Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2009, 15:21
Andree Andree is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 maart 2009
Berichten: 1
Andree is on a distinguished road
Standaard controleren sollicitatiebrief administratieve functie

Hallo Allemaal,

Graag zou ik jullie hulp willen bij het corrigeren van mijn sollicitatiebrief, ik twijfel of ik hem goed heb geschreven, en ik vind het erg belangrijk dat hij goed geschreven is. het is toch een soort eerste indruk die men van jou krijgt.

Alvast heel erg bedankt!

groet, Andree

Mevrouw Smeets
Kerkstraat 5
1988 AA Zeist

bv
t.a.v. de heer J. Jansen
Dorpsstraat 125
2505 AB Utrecht


Geachte heer Jansen,

Graag wil ik solliciteren voor de functie administratief medewerker cliënten- en personeelsadministratie bij uw kantoor. Vanaf ruim een maand geleden ben ik op zoek naar een baan cq stageplek in deze richting. Momenteel loop ik stage op de rechtbank te Zeist bij het slachtofferloket. Dit is een nieuw loket waar Slachtofferhulp Nederland samen werkt met het OM en met de politie, om zo de lijnen wat korter te maken.

Momenteel zit ik nog op de opleiding sociaal pedagogisch werker (SPW) op het VOX college in Zeist. Deze opleiding bevalt mij helemaal niet en ik heb besloten om deze opleiding af te breken aan het einde van dit jaar (dit is mijn tweede jaar). Nu wil ik in september beginnen aan de opleiding accountancy op de Hoge School Zuid in Sittard.

Om de overgang van SPW naar de hoge school makkelijker te laten verlopen was en ben ik op zoek naar een stage cq werkplek om het beroep te leren kennen en om ervaring op te doen. Ik heb bijna alle accountancykantoren in Zeist gecontacteerd, maar kon nergens meer een stage plek krijgen. Wel hebben een aantal kantoren mij een stage plek aangeboden voor het komende jaar.

Aangezien het voor mij erg moeilijk was om een stage cq werkplek te vinden heb ik besloten om dan een plek te zoeken waar ik soortgelijk werk kan doen. Bijvoorbeeld bij een gemeente, een belastingkantoor, of een andere administratieve instelling.

Vandaar ook dat ik nu bij u solliciteer. Ik heb de vrije school te Zeist op Havo niveau afgerond maar heb geen examen wegens omstandigheden op Havo niveau gedaan. Ik ben na de vrije school naar het VOX college gegaan en ben hier begonnen aan de opleiding Sociaal Pedagogisch werker op Mbo niveau. Nu ik in het tweede jaar zit realiseer ik me dat dit niet de richting is die ik op wil gaan. Ik heb het altijd erg leuk gevonden om met geld en cijfers te werken, vandaar ook de vreemde omschakeling van SPW naar accountancy.

Ik wil heel graag accountancy gaan doen, en eindelijk iets gaan doen waar mijn interesses wel liggen. Ik hoop ook van harte dat ik bij uw kantoor kan komen werken. Ik heb geen administratieve opleiding gedaan, maar ik heb wel ervaring met het invoeren van persoonsgegevens en het registreren van nieuwe cliënten. Zoals u in mijn Curriculum Vitae kunt zien, ben ik als vrijwilliger en als stagiaire werkzaam bij Slachtofferhulp. Hier heb ik deze ervaringen dan ook opgedaan.


Ik ben een snelle leerling en leer voornamelijk door het zelf te ondervinden en door te observeren. Meestal is het zo dat ik een keer moet zien hoe het gaat en daarna kan ik het zelf doen. Wanneer ik iets niet weet neem ik het initiatief en vraag ik hoe ik het precies moet doen.

Ik ben zelf woonachtig in Zeist, maar heb er geen enkel probleem mee om te reizen, verder ben ik ook flexibel inzetbaar, en wil ik graag leren.

Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Ik zie uit naar uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

Annie Smeets
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spoed sollicitatiebrief controleren Duygu Sollicitatiebrief en cv 3 30 januari 2009 23:26
sollicitatiebrief functie directiesecretaris Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 4 9 december 2007 23:19
Sollicitatiebrief medewerkster administratieve ondersteuning Telrunya Sollicitatiebrief en cv 1 4 oktober 2007 17:11
Open sollicitatiebrief laten controleren JIQ Sollicitatiebrief en cv 0 8 juni 2006 21:37
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon