Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2007, 13:52
teleton teleton is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 9
teleton is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

Teleton
Adres
Plaats


Naam bedrijf
T.a.v. naam selecteur
Adres bedrijf

<Plaatsnaam>, 19 augustus 2007

Betreft: Vacaturenummer xxxx



Geachte heer Selecteur,

Naar aanleiding van uw advertentie in <naam dagblad> van 18 augustus waarin u kandidaten oproept voor de functie van Afdelingsmanager Detailhandel/Retail-management, laat ik u weten dat ik graag in de selectieprocedure zou worden opgenomen.

Ik werk thans op projectbasis als coördinator opleidingen in dienst van <naam bedrijf>; <korte uitleg bedrijf> in Nederland. Het doel van het project is om binnen drie jaar een bedrijfs- en competentiegericht opleidingshuis te ontwikkelen. De opleidingen uit de kwalificatiestructuur vormen de basis van alle andere opleidingsactiviteiten. In 2006 heb ik, in samenwerking met een onderwijskundige, een praktische methode ontwikkeld die het voor de deelnemer, de praktijkopleider en de docent/praktijk-begeleider gemakkelijker maakt om met de competentiegerichte methodiek te werken. Dit jaar starten we met een lesplan dat synchroon loopt met de bedrijfsprocessen en seizoenen. Hiermee zijn de doelstellingen van het project behaald.

Door mijn jarenlange betrokkenheid bij het beroepsonderwijs beschik ik over een breed theoretisch en praktisch inzicht op het gebied van onderwijskundige ontwikkelingen. De ervaring die ik binnen verschillende detailhandelsbedrijven heb opgedaan geven mij inzicht in de structuur van instellingen en/of bedrijven hetgeen de beoordeling en vertaling van complexe vragen naar een opdrachtformulering mogelijk maakt. Mijn huidige functie brengt met zich mee dat ik efficiënt en effectief moet kunnen communiceren met alle betrokkenen op verschillende niveaus, zowel binnen als buiten de organisatie.

Ik zou graag mijn kennis en ervaring van onderwijs en bedrijfsleven inzetten om in de functie van Afdelingsmanager de verantwoording voor de uitvoering van complexe adviesopdrachten, de uit-voering van onderwijsprocessen, het functioneel leidinggeven, de kwaliteit van de medewerkers en de ontwikkeling en vernieuwing van het onderwijs te dragen.

In bijgaand curriculum vitae vindt u meer relevante informatie over mijn opleiding en werkervaring.

Met vriendelijke groet,


<Naam sollicitant>.



Curriculum Vitae



Naam XXX
Voornamen XXX
Roepnaam XXX
Geboortedatum XXX
Burgerlijke staat XXX
Adres XXX
PC Woonplaats XXX
Telefoon XXX

Opleiding MULO A met Handelsvakken en Middenstandsdiploma
HBS A
Middenkaderopleiding <Naam Bedrijf>
Hogerkaderopleiding <Naam Bedrijf>
Verzekeringsadviseur <Naam Bedrijf>
Videotexadviseur\redacteur <Naam Bedrijf>
Projectmanagement <Naam Bedrijf>

Werkervaring 2005 – heden
Coördinator Opleidingen <naam bedrijf>
Verantwoordelijk voor ontwikkeling opleidingshuis voor meer dan 200 aangesloten winkels.
Hier uit vloeit de ontwikkeling van een bedrijfs- en competentiegerichte opleiding waarbij de bedrijfsprocessen en seizoenen de basis vormen voor het lesplan voort. Het lesmateriaal wordt in eigen beheer ontwikkeld waarbij een praktische oplossing is gevonden voor de transitie van EGO naar CGO.

2001 – 2004
Coördinator Opleidingen <Naam bedrijf>
Verantwoordelijk voor ontwikkeling opleidingshuis voor meer dan 130 winkels.
Daarnaast betrokken bij de implementatie van SAP en de scholing van vrijwel alle medewerkers op het hoofdkantoor in Zaltbommel.

1995 - 2000
Diverse kaderfuncties <Naam bedrijf>
Als Regiomanager verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van circa twintig winkels.
Als Manager Merchandising verantwoordelijk voor de goederenstroom, de inrichting van de winkels en de presentatie van de goederen volgens een centraal plan.

1993 – 1995
Stagiair <Naam Bedrijf>
Na studie verantwoordelijk voor het zelfstandig opzetten en beheren van een videotexdienst t.b.v. het Praktijkcentrum.
Daarnaast betrokken bij de ontwikkeling vaneen videotex opleidingsprogramma voor MTRO-scholen.



1992 -1993
Coördinator/projectleider <Naam Bedrijf> Verantwoordelijk voor voortgang commerciële activiteiten tijdens renovatie gebouwencomplex van <Naam Bedrijf>. Verving daarnaast de bedrijfsleider tijdens langdurige ziekte.

1991 – 1992
Verzekeringsadviseur <Naam Bedrijf>
Verantwoordelijk voor het zelfstandig beheer van een verzekeringsportefeuille d.m.v. marktbewerking en acquisitie.
Afsluiten van levensverzekeringen, verlenen van financiële diensten, verstrekken van leningen en hypotheken en afhandelen van schadegevallen.

1989 -1990
Bedrijfsleider <Naam Bedrijf>
Resultaatverantwoordelijk voor , <Naam Bedrijf> en 5 kleinere filialen in de regio.
Belast met ontwikkeling van de formule, herinrichting, sanering collectie.

1972 - 1988
Diverse functies ,Naam Bedrijf>
Na verschillende functies in de logistiek en verkoop mop uitvoerend niveau in de regio <Regio> vanaf 1976 midden- en hogerkaderfuncties in de filialen <Plaatsnaam>, Plaatsnaam> en <Plaatsnaam>. Ervaring in non-food, food en horeca.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2007, 15:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

Ik neem aan dat het hier gaat om een afdeling in een onderwijsorganisatie, niet om een managementfunctie in een commerciële handelsorganisatie. Anders zou ik de opzet en stijl van de brief minder passend vinden.

De openingszin mag wel iets pakkender, vind ik. "In de procedure opgenomen willen worden" klinkt een beetje bureaucratisch.

De zin "De ervaring die ik binnen verschillende detailhandelsbedrijven heb opgedaan ..." vind ik een beetje lang en passief. Misschien kun je dat wat actiever formuleren.

Verder lijkt het me een goede brief.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2007, 20:15
teleton teleton is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 9
teleton is on a distinguished road
Thumbs up Re: Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

Aanname klopt, het is een functie bij een ROC.

Dank voor suggesties, ik pas hem aan en stuur de brief weg!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 augustus 2007, 20:25
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

En waarom solliciteer je nu naar deze functie op dit ROC? Dit ontbreekt nog in je brief.

Heb je hem al weg gestuurd?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 september 2007, 20:58
teleton teleton is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2007
Berichten: 9
teleton is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

Hi Hetty,

goeie vraag! Motivatie ontbreekt in brief. Kennelijk geen probleem voor selecteur, ben inmiddels uitgenodigd voor een eerste gesprek. Verwacht als eerste vraag: waarom wil je deze functie? Zal me goed voorbereiden.....

Dank voor tip!

Teleton
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 september 2007, 19:02
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Afdelingsmanager Retail Graag feedback!

Succes! Laat even weten hoe het gegaan is.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback. Antoinette Sollicitatiebrief en cv 1 28 juli 2007 15:25
sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback! Ann1983 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 20:23
Sollicitatiebrief verzorgende IG: graag feedback Silvia1 Sollicitatiebrief en cv 3 1 juni 2007 18:47
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker computerwinkel: graag feedback Sergio Sollicitatiebrief en cv 4 11 maart 2007 15:04
Sollicitatiebrief kinderdagverblijf, graag feedback yvonnejoziasse Sollicitatiebrief en cv 1 12 oktober 2006 18:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon