Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2010, 13:24
pike pike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2010
Berichten: 2
pike is on a distinguished road
Standaard Nieuwe functie intern, direct ook nieuw salaris?

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe functie aangeboden gekregen, intern bij mijn huidige werkgever. Het bedrijf heeft 11 werknemers, waarvan er 1 onlangs is ontslagen (vanwege crisis) en 1 gaat weg om voor zichzelf te beginnen.

Mijn nieuwe functie zal meer verantwoordelijkheid met zich meedragen (van communicatie medewerker naar projectleider). Alleen min salaris verandert niet mee. Dus inhoudelijk zwaarder, maar (nog) geen beloning. Dit heeft volgens mijn leidinggevende met de crisis te maken. En voorlopig zit salarisverhoging er echt niet in. Bovendien moet ik me bewijzen in de nieuwe rol.

Heb ik recht op salarisverhoging op het moment dat mijn nieuwe functie ingaat. Of moet ik mijzelf eerst bewijzen? Is er een moment dat ik wel salarisverhoging kan vragen?

Iemand advies of ervaring hiermee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 oktober 2010, 13:50
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Denk dat de belangrijkste vraag is: kun jij met deze regeling leven en voor hoe lang?

Bepaal voor jezelf wat je acceptabel vindt qua uitstel en wat je verwachtingen zijn omtrent de verhoging en en maak dit ook duidelijk aan je werkgever. Ik zou in ieder geval schriftelijke afspraken maken over wanneer de verhoging dan wel ingaat en onder welke voorwaarden. Je loopt anders het risico dat er over een poosje wel weer een ander excuus is
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2010, 15:10
pike pike is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2010
Berichten: 2
pike is on a distinguished road
Standaard

Dank voor de snelle reactie!

Nog even dit:
De nieuwe functie gaat vanaf nu 'langzaam' in en 'officieel' vanaf 1 december. In januari zijn de beoordelingsgesprekken. Dit is (wat mijn leidinggevend ook aangeeft) te kort om het functioneren te beoordelen. Maar zij zien mij als enige mogelijke geschikte kandidaat om deze functie te bekleden. Daarentegen is het voor mij een kans om inhoudelijk de stap omhoog te zetten die ik wens.

Daarbij moet het 'nieuwe werkproces' (omdat we met 2 man minder zijn), waar mijn nieuwe functie een belangrijk onderdeel van uitmaakt, eerst zijn vruchten gaan afwerpen begrijp ik van mijn baas. Dit zie ik dan als een voorwaarde voor eventueel salarisverhoging.

Maar kan ik bijvoorbeeld zwart op wit laten zetten dat per 1 maart mijn salaris wordt verhoogd wanneer mijn functioneren positief uitwerkt? Over de mate van verhoging hebben we het dan nog niet eens..

Ik hoor het graag.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2010, 17:15
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Vraag om een nieuw contract waarbij de werkgever toezegt per 1 maart je salaris met bijvoorbeeld 10% verhoogd en daarbij ook de functie verandert: van medewerker naar projectleider.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Ongelukkig door nieuwe baan selena24 Loopbaanvragen 3 16 oktober 2010 02:13
Onderhandelgesprek nieuwe functie, zelfde bedrijf Raister82 Sollicitatiegesprek 3 18 maart 2010 09:18
Nieuwe functie, nieuw salaris Mart64 Salaris 0 20 oktober 2009 12:03
Dilemma: nieuwe functie, maar lager salaris volgens CAO chnny10 Salaris 1 2 oktober 2007 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon