Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2007, 16:39
leinnl leinnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 7
leinnl is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief en CV Black Belt, graag commentaar

Hoi,

Ik heb zojuist een sollicitatiebrief geschreven voor de functie Black Belt. Ik ben best tevreden met het eerste deel van de brief, maar aan het eind wordt het lastig. Zouden jullie er kritisch naar willen kijken en mij van commentaar willen voorzien?

Omdat ik net terug ben van een verblijf van 3 en een half jaar in het buitenland, waar ik niet gewerkt heb, ben ik per direct beschikbaar, zoals vermeld in de brief.

Hieronder volgen de vacature en de brief.

Vacature

U draagt zorg voor het opleiden en coachen van Green Belts in de Lean Six Sigma werkwijze en bent eindverantwoordelijk voor diverse verbeteringsprojecten. U zorgt ervoor dat deze worden uitgevoerd met optimaal gebruik van alle tools. U creeert draagvlak binnen het management, zorgt voor communicatie omtrent de projectstatus en stimuleert medewerkers om zo LSS tot een algemene denkwijze te maken. U heeft een HBO/WO niveau, leidinggevende ervaring en ervaring met change management. U bent Black Belt gecertificeerd en uw kennis van statistische methoden en technieken is optimaal. U bent een teamplayer met een daadkrachtige, positieve en overtuigende instelling richting medewerkers. U bent analytisch sterk, doortastend, resultaat- en klantgericht, een sterke onderhandelaar en gaat probleemoplossend te werk.

Brief

Geachte mevrouw xxx,

Een medewerkster van uw bedrijf attendeerde me op het feit dat u op zoek bent naar een Black Belt. Dat is precies de functie die ik zoek!

Het verbeteren van processen is mijn passie. Iedere functie die ik tot op heden heb vervuld, heb ik aangegrepen om processen te optimaliseren. Na mijn certificering in 6 Sigma kwam daar een toolbox bij, die me nog beter in staat stelt de vinger op de zere plek te leggen en de juiste oplossingsrichting te kiezen.
Het zichtbaar kunnen maken van de huidige prestatie en de potentie van processen heeft mij altijd zeer geholpen in draagvlak te creëren bij het management voor het aangaan van een verandering. De resultaten na implementatie spreken daarna voor zichzelf.

Als manager van een procesoptimalisatie-afdeling heb ik veel Green Belts gecoached in het uitvoeren van hun projecten. Ook projectleiders die nog geen opleiding in 6 Sigma kregen heb ik opgeleid in de 6 Sigma denkwijze.
Mijn analytische vaardigheden en mijn kennis van statistische methoden en technieken zorgen dat ik snel processen kan doorgronden en optimaliseren.

Ik ben ervan overtuigd dat mijn eigenschap om binnen korte tijd een succes te maken van een nieuwe functie samen met mijn goede sociale vaardigheden en grote daadkracht mij een zeer geschikte kandidaat maken voor deze functie. Ik kan per direct beginnen.

Indien u ook van mening bent dat mijn ervaring en passie voor procesoptimalisaties een meerwaarde kunnen betekenen, dan hoor ik dat heel graag van u op het telefoonnummer XXXX-XXXXXX. Ik kijk er geboeid naar uit u er persoonlijk van te overtuigen dat de functie Black Belt mij op het lijf is geschreven.


Met vriendelijke groeten,


xxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2007, 04:08
pepesan pepesan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 22
pepesan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en CV Black Belt, graag commentaar

Misschien domme vraag, maar wat precies is een Black Belt? Defensie of zo?

Je hebt in ieder geval goed op deze site rondgekeken, de afsluiting komt letterlijk van een andere brief die ik hier heb zien staan. Wees voorzichtig hiermee, wie weet is degene die de brieven selecteert ook wel op zoek naar een andere baan, en zoekt ook inspiratie op carričretijger. Doordat je de tekst bent gaan omzetten naar je eigen situatie, klinkt de brief ook niet vloeiend.

Een brief kun je ook schrijven door gewoon bovenaan te beginnen en gewoon te brainstormen, de scherpe kantjes haal je er later af. Je zal zien dat dit echt niet veel meer tijd kost dan de tijd die je er nu aan hebt besteed.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2007, 15:31
leinnl leinnl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2007
Berichten: 7
leinnl is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en CV Black Belt, graag commentaar

Beste pepesan,


"Wat is een Black Belt?"


In korte bewoordingen komt het hier op neer: Een Black Belt is een graad in de procesoptimalisatiewerkwijze Six Sigma. Allereerst heb je Green Belts, dit zijn 'gewone' projectleiders. Daarna krijg je Black Belts, zij zijn verantwoordelijk voor overkoepelende projecten, en sturen over het algemeen verschillende Green Belts aan. En dan heb je eventueel nog een Master Black Belt, die de overall verantwoordelijkheid heeft voor het Six Sigma programma.
Wil je meer weten over Six Sigma, dan kun je dat vinden onder de volgende link: six sigma

Verder heb je inderdaad goed opgemerkt dat ik de afsluiting van een andere brievenschrijfster heb gekopieerd. Inmiddels is de brief aangepast en loopt een heel stuk beter.

Bedankt dat je naar m'n brief hebt gekeken.

Marjolein
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 mei 2007, 18:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief en CV Black Belt, graag commentaar

Hoi,

ik denk dat een dergelijke brief reeds aantoont dat dit niet je eerste sollicitatie is..

Zaken waar ik aan dacht :
- medewerkster --> mss met naam te noemen indien goed referentiepunt ?
- "..in draagvlak te creëeren" --> leest wat moeilijk weg, mss beter 'in het creëeren van draagvlak bij het management'
- "Mijn analytische vaardigheden..." zou ik eerder plaatsen net voor de zin "Het zichtbaar kunnen maken..." --> sluit bij elkaar aan en doet je niet terugspringen naar vorig onderwerp. Als afsluiter van die alinea komt dan de melding van je managerervaring/coaching achtergrond.

In ieder geval, ik werk zelf als PM in het ITSM-domein en sta op het punt een boek aan te vatten over SixSigma. Mocht je interessant leesvoer hebben dan hoor ik het graag !

groeten,
Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10
Sollicitatiebrief stage bedrijfseconomie; zeer graag commentaar (incl CV) maymay0206 Sollicitatiebrief en cv 2 24 april 2007 15:19
Sollicitatiebrief en cv vertaler. Graag commentaar :-) hatsanat Sollicitatiebrief en cv 4 3 maart 2006 17:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon