Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2010, 13:14
Moniek Moniek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2010
Berichten: 7
Moniek is on a distinguished road
Standaard Reageren na afwijzing, wat zouden jullie doen?

Hallo,

Ik heb gesolliciteerd op een verkorte traject OK-assistent in opleiding. Momenteel werk op als analist op een ziekenhuislab. Nu wilden ze mensen met een zorggerelateerde vooropleiding (het is een pilot voor een verkorte opleiding, dus alleen medewerkers van het ziekenhuis kunnen solliciteren).
Volgens mijn beeld voldoet de opleiding die ik heb gedaan hieraan en sluit deze heel goed aan met de opleiding van OK-assisent. Helaas ben ik afgewezen met als reden dat mijn HBO-opleiding te weinig raakvlakken had met een relevante zorgopleiding. Ik heb echt niet het idee dat je als fysiotherapeut (deze functie stond o.a. als voorbeeld bij de functieeisen) meer raakvlakken hebt maar blijkbaar denken ze daar anders over.

Ik zit hier wel een beetje mee en wil eigenlijk wel bellen maar misschien komt dat juist helemaal verkeerd over en verspeel ik mijn kansen voor een volgende keer? Ik zit er namelijk wel aan te denken om volgend jaar te solliciteren naar de normale opleiding.

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2010, 15:44
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zeer beslist vragen waarom je afgewezen bent. Dat is juist heel goed. Eventueel kun je ook naar die persoon toe gaan, als dat in jouw ziekenhuis is? Dat praat soms makkelijker. Maar bellen lijkt me ook prima. Misschien ben je wel afgewezen omdat ze gewoon teveel reacties hadden, maar voldoet je opleiding verder prima. Misschien mis je toch nog iets in je opleiding en kun je daar komend jaar aan gaan werken. En als ze echt niets in je zien, hoef je ook geen valse hoop te houden voor volgend jaar.
Ergens op deze carrieretijgersite staan tips wat je wel en niet moet doen als je belt na een afwijzing. Lees ze eens door.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2010, 16:21
Moniek Moniek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2010
Berichten: 7
Moniek is on a distinguished road
Standaard

Bedankt Dorine!
Morgen maar eens bellen, er langs gaan zou mooi zijn maar de P&O dame (voor vacatures van de OK) zit op een andere locatie en dan loop je niet makkelijk even binnen, bovendien heb ik nog vakantie en nu is alles nog lekker vers.
Voor wat ik begreep van de dame die over de opleidingen ging is dit een 2e ronde. Men wil 2 geschikte kandidaten voor de pilot en uit de 1e ronde is er maar 1 geschikte kandidaat gekomen. De eisen zullen dus wel vrij hoog zijn. Schrale troost voor mij.

Link gevonden: http://www.carrieretijger.nl/carrier...ding/afwijzing

Ik kan altijd nog vragen of het alleen mijn vooropleiding is geweest of dat ook mijn brief ze niet aansprak. Daar leer ik altijd van. Mocht het alleen mijn opeliding zijn dan kan ik altijd nog aangeven dat ik voor de gewone opleiding wil solliciteren en misschien weet zij wanneer de brieven hiervoor binnen moeten zijn of wie ik daarvoor moet hebben. Dat kon ik namelijk niet op de site vinden. Volgens het opleidingsinstituut voor de normale opleiding voldoe ik wel aan de eisen dus heb ik dan weer een kans.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 augustus 2010, 20:20
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Ja, die link bedoelde ik, maar ook op andere sollicatiesites zijn tips te vinden, mocht je dat nog nodig hebben. Maar ik denk dat je op de goede weg bent. Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Doen wat een uitdaging is of doen wat je kan? frankdaal Je competenties ontwikkelen 10 23 mei 2011 18:02
Mijn solicitatiebrief, wat feedback/tips zouden me een groot plezier doen Nos Sollicitatiebrief en cv 1 11 juni 2010 22:12
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43
Wat te doen om verder te komen in de ICT (programmeren) Swen Opleiding kiezen en volgen 7 14 april 2009 16:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon