Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2009, 17:08
Inge.. Inge.. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2009
Berichten: 1
Inge.. is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief secretaresse bij een bouwbedrijf

Heb van een kennis vernomen dat er een functie vrijkomt als secretaresse bij een bouwbedrijf. Hier wil ik graag naar solliciteren, zie bijgevoegde brief. De aanhef heb ik verwijderd. Graag verneem ik reacties voor verbeteringen e.d.

Mvg,

Inge
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief.doc‎ (24,5 KB, 507x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2009, 17:33
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief

Laat alles over de opleiding makelaardij weg. Laat alles over de crisis weg. Richt je op de vacature en waarom jij geschikt bent. Ik zou je direct afwijzen met deze brief. Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2009, 14:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief

Wel Henk, dan is het maar best dat jij niet over haar brief hoeft te oordelen. Nog nooit van constructieve feedback gehoord?

Inge, weet je de naam van de persoon die verantwoordelijk is voor de selectie? Die zet je er best bij. Dat maakt je brief al een stuk persoonlijker. Als je het niet weet kan je even bellen naar het bedrijf zelf. Dan hebben ze je meteen ook al es gehoord en zullen ze je brief niet zo snel opzij gooien.
Is die kennis een medewerker van het bedrijf? Dan zet je ook best zijn of haar naam erbij (met toestemming van die persoon natuurlijk). Misschien wil die persoon ook meteen een goed woordje voor je doen?
Weet je wat de vacature precies inhoudt? Dat kan je anders ook eens vragen tijdens je telefoontje. Dan kan je beter aanduiden in je brief waarom jij geschikt zou zijn voor deze functie.
Je focust beter op wat jij kan doen voor het bedrijf dan wat het bedrijf kan doen voor jou. De huidige crisis laat je er inderdaad dus best uit.
Ik zou de zin "Voorlopig meen ik u hiermede voldoende informatie te hebben verstrekt" uit de brief laten omdat ze een tikkeltje te assertief overkomt, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Over je studie makelaardij kan je natuurlijk wel praten, maar benadruk meer wat je uit die studie zou kunnen gebruiken bij dit specifiek bedrijf. Je zult er vast wel veel geleerd hebben dat je ook kan gebruiken bij een ander bedrijf dan een makelaar. Het stukje over je werkervaringen bij je huidige werkgever vind ik dan weer zeer goed!
Tot daar mijn mening over je brief. Hopelijk heb je er iets aan.
Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
Sollicitatiebrief traineeship projectontwikkeling bij een mediabedrijf meisjeinmokum Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2011 00:03
Sollicitatiebrief secretaresse voor een overheidsinstelling @apje Sollicitatiebrief en cv 2 14 juli 2011 17:59
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54
Sollicitatiebrief medewerker communicatie bij een gemeente menm81 Sollicitatiebrief en cv 4 17 februari 2009 10:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon