Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2007, 13:22
nathalie van doorn nathalie van doorn is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2007
Berichten: 1
nathalie van doorn is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie voor een stageplaatst als gezinsbegeleider

Mijn adresgegevens

Adresgegevens van het stagebedrijf

datum

Betreft: stage 2008-2009


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het contact dat ik met de afdeling P&O heb gehad, schrijf ik u deze brief. Graag wil ik solliciteren naar een stageplek voor 2008-2009, bij ........

Mijn naam is ....... Ik zit in het tweede jaar van de opleiding ........, die ik in ....... volg. Het derde jaar van deze opleiding bestaat uit een jaar stage, circa. 22 uur per week.

Tijdens mijn stage en werk heb ik met kinderen gewerkt die wegens omstandigheden niet meer thuis konden wonen. Hierbij heb ik geregeld contact met de ouders gehad. Dit vond ik erg leuk om te doen en het lijkt mij een enorme uitdaging nu eens in de gezinnen thuis te begeleiden, adviseren, zodat er weer een optimale thuissituatie is voor kind en ouders. En ik hierbij misschien wel kan voorkomen dat een kind definitief uithuis wordt geplaatst.

Als ik kijk naar de competenties die ik heb opgedaan tijdens mijn stage en werkervaring, denk ik dat ik al wel wat competenties heb, die voor dit werkveld nodig zijn. Ik heb en doe ervaring op met kinderen die complexe problematiek hebben. Ik begeleid deze kinderen, zowel bij de dagelijkse verzorging, opvoeding en bij de behandeling van hun problematiek. Hierbij ben ik ook steeds bezig met hoe ik bij deze kinderen hun ‘ongewenste’ gedrag kan ombuigen naar ‘gewenst’ gedrag. Of hoe ik kinderen vaardigheden kan aanleren. Doordat ik hier zelf mee bezig ben en eigenlijk ervaar wat ouders ook meemaken, alleen hun hebben hier soms niet de pedagogische vaardigheden of de juiste hulpmiddelen voor. Denk ik dat ik door deze ervaringen hun kan adviseren, begeleiden hoe ze moeten omgaan met verschillende gedragsproblematiek.

Bij de competenties die ik al heb verworven, zou ik graag binnen deze stage nog meer competenties willen gaan verwerven. Het competentieprofiel van de opleiding Pedagogiek voeg ik toe als bijlage. Doormiddel van deze bijlage kunt u zien, wat voor competenties ik onder andere moet en wil verwerven tijdens mijn stage. Ook kunt u zo zien, wat voor competenties er binnen de opleiding Pedagogiek aanbod komen.

Zelf ben ik een enthousiast en gemotiveerd persoon. Ik sta open voor andere ideeën en ik wil graag nieuwe competenties verwerven, zodat ik zo professioneel en zorgvuldig mogelijk mijn beroep kan uitoefenen. Ik werk graag in een team, maar ik kan ook zeer zelfstandig werken. Ook sta ik stevig in mijn schoenen en kan ik privé en werk goed gescheiden houden. Dit vind ik echt een meerwaarde, want door alle heftige problematiek en situaties die je binnen dit werkveld tegenkom, is het erg belangrijk om dit goed te kunnen relativeren en een bepaalde distantie te bewaren. Zo behoud je de energie en professionaliteit om je werk kwalitatief uit te voeren.

Verdere informatie vindt u in het bijgevoegde Curriculum Vitae. Ik hoop van harte dat deze brief u aanleiding geeft om mij voor een gesprek uit te nodigen, waarin ik u mijn brief nader kan uitleggen.

Met vriendelijke groet,










Naam


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2007, 13:05
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie voor een stageplaatst als gezinsbegeleider

Beste Nathalie,

Je lijkt me erg enthousiast voor het vak. Dat is je via de brief al gelukt. Paar puntjes:

Ik zou het vele gebruik van het woord competenties vermijden.

De derde en vierde alinea zou ik samenvoegen tot een alinea met een kortere beschrijving van wat je hebt gedaan (in je cv kan dat uitgebreider) en een kortere beschrijving van wat je er geleerd hebt (in een gesprek kun je dat nader toelichten).

Verder zou ik de vijfde en zesde alinea in elkaar schuiven en er een korte beschrijving van maken dat je een enthousiast en gemotiveerd persoon bent en dat je veel wilt leren. Probeer ook te verwoorden wat je wilt leren.

Oftewel: ietsje korter en krachtiger.

Succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 17:22
Open sollicitatie als beveiliger BobbyRoss Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2007 18:27
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon