Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Bekijk resultaten enquête: Doe jij standaard een pasfoto bij je cv?
Ik ben vrouw. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 19 11,59%
Ik ben vrouw. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 96 58,54%
Ik ben man. Ja, ik doe een pasfoto bij mijn cv 8 4,88%
Ik ben man. Nee, ik doe geen pasfoto bij mijn cv 41 25,00%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 23 maart 2007, 12:01
youri youri is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Berichten: 3
youri is on a distinguished road
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Alleen als het er bij staat dat je een pasfoto moet toevoegen.
Precies, in principe niet, tenzij er om gevraagd wordt.

Ik juich het niet toe, als men er om vraagt. Je wordt gewoon niet meer objectief op je kennis en kunde beoordeeld, maar ook op je uiterlijk.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 23 maart 2007, 12:34
Nini
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Ik voeg altijd een pasfoto toe en ik ben een vrouw (digitaal), vooral omdat ik de laatste tijd bijna alleen maar per e-mail solliciteer.

Hoewel het niet als criterium zou moeten gelden, merk ik op de plekken waar ik ben geweest dat mensen toch op zoek zijn naar 'iemand die in het team past' en daar onbewust een beeld bij hebben. Een pasfoto in combinatie met een goede brief en CV geeft je dan toch net een 'headstart' bij de gesprekken (als dat aansluit bij het beeld). Maar goed, als je vervolgens naar dat gesprek gaat en je bent onverzorgd en maak je domme opmerkingen dan red je het sowieso niet.

Maar.... ik solliciteer meestal op functies in communicatie/internet/redactie/reclame, en daar zijn ze eerder geneigd naar de totaalboodschap te kijken denk ik dan dan bij andere sectoren. Dus een representatieve en levenslustige pasfoto is een pre.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 23 maart 2007, 19:17
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Hoi Nini,

Ik snap je verhaal, maar mensen met bijvoorbeeld wijnvlekken,littekens, brandwonden in het gelaat hebben zo dus weinig of geen kans.

Ook zeg je dat iemand in het team moet passen, maar is dat afhankelijk van uiterlijk? Ik denk dat innerlijk veel belangrijker is.

Wat denk jij?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #44  
Oud 16 mei 2007, 02:22
Shaver
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Mwa.. een "geylende baas" zal denk ik wel meevallen. Voor het salaris dat hij jou (na aanname) betalen zal, gaat het hem vast niet alleen om je uiterlijk. Tenzij je een stagevergoeding gaat ontvangen..
Met citaat reageren
  #45  
Oud 5 juli 2007, 00:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Volgens de sollicitatiecode art. 3.4
de arbeidsorganisatie verlangt van de sollicitant geen pasfoto voordat zij de sollicitant heeft uitgenodigd.

Het is onethisch om een pasfoto te vragen en dat is logisch want hiermee wordt namelijk de deur geopend tot discriminatie.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 9 november 2007, 13:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Ik weet niet heeft het een toegevoegde waarde hoe je er uit
ziet het gaat toch om de kwaliteiten en wat je kan?

en mensen kunnen je toch niet leren kennen via een pasfoto???
of ligt dit aan het soort baan waarvoor je soliciteert ?

Ik begin nu pas net met soliciteren. Dus voor mij is het nog een beetje gissen.
laat het me maar weten!!

groetjes maya
Met citaat reageren
  #47  
Oud 9 november 2007, 14:20
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Een foto leidt ongelooflijk af van de inhoud. Voor sommige functies is het relevant als het draait om representativiteit. In het reclamewereldje waar Nini zich in begeeft ook wel, volgens mij. Over het algemeen raad ik het iedereen af.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 2 september 2009, 02:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Allereerst wil ik zeggen dat ik nooit mijn pasfoto meestuur bij een sollicitatie.
Organisaties die dit verzoek in hun vacatureteksten verwerken negeren de geldende sollicitatiecode.

De NVP Sollicitatiecode bevat basisregels die arbeidsorganisaties (bedrijven en instellingen die arbeidsrelaties aangaan) en sollicitanten naar het oordeel van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP) in acht behoren te nemen bij de werving en selectie ter vervulling van vacatures. Het doel van de code is een norm te bieden voor een transparante en eerlijke werving en selectieprocedure. De code is chronologisch opgebouwd vanaf het ontstaan van de vacature tot de aanstelling.

Een opgestelde regel is uit deze code bij het wervingsproces:
"De arbeidsorganisatie verlangt van de sollicitant geen pasfoto voordat zij de sollicitant heeft uitgenodigd."

Kortom, organisaties mogen hier niet om vragen. Het is dus ten aller tijden een vrijwillige keuze. Aangezien ik een voorstander ben voor de transparante en eerlijke werving en selectieprocedure stuur ik geen foto mee.

Gr,
Frederique
Met citaat reageren
  #49  
Oud 2 september 2009, 10:04
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Pasfoto bij je cv?

Wel of geen code: ik stuur deze altijd mee. Als je er normaal uitziet (zonder raar haar, metaal in je gezicht enzovoorts) is dat alleen in je voordeel.

Helaas is het omgekeerd wel een nadeel (als je allochtoon bent of wel raar haar, metaal in je gezicht enzovoorts hebt) en dan zou ik deze er niet bij doen.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 19 april 2011, 02:46
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Ik heb vandaag nog een nieuwe sollicitatiebrief verstuurd en met foto. In de vacature wordt nl. uitdrukkelijk vermeld dat je het cliënteel moet onthalen. Ik denk dat je dan moet laten zien dat je een representatief voorkomen hebt en het nodige zelfvertrouwen. Ik ben wel geen fotomodel en pak slecht op foto, maar ik denk dat een cv zonder foto in dit geval mijn kansen serieus verkleint.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon