Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2018, 14:49
DamesJean DamesJean is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2018
Berichten: 1
DamesJean is on a distinguished road
Standaard 22 jaar en deeltijdstudie volgen

Beste gebruikers van carrieretijger,

Ik heb vorig jaar rond deze tijd mijn MBO 4 opleiding succesvol afgerond. Ik ben toen meteen daarna in dienst getreden bij een detacheringsbureau (ik heb een ICT gerichte opleiding gevolgd).

Echter kwam ik er na 4 maanden al achter dat dit niet het gene was wat ik wilde gaan doen. Ik had het idee om naar de hogeschool te gaan en een bachelor opleiding te gaan volgen zodat ik er later meer profijt van heb in mijn loopbaan. Ik ben toen gestopt met werken en 2 maanden een verkorte hbo informatica opleiding gevolgd. Doordat het voor mij aanpoten was om mee te gaan op het hbo niveau en doordat de opleiding verkort was (minder college-uren etc) was dit niet te doen voor mij en ben ik er na 2 maanden mee gestopt.
Ik heb toen 2 en een halve maand fulltime gewerkt bij een bijbaan die ik tijdens die 2 maanden had geregeld. Daar hield het echter op doordat het er te rustig was.

Ik zit nu al sinds midden mei thuis. Ik heb me aanvankelijk aangemeld voor de voltijd informatica opleiding die van start gaat in september. Echter begint het ook weer te kriebelen om weer gewoon voltijds te gaan werken. Dit doordat ik het inkomen mis. Ik heb gesolliciteerd bij een detacheringsbureau die de mogelijkheid biedt om naast het werk van 32 uur een deeltijdstudie te gaan volgen.

Ik zou dit wel willen omdat ik gewoon ontzettend graag mijn bachelor wil halen vanwege het beroep dat ik later wil gaan uitvoeren. Maar ik ben bang dat ik het mijzelf te moeilijk maak door al 32 uur te gaan werken en daarnaast een deeltijdstudie te gaan volgen. Ik ben echter nog 22 en kan nog makkelijk enkele jaren thuis wonen. Het is leuk dat ik dadelijk in een auto kan rijden en een salaris ontvang (daar werk ik natuurlijk voor), maar het liefste wil ik gewoon mijn bachelor halen.

Hebben mensen van rond mijn leeftijd ervaring met een deeltijd studie volgen? Ik ben enorm versplinterd en weet niet goed wat ik moet doen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juli 2018, 20:28
J93 J93 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2016
Berichten: 5
J93 is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Ik kan mij vinden in jouw situatie.
Ik heb achteraf spijt dat ik mijn eerste HBO opleiding niet heb afgemaakt en dat ik volledig ben gaan werken.

Nu je nog bij je ouders woont en je dus minder (financiële) verantwoordelijkheden hebt is het stukken makkelijker om een voltijd HBO opleiding te volgen.

Maar als je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld ergens te werken voor ongeveer 3 dagen in de week en daarnaast een deeltijd opleiding te gaan doen kun je dat natuurlijk ook overwegen. Het werk moet wel overeenkomen met de opleidingsrichting.

Ik heb ooit geprobeerd een deeltijdstudie te gaan doen maar hier ben ik na 6 maanden mee gestopt om een aantal redenen:
1. De opleiding die ik volgde sloot niet aan bij mijn functie. De opgedane theorie kun je dus niet in de praktijk toepassen.
2. Ik werk in ploegendiensten en omdat ik de opleiding op eigen initiatief deed moest ik vrij nemen om bij de contactdagen op school aanwezig te zijn. Ik kon dus niet meer vrij nemen voor leuke dingen omdat al m'n uren op gingen.

Deeltijdopleidingen hebben ook voordelen.
De mensen zijn vaak serieuzer en gemotiveerder omdat veel mensen de opleiding van de werkgever krijgen.
Wat ik een voordeel vindt is dat je niet de hele week op school zit en alleen maar theorie moet verwerken. Ik vond het fijn om 1 dag in de week naar school te gaan en de andere dagen lekker te werken. Het zou dan helemaal mooi zijn als je werk en opleiding op elkaar aansluiten.

Ik ben nu 25 jaar oud. Ik heb er spijt van dat ik toen ik klaar was met de havo niet een HBO (of MBO) heb afgemaakt.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu uit naar een deeltijd opleiding puur omdat ik de inkomsten niet kan missen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 15:41
24 jaar, 2e jaar hbo, wederom stoppen, wat nu? w0ut3r Opleiding kiezen en volgen 4 16 januari 2017 21:46
Gat in cv van een jaar door volgen bijbelschool GiG Sollicitatiebrief en cv 2 24 augustus 2015 15:29
Na 2e jaar HBO naar 1e jaar Universiteit - Technische Informatica Jirachi Opleiding kiezen en volgen 2 18 maart 2014 22:14
Cursus/studie Spaans, voor 1 jaar voltijd? Foreverlove Opleiding kiezen en volgen 2 2 november 2011 23:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon