Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2012, 15:06
Tweek Tweek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2012
Berichten: 1
Tweek is on a distinguished road
Standaard Met recruiter afspreken in restaurant?

Hi,

Van de week ben ik gebeld door een recruiter die mijn gegevens had gevonden op monsterboard. Nu heeft hij een interessante functie voor mij zegt hij en wil graag het een en ander afstemmen. Hiervoor wil deze afspreken in een restaurant hier in de buurt en of ik dan mijn CV zou willen mailen naar hem en een kopie van mijn diploma mee kan nemen. Ergens volgende week heb ik de afspraak. Eigenlijk vind ik het wel een beetje apart om hiervoor in een restaurant af te spreken, of ben ik nu paranoďde?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 mei 2012, 15:17
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Heel veel kleine bureaus hebben geen eigen kantoor meer vanwege de kosten. Vergaderen of een intake in een restaurant is helemaal niet ongewoon. Heb ik al heel wat keren gedaan. Het wordt pas ongewoon als de eindklant/werkgever ook in een restaurant afspreekt
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 mei 2012, 09:24
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Mijn tip: Bel de recruiter en vraag waarom hij in een restaurant wil afspreken en om wat voor functie het gaat. Tijdens het telefoongesprek kun je dan checken of je een klik hebt en of het goed voelt.

En samen eten terwijl je elkaar amper kent, is geen goed idee. Een bakje koffie drinken en over en weer informatie uitwisselen wel.

Succes met je beslissing, want je hoeft dit natuurlijk niet te doen. En je kunt ook voorstellen dat jullie naar een andere locatie gaan, of van het gesprek afzien.

Laat even weten wat je hebt gedaan.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 mei 2012, 10:50
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het gebeurt wel vaker, maar het is verstandig om alert te blijven en je onderbuikgevoel niet te negeren. Uit je bericht maak ik op dat je niet weet om wat voor soort functie het gaat. Als ik jou was, zou ik de recruiter bellen en hem vragen om meer informatie over de vacature. Een professional geeft je die en zo kun jij bepalen of het zinvol is om naar die afspraak te gaan. Krijg je het gevoel dat er iets niet klopt, zie dan van de afspraak af. Besluit je om toch te gaan en krijg je gedurende het gesprek een onbehaaglijk gevoel, wees dan kordaat en vertel de recruiter dat dit niet is wat je zoekt en neem afscheid van hem. Zorg ervoor dat je de touwtjes stevig in handen houdt.

Succes! Laat je ons nog weten hoe het is afgelopen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 3 mei 2012 om 10:51 Reden: nuancering
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 mei 2012, 15:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Oké, ik denk dat ik het gewoon door laat gaan en zie dan daar wel hoe ik me erbij voel. Zal het jullie laten weten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Juist wél of juist niét rekening houden met vakdiploma bij zoektocht marketingfunctie RichWes Loopbaanvragen 3 3 januari 2012 10:13
Graag hulp met m'n motivatie kevertje Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2010 15:37
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon