Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2008, 21:36
tijger1982 tijger1982 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Berichten: 1
tijger1982 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Assistent accountant

Graag een mening over deze sollicitatiebrief


Geachte heer .....,


Op de website van ........zag ik dat u op zoek bent naar een assistent accountant. De genoemde functie is voor mij de nieuwe uitdaging waar ik naar op zoek ben.

Na mijn opleiding op de MEAO ben ik op zoek gegaan naar een baan in de richting van accountancy / administratieve dienstverlening. Al snel vond ik een baan op een administratiekantoor waar ik op dit moment vier jaar werkzaam ben. Mijn werkzaamheden op dit kantoor zijn voornamelijk: het verwerken van administraties, begeleiden van relaties met het inboeken van administraties, het verzorgen van omzetbelastingaangiftes en dossiervorming voor het maken van jaarrekeningen.

Daar ik al enkele jaren ervaring heb in een dienstverlenend bedrijf beschik ik over een dienstverlenende instelling. Ik vind het ook erg leuk om mensen van dienst te zijn met mijn kennis. Verder begin ik dit najaar met een deeltijd opleiding voor assistent accountant. Dit zijn een aantal redenen waarom ik op deze vacature reageer.

Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Verdere persoonlijke gegevens treft u in de bijlage aan. Ik hoop dat deze sollicitatie u de aanleiding geeft om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2008, 14:32
TBYard TBYard is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Berichten: 5
TBYard is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Assistent accountant

hallo,
mijn commentaar:

- "in de richting van accountancy / administratieve dienstverlening" -> maak een keus die bij het bedrijf past. Gebruiken ze engelse benamingen in de vacacture kies dan voor Accountancy.
- dubbele punt weghalen uit "Mijn werkzaamheden op dit kantoor zijn voornamelijk: het verwerken van".
- dat je al "enkele jaren ervaring heb(t) in een dienstverlenend bedrijf " betekent voor mij nog niet dat je zelf dienstverlenend bent. Geef aan waaruit blijkt dat je dienstverlenden bent (STAR?)
- je noemt "Verder begin ik dit najaar met een deeltijd opleiding voor assistent accountant". Dit kan ook opgevat worden als dat je nog geen ervaring hebt als assistent accountant. Wees je hiervan bewust.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief assistent accountant Claudia_1979 Sollicitatiebrief en cv 2 28 januari 2008 13:57
open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd kleine_rood Sollicitatiebrief en cv 4 10 oktober 2007 14:50
Sollicitatie Assistent Makelaar, graag advies janna_frl Sollicitatiebrief en cv 2 12 april 2007 12:29
Sollicitatie Assistent makelaar, graag commentaar sQz Sollicitatiebrief en cv 4 14 maart 2007 18:06
Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA Danny Sollicitatiebrief en cv 8 15 april 2006 20:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon