Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 januari 2014, 18:10
astrid2802 astrid2802 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2014
Berichten: 1
astrid2802 is on a distinguished road
Standaard sollicitatie als administratief verkoop assistent

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu al een tijdje aan het lezen omdat ik een sollicitatiebrief moet maken. Aangezien het voor mij een lange tijd geleden is dat ik er 1 schreef,
en dat ik dat ook toen niet goed kon, zou ik graag wat feedback willen hebben.
Ik had gelezen dat ik eerst anderen feedback moet geven, maar als ik zelf al niet weet of ik het goed doe, kan ik een ander ook niet helpen.
Dus ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.

hier is mijn brief, alvast bedankt voor jullie aandacht.

Geachte heer XXXX


Mijn oog viel op een vacature van uw bedrijf, te weten: Administratief verkoop assistent
Door deze vacature werd ik erg enthousiast. In deze brief zal ik u overtuigen dat ik die administratieve kracht ben, waar u naar op zoek bent.

Ik ben een administratieve kracht in hart en nieren. Ik kan zelfstandig en accuraat werken, tevens heb ik cijfermatig inzicht wat nodig is bij het verwerken van orders en offertes zoals u aangeeft in de vacature.
Ook het beantwoorden van telefoon is mij niet vreemd. Bij mijn laatste werkgever was dat naast het verwerken van gewerkte uren mijn grootste bezigheid.

Wat me in uw vacature aantrekt zijn de diverse taken die ik zou moeten gaan uitoefenen, afwisselend en uitdagend.
Ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit, ik vind het belangrijk dat een taak op tijd af is en tot een goed resultaat komt.
Hierdoor zou ik mezelf beschrijven als een flexibele kracht en ik neem verantwoordelijkheid voor mijn taken.

Hopelijk heeft mijn brief uw interesse gewekt. Voor aanvullende informatie verwijs ik naar mijn CV die u aantreft in de bijlage.
Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 januari 2014, 01:12
Maarten W Maarten W is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 december 2007
Berichten: 4
Maarten W is on a distinguished road
Standaard

Je weet hoe de regels hier zijn maar je wil dat er voor jou een uitzondering wordt gemaakt? Waarom?
Een goede sollicitatiebrief schrijven blijft altijd lastig maar er zijn dingen waarmee je anderen kan helpen zonder zelf al teveel ervaring te hebben. Een brief moet bijvoorbeeld in correct Nederlands geschreven zijn. Om andermans brieven daarop te controleren hoef je niets van sollicitatiebrieven te weten.
Daarbij kan je jezelf dingen leren door andermans brieven te lezen en te leren van de feedback die reeds is gegeven. Die ervaring kan je delen.
Tot slot staat elders op deze site veel inhoudelijk informatie over het schrijven van een goede brief. Lees die, gebruik die niet alleen voor jezelf maar ook voor andermans brieven. En vraag dan om feedback.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2014, 16:59
Bennn Bennn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 10
Bennn is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik ben een administratieve kracht in hart en nieren. Ik kan zelfstandig en accuraat werken, tevens heb ik cijfermatig inzicht wat nodig is bij het verwerken van orders en offertes zoals u aangeeft in de vacature.
Ook het beantwoorden van telefoon is mij niet vreemd. Bij mijn laatste werkgever was dat naast het verwerken van gewerkte uren mijn grootste bezigheid.


Misschien kun je de eerste zinnen meer naar de STAR methode maken. Zoals je de laatste zin prima hebt gedaan. Echter het stukje verwerken van gewerkte uren leest zich niet makkelijk. Ipv. verwerken het registreren...


Citaat:
Wat me in uw vacature aantrekt zijn de diverse taken die ik zou moeten gaan uitoefenen, afwisselend en uitdagend.
Ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit, ik vind het belangrijk dat een taak op tijd af is en tot een goed resultaat komt.
Hierdoor zou ik mezelf beschrijven als een flexibele kracht en ik neem verantwoordelijkheid voor mijn taken.
Waarom vind je de diverse taken afwisselend en uitdagend?


Hopelijk heb je er wat aan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie administratief medewerker Financien, graag uw visie starter Sollicitatiebrief en cv 4 18 november 2008 00:27
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Hoe verkoop ik mezelf beter?! - Sollicitatie Administratief Medewerker aardbei25 Sollicitatiebrief en cv 3 8 maart 2007 18:47
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon