Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 december 2012, 05:50
lewal lewal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2012
Berichten: 1
lewal is on a distinguished road
Standaard Vind hbo-opleiding SPH moeilijk (Russische immigrante, universitair geschoold)

Beste allen,

Ik ben een allochtone vrouw van 42 jaar oud. Ik heb mijn universitaire opleiding in Rusland tot Master van Russische taal en letteren en mijn post HBO lerarenopleiding NT2 in Nederland bij Fontys afgerond.
Op dit moment volg ik een SPH opleiding bij Avans en dit is mijn eerst jaar.
Ik vind het erg moeilijk.
Als iemand mij met mijn studie gaat helpen, zou ik erg op prijs stellen.

Groet,
Sagar
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2012, 14:57
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Sagar,

Ik heb de indruk dat jij vraagt om iemand die jou door je studie heen gaat helpen; is je vraag of er hier iemand is die dat voor je kan doen? Of wil je dat wij je helpen iemand te zoeken die dat kan doen?

Ik wil er wel iets over zeggen:iemand door een studie heen helpen is erg veel werk en kost veel tijd en moeite. Ik vind dit zelf niet een taak van dit forum, het zou ook erg lastig worden.
Als je de studie zo moeilijk vind dat je twijfelt of je die aankunt zou ik je willen aanraden om dit heel eerlijk te bespreken met een decaan van je opleiding. Het is mogelijk dat die je kan adviseren bij het zoeken van ondersteuning, of het anderszins oplossen van je knelpunten.

Dan nog een laatste vraag. Jij bent hoog opgeleid, zowel in Rusland als in Nederland. Toch kies jij nu voor een andere studie. Ik zou wel benieuwd zijn waarom je dit doet. Is er geen werk voor NT2-leraren?
__________________
Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2013, 23:31
Indi Indi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Berichten: 18
Indi is on a distinguished road
Standaard

Wat vind je moeilijk ?

Ik merk bijvoorbeeld bij mensen uit een ander land en geëmigreerd zijn dat er toch problemen zijn met de taal. In een sociaal beroep wordt veel gedaan met gesproken en ongesproken taal waar een gevoel achter zit. Uitdrukkingen, verbaal en non-verbaal, die je niet kent wanneer je nog niet vreselijk lang in een land woont waar je niet bent opgegroeid en dus niet in bent meegegroeid.
Het begrip en voelen van de taal is ook niet zo te leren.

Daadwerkelijk hulpverlener worden (op relatief korte termijn of middellange termijn) in een emigratieland is bijna ondoenlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 15:39
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Keuze opleiding: twijfel tussen hbo SPH, MWD, Pedagogiek en Psychologie Angel70 Opleiding kiezen en volgen 1 11 maart 2012 13:20
HBO opleiding kiezen Zeepsop Opleiding kiezen en volgen 18 1 september 2009 15:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon