Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2010, 18:44
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Arrow 2e gesprek gehad, salarisindicatie nog niet bekend

Lieve lezers,

Afgelopen week heb ik een tweede gesprek gehad bij een leuke organisatie. Ik heb er een goed gevoel over, maar we hebben het nog niet over mijn salarisindicatie gehad. In het eerste gesprek vroegen ze dat, en toen zei ik ''ik heb er alle vertrouwen in dat we daar wel uit komen als we er van overtuigd zijn dat dit een juiste match is.'' Had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze er in het tweede gesprek wel om gingen vragen, maar dat deden ze niet. Ik heb zelf niet het juiste moment gevoelt om te zeggen ''zal ik eens mijn salarisindicatie doorgeven..'' Mijn gevoel daarover is een beetje tweeledig:
a) door nu niet mijn (relatief) hoge indicatie aan te geven prijs ik mezelf nog niet weg
b) als ze mij straks een aanbieding doen waar ik niet tevreden over ben, kan dus het spel van onderhandelen beginnen. Dat heb ik nog niet vaak mogen doen....
Ik weet dat ze iemand een startsalaris van 2100 hadden geboden, terwijl ik mik op tussen de 2400-2600 (op basis 36 uur)...Bij m'n huidige werkgever verdien ik 2300 (op basis 38 uur) en heb ik een premievrij pensioen. Dus als ik hetzelfde netto over wil houden wil ik nu 2414 verdienen..dus ja..

Iemand tips?

Alvast erg bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juni 2010, 09:28
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: 2e gesprek gehad, salarisindicatie nog niet bekend

Rustig afwachten, Tim. Als je het juiste moment niet hebt gevoeld om een salarisindicatie te geven, dan betekent dat het juiste moment niet is geweest. Wanneer ze geïnteresseerd zijn, dan komt zeker het moment om het over salaris te hebben.

Tips? Voor jou is het belangrijk dat je er niet op achteruit gaat. Daarbij gaat het erom wat je onderaan de streep overhoudt. Misschien is het een idee om een salarisindicatie op te geven als een netto bedrag. Waarschijnlijk zullen ze dan even moeten rekenen en ontloop je daarmee een koehandel met bruto-bedragen, netto vergoedingen en weet je in feite nog niet wat er maandelijks naar je overgemaakt wordt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2010, 10:15
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: 2e gesprek gehad, salarisindicatie nog niet bekend

Ha Catbert, Bedankt voor je reactie. Uiteindelijk was ik degene met wie ze in zee wilden gaan, maar een onverwachts verlies gooide roet in het eten:reorganisatie.

Inmiddels heb ik een leuk gesprek gehad bij een andere organisatie. Zij gaan me deze week zoals ze zeiden ''een voorstel doen''. Ik neem aan dat ze dat telefonisch doorgeven, of per mail. Als ik wil onderhandelen, hoe geef ik dan aan dat ik dat wil?

''Ik zou graag het openingsbod met jullie willen bespreken'' o.i.d.?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juli 2010, 10:22
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: 2e gesprek gehad, salarisindicatie nog niet bekend

Wacht eerst het voorstel af. Is het een goed voorstel, dan is het goed. Geef anders gewoon aan wat je wil, Timo. In je openingspost geef je al aan wat je wil hebben en waarom. Deze woorden kun je exact zo gebruiken - rustig en zakelijk.
Misschien kunnen ze je helemaal tegemoet komen, of misschien gedeeltelijk. Dan is het aan jou om het hele pakket (werkinhoud, secundaire voorwaarden, carrièreperspectief, salaris, etc.) te beoordelen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juli 2010, 12:46
TimdeRoos TimdeRoos is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 14
TimdeRoos is on a distinguished road
Standaard Re: 2e gesprek gehad, salarisindicatie nog niet bekend

Ha Catbert. Wederom bedankt voor je reactie. Het aanbod is sneller gekomen dan verwacht!

Omdat de sfeer in dat gesprek erg goed zat, heb ik tussen de 2500-2700 gevraagd. Ze hebben me zojuist 2600 geboden. Dat vind ik erg netjes! Wel vind ik het een beetje raar dat ze dat voorstel per mail hebben gedaan. Ik zal hen even bellen dat ik graag nog even om tafel wil om de verdere arbeidsvoorwaarden te bespreken (vakantiedagen, startdatum, premievrij pensieon etc).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Idee voor tweede gesprek: slim of een afknapper? JoyceW Sollicitatiegesprek 5 5 oktober 2009 09:48
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon