Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2008, 00:01
mar1975 mar1975 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 2
mar1975 is on a distinguished road
Standaard tips sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Jeugdzorg

Beste mensen,

Ik heb mijn best gedaan op onderstaande brief maar voordat ik de brief stuur, ben ik toch even benieuwd...wat vinden jullie ervan? Tips zijn zeer zeker welkom!!

Alvast bedankt en groetjes!




Rotterdam, 11 november 2008

Betreft: sollicitatie Ambulant Hulpverlener

Geachte mevrouw XX,

Tijdens mijn research op het internet kwam ik op de website www.XXXXX.nl de vacature voor Ambulant Hulpverlener B tegen. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie. Ik ben op zoek naar een leuke, dynamische baan waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben.

Ik ben een zelfstandige vrouw van 33 jaar en op dit moment werkzaam bij XX in Xx als Ambulant Woonbegeleider waarbij ik patiënten, vaak met meervoudige psychiatrische problematiek in hun eigen thuissituatie begeleid, op het gebied van wonen, sociaal-maatschappelijk functioneren en dagbesteding. Hoewel ik deze doelgroep boeiend vindt, merk ik dat ik graag méér verdieping zou willen zien: het complete netwerk rondom een jongere, de intermenselijke relaties binnen het (gezins)systeem en de complexiteit van de problematiek. Door mijn ervaringen, mijn leergierigheid en actieve inzet ben ik iemand die geleerd heeft om oplossings- en systeemgericht te werken. Vanuit mijn werkervaring kan ik de conclusie trekken dat ik affiniteit heb met de doelgroep.

Ik acht de tijd rijp voor een volgende verdiepende stap waarbij ik me vol overgave wil inzetten voor zowel de functie Ambulant Hulpverlener als voor mijn dit jaar gestarte deeltijd opleiding Toegepaste Psychologie. Wat me vooral erg aanspreekt in deze functie is het werken met jongeren en het compleet omliggende netwerk waarin een gemeenschappelijk doel besloten ligt: het belang van de jongere en zijn of haar toekomst.

Ik hoop dat ik uw interesse heb gewekt. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie. Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,


Xx


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2008, 10:05
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tips sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Jeugdzorg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mar1975 Bekijk bericht



Geachte mevrouw XX,

Tijdens mijn research dit woord staat hier een beetje raar. Ik zou eerder iets als zoektocht naar de ideale baan of zoiets zeggenop het internet kwam ik op de website www.XXXXX.nl de vacature voor Ambulant Hulpverlener B tegen. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie. Ik ben op zoek naar een leuke, dynamische baan waarin ik de ruimte krijg om te bewijzen wat ik waard ben.

Ik ben een zelfstandige vrouw van 33 jaar en op dit moment werkzaam bij XX in Xx als Ambulant Woonbegeleider waarbij ik patiënten, vaak met meervoudige psychiatrische problematiek in hun eigen thuissituatie begeleid, op het gebied van wonen, sociaal-maatschappelijk functioneren en dagbesteding. Hoewel ik deze doelgroep boeiend vindt oei! geen dt!, merk ik dat ik graag méér verdieping zou willen zien: het complete netwerk rondom een jongere, de intermenselijke relaties binnen het (gezins)systeem en de complexiteit van de problematiek. Door mijn ervaringen, mijn leergierigheid en actieve inzet ben ik iemand die geleerd gewend is?heeft om oplossings- en systeemgericht te werken. Vanuit mijn werkervaring kan ik de conclusie trekken dat ik affiniteit heb met de doelgroep. dit is misschien overbodig

Ik acht de tijd rijp voor een volgende verdiepende stap waarbij ik me vol overgave wil inzetten voor zowel de functie Ambulant Hulpverlener als voor mijn dit jaar gestarte deeltijd opleiding Toegepaste Psychologie. Wat me vooral erg aanspreekt in deze functie is het werken met jongeren en het compleet omliggende netwerk waarin een gemeenschappelijk doel besloten ligt: het belang van de jongere en zijn of haar toekomst.

Ik hoop dat ik uw interesse heb gewekt. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie. Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae.


Met vriendelijke groet,


Xx


Bijlage: Curriculum Vitae

Ik zou verder de beginzinnen van je alinea's een beetje aanpassen, zodat ze niet allemaal met 'ik' beginnen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2008, 19:10
mar1975 mar1975 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 2
mar1975 is on a distinguished road
Standaard Re: tips sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Jeugdzorg

Heel fijn zeg, hartelijk dank, daar kan ik zeker wat mee!!

en vind met dt..oeiiiiiii ja

vr groet van Mar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
Sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Tom84 Sollicitatiebrief en cv 1 14 mei 2008 17:48
Sollicitatiebrief pedagogisch hulpverlener nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 6 2 juni 2006 09:51
Tips voor motivatie in open sollicitatiebrief? Miselle Sollicitatiebrief en cv 4 17 november 2005 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon