Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 november 2015, 00:58
Feyza Feyza is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2015
Berichten: 2
Feyza is on a distinguished road
Standaard Opleiding vertaler Engels LOI

Hallo allemaal,

Dit jaar zit ik in mijn examenjaar havo en ik denk er over om volgend jaar een (thuis)opleiding engels vertaler te volgen bij LOI. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en daarom ben ik op internet op zoek gegaan naar reviews over LOI. Ik kwam veel positieve dingen tegen, maar ook veel negatieve. Mijn vraag is: is er iemand die deze opleiding volgt of heeft gevolgd en mij er informatie over kan geven?
Wat ik heel graag wil weten is of het lesmateriaal goed is, of het handig is om een thuisstudie te doen en of er naast schriftelijk vertalen ook veel aandacht wordt gegeven aan mondeling vertalen.

Alvast bedankt voor jullie hulp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2015, 10:33
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Zou je kunnen toelichten waarom je overweegt een thuisstudie te doen en niet een opleiding aan een reguliere hogeschool?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2015, 00:59
Feyza Feyza is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2015
Berichten: 2
Feyza is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Zou je kunnen toelichten waarom je overweegt een thuisstudie te doen en niet een opleiding aan een reguliere hogeschool?
Ik heb gekeken op welke hogescholen deze opleiding mogelijk is en de thuisstudie leek me uiteindelijk de beste optie, want de scholen zijn simpelweg te ver. Als het echt heel veel beter is om naar een hogeschool te gaan dan een thuisstudie volgen, dan kies ik natuurlijk voor de hogeschool, maar als een thuisstudie net zo goed is, is dat zonde van het 4 uur heen en weer reizen.

Het gaat dus puur om de afstand.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2015, 10:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Aha, ik begrijp het Vier uur reizen per dag is inderdaad een flinke reistijd, maar een opleiding volgen houdt veel meer in dan alleen maar kennis tot je nemen. Tijdens je studie leer je ook samenwerken, conflicten oplossen en kun je (studie)lief en leed met elkaar delen. Als je een thuisstudie volgt, heb je dit allemaal niet/in mindere mate. Een thuisstudie is een mooi alternatief als je al wat ouder bent en bijvoorbeeld een baan en/of een gezin hebt. Jij bent nog jong. Ik begrijp dat op kamers gaan nu nog een brug te ver is?! IK raad je aan om open dagen te gaan bezoeken van hogescholen die de opleiding aanbieden die je op het oog hebt. Op die manier kun je de sfeer proeven en krijg je een beeld van studenten, docenten en lesmateriaal. Kijk dus niet alleen naar de praktische aspecten, maar vooral ook naar het gevoel dat je bij een opleiding krijgt. Heel veel succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
engels vertaler, loi, opleiding, thuisstudie, vertaler

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grafische opleiding: Rietveld of LOI? nicknaethuijs Opleiding kiezen en volgen 10 4 maart 2018 10:30
Welke opleiding Officemanagement? Schoevers/LOI? chantal1990 Opleiding kiezen en volgen 3 16 april 2014 21:40
Stukje hbo-opleiding bij LOI, aansluitend hbo Docent engels bij Fontys mizzloo Opleiding kiezen en volgen 0 9 maart 2012 12:32
Bijna klaar, LOI of toch Voltijd opleiding? Mehk Opleiding kiezen en volgen 2 16 januari 2011 11:29
LOI Engels Vertaler Verwijderd account Opleiding kiezen en volgen 1 5 februari 2009 19:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon