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Studiekeuze / toekomst

Hallo MB21,

Misschien klink ik nu heel ouderwets, maar ik zou je dringend adviseren om door te bijten. Je bent nu met je derde studie bezig en het wordt tijd dat je iets af gaat maken. Wanneer je nu weer gaat switchen, dan wordt jouw cv wel erg rommelig. Het zou dan de indruk kunnen wekken dat je geen doorzettingsvermogen hebt.

Jouw studie bepaalt slechts voor een deel wat voor baan je later zult hebben. Je zult de eerste niet zijn die in een heel ander werkveld terecht komt.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst? Lonneke Loopbaanvragen 2 11 oktober 2007 11:26
Tips en links over opleidingen, studiekeuze en persoonlijke ontwikkeling forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 11 augustus 2005 02:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon