Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2007, 16:43
devegtenco devegtenco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 1
devegtenco is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief telefoniste via re-integratietraject

Hallo,

In 2004 heb ik voor een bedrijf 13 weken stage gelopen. nu weet ik dat er in jan, een vacature vrij komt. ik wil hier graag op reageren echter weet ik niet hoe. het gaat om een reintegratie traject en voor de functie telefoniste. wie wil mij een opzetje geven?

Alvast bedankt

Krijg niet het bestandje toe gevoegd maar het om de middelste tekst.

Leek, 29 oktober 2007-10-29

Betref: Open Sollicitatie voor de functie Telefoniste

Geachte Meneer, Mevrouw

Door middel van deze brief geef ik blijk van mijn belangstelling om als Telefoniste voor uw bedrijf te werken.

De functie binnen uw organisatie spreekt me erg aan omdat het goed aansluit op mijn reeds opgedane werkervaring, die ik in het jaar 2004 bij u in het bedrijf heb opgedaan via een re-integratie traject
Daarnaast geeft dit werk me veel voldoening omdat ik graag mensen te woord sta, zowel persoonlijk als via de telefoon.
Ik solliciteer naar een functie als receptioniste omdat ik iemand ben die graag met mensen omgaat flexibel is, stressbestendig en spontaan. Ook kan ik goed werken zowel in teamverband als zelfstandig. Daardoor kan ik werkzaamheden snel oppakken en ben ik zeer leergierig.
Het is mij niet bekend of er bij u een dergelijke vacature aanwezig is.
En hoop door middel van deze brief dat ik u heb overtuigd van mijn geschiktheid en dat u aanleiding ziet mij uit te nodigen voor een gesprek waarin ik mijn brief nader kan toelichten.

Met vriendelijke groet,
mijn naam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2007, 17:04
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: wie wil mijn brief nakijken

Als ik je brief lees, dan lijkt het alsof je daar in 2004 gewerkt hebt met een reintegratie traject... en dat je nu solliciteerd naar een "normale baan".
als ik je inleidende stukje lees, begrijp ik dat je er in 2004 stage hebt gelopen en dat je nu met een reintegratie-traject bij dat bedrijf zou willen werken..

Hoe zit het nou precies? dat moet je dus duidelijker maken in je brief.
Daarnaast kan je ook wat meer vertellen over waarom je graag bij dat bedrijf wil werken. Je hebt er al eerder gewerkt, wat vond je toen het leuke aan dit bedrijf?

"Het is mij niet bekend of er bij u een dergelijke vacature aanwezig is."
Dit schrijf je terwijl je wel weet dat er in januari een vacature vrijkomt? Van wie heb je dat gehoord? Misschien handig om die persoon toch te vermelden, en dat je gehoord hebt dat er binnenkort een vacature vrij komt... en anders zou ik het helemaal niet noemen..

Verder heb je het eerst over een functie van telefoniste en later over receptioniste... komt ook een beetje vreemd over..

Van de afsluitende zin zou ik een aparte alinea maken..

ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2007, 17:57
Ferdin007 Ferdin007 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 7
Ferdin007 is on a distinguished road
Standaard Re: wie wil mijn brief nakijken

Hoi,

Let op datum vermelding, deze staat dubbel.

Je geeft in je begeleidende stuk aan dat je er stage hebt gelopen. Neem dan even kontakt op met je toenmalige stagebegeleider. Dan weet je in ieder geval een naam.

Maak de inleidende zin wat aantrekkelijker. Bijv. Enkele jaren geleden heb ik met veel enthousiasme binnen uw organisatie stage gelopen en wil dit graag nu omzetten in een professionele baan bij een pracht bedrijf. (hiermee trek je direct de aandacht)
Sluit zinnen altijd af met een punt. Hou de zinnen zo kort mogelijk.

De zin; "het is mij niet bekend of er...." is niet relevant. Ze geven zelf wel aan als ze plek voor je hebben. Hieruit spreekt voor mij te veel twijfel.


Door mijn leergierigheid pak ik snel en gemakkelijk nieuwe werkzaamheden op en zie ik het eerder als uitdaging dan als last. o.i.d.(Hiermee maak je de zin actiever en is meer uitnodigend om je echt te vragen voor een gesprek.

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Heel veel succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 oktober 2007, 20:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: wie wil mijn brief nakijken

hallo bedankt voor de tips! ben in iedergeval een stuk wijzer er van geworden


thanks



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Als ik je brief lees, dan lijkt het alsof je daar in 2004 gewerkt hebt met een reintegratie traject... en dat je nu solliciteerd naar een "normale baan".
als ik je inleidende stukje lees, begrijp ik dat je er in 2004 stage hebt gelopen en dat je nu met een reintegratie-traject bij dat bedrijf zou willen werken..

Hoe zit het nou precies? dat moet je dus duidelijker maken in je brief.
Daarnaast kan je ook wat meer vertellen over waarom je graag bij dat bedrijf wil werken. Je hebt er al eerder gewerkt, wat vond je toen het leuke aan dit bedrijf?

"Het is mij niet bekend of er bij u een dergelijke vacature aanwezig is."
Dit schrijf je terwijl je wel weet dat er in januari een vacature vrijkomt? Van wie heb je dat gehoord? Misschien handig om die persoon toch te vermelden, en dat je gehoord hebt dat er binnenkort een vacature vrij komt... en anders zou ik het helemaal niet noemen..

Verder heb je het eerst over een functie van telefoniste en later over receptioniste... komt ook een beetje vreemd over..

Van de afsluitende zin zou ik een aparte alinea maken..

ik hoop dat je iets hebt aan mijn tips
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2007, 20:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: wie wil mijn brief nakijken

Thanks voor de tips!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief receptioniste / telefoniste Sharon1992 Sollicitatiebrief en cv 3 30 januari 2014 19:36
Sollicitatiebrief telefoniste Klaproos Sollicitatiebrief en cv 1 6 juni 2013 23:55
Sollicitatiebrief telefoniste, moet morgen weg! Sophie2000 Sollicitatiebrief en cv 5 27 maart 2008 16:58
Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste MizzFizz Sollicitatiebrief en cv 4 31 januari 2007 20:39
Sollicitatiebrief telefoniste/ receptioniste Floor78 Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2006 00:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon