Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 januari 2008, 18:33
Jenneke Jenneke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Jenneke is on a distinguished road
Thumbs down Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Ik heb in 2006 bij de gemeente een gesprek gehad voor een functie binnen WMO. In principe was ik aangenomen maar heb dit afgewezen omdat het om een tijdelijke functie ging. Er werd mij geadviseerd na de reorganisatie weer te solliciteren omdat men mij wel zag zitten. Nu meer dan een jaar later is de reorganisatie een feit. Ik ben gebeld door medewerker va P&O om nogmaals een recente brief te schrijven omdat mijn brief in de portefeuille inmiddels was verouderd.
Nu heb ik van een insider vernomen dat ik perfect voldoe aan het profiel maar dat ik waarschijnlijk niet wordt uitgenodigd voor een gesprek omdat mijn partner daar ook werkzaam is. Hierover is in het vorige gesprek niets vermeld en stond ook niet bij de voorwaarden in de vacature melding. Overigens zou ik binnen deze functie niets met mijn partner te maken hebben. Hij werkt binnen een heel andere afdeling. Mag dit zomaar?? En wat raden jullie mij aan te doen. Want waarschijnlijk zal dit niet worden vermeld in de afmelding.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 januari 2008, 19:55
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Als je daar graag wilt werken dan adviseer ik je om van deze "geruchten" niets aan te trekken en een gemotiveerde brief schrijven.

Succes met het schrijven van je brief!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 januari 2008, 20:10
Jenneke Jenneke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Jenneke is on a distinguished road
Standaard Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Als je daar graag wilt werken dan adviseer ik je om van deze "geruchten" niets aan te trekken en een gemotiveerde brief schrijven.

Succes met het schrijven van je brief!
Ja maar waar ik benieuwd naar ben is of dit een geldige reden is om iemand af te wijzen als dit niet als voorwaarde is gesteld in de vacature melding?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 januari 2008, 21:02
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Hoi Jenneke,

officieel zullen ze wel een andere verklaring geven waarom jij niet voor deze functie in aanmerking komt. Toch misschien een betere kandidaat of zoiets.

Al met al, zoals Hetty zegt, een nette brief maken waarin je jezelf goed neerzet. Blijf daarbij het traject opvolgen en zorg dus dat jij aan zet blijft door te zeggen dat je bijvoorbeeld volgende week contact opneemt om te vragen wat de status is.

Succes ermee, en laat je niet uit het veld slaan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 januari 2008, 22:33
Jenneke Jenneke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Jenneke is on a distinguished road
Standaard Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi Jenneke,

officieel zullen ze wel een andere verklaring geven waarom jij niet voor deze functie in aanmerking komt. Toch misschien een betere kandidaat of zoiets.

Al met al, zoals Hetty zegt, een nette brief maken waarin je jezelf goed neerzet. Blijf daarbij het traject opvolgen en zorg dus dat jij aan zet blijft door te zeggen dat je bijvoorbeeld volgende week contact opneemt om te vragen wat de status is.

Succes ermee, en laat je niet uit het veld slaan.

Groet,
Rens
Even voor de duidelijkheid; ik heb na het telefoontje van de medewerker P&O een nieuwe brief geschreven en daarin mij zelf op een goede manier neer gezet en duidelijk aangegeven dat ik zeker een aanvullende factor zou zijn in hun team.
De brief is volgens de "insider" dan ook goed ontvangen alleen is er nu ineens een beleid bedacht dat partners niet in een zelfde organisatie kunnen werken. Ongeacht of deze persoon misschien wel dé geschiktste kandidaat is. En ik ben nu aan het uitvogelen wat ik hiermee moet. Ik kan eigenlijk niets met deze wetenschap omdat ik de persoon in kwestie niet in problemen wil brengen. Ik kan dit eigenlijk niet weten
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 februari 2008, 14:17
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Heb je al wat gehoord op je brief? Wanneer had je de brief gestuurd? Als dit langer dan 2 weken geleden is, dan zou ik P&O bellen om te vragen of ze je brief in goede staat ontvangen hebben en wanneer ze verwachten te reageren.

Als ze dan reageren met een afwijzing, mag je vragen wat de reden van afwijzing is. Melden ze dan een 'vage' reden, vraag dan om extra informatie en meldt desnoods dat je het 'gevoel' hebt dat de afwijzing te maken heeft met het feit dat je partner daar ook werkt en vraagt dat op de man af... Als ze dan zeggen dat dat de reden is, zou je moeten uitzoeken of ze dat als reden mogen hebben. Als ze zeggen dat dat er niks mee te maken heeft, tjaa..... (dan weet ik het ook niet meer)...


Heel veel succes!
TumTummm
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 februari 2008, 21:57
Jenneke Jenneke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 4
Jenneke is on a distinguished road
Red face Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TumTummm Bekijk bericht
Heb je al wat gehoord op je brief? Wanneer had je de brief gestuurd? Als dit langer dan 2 weken geleden is, dan zou ik P&O bellen om te vragen of ze je brief in goede staat ontvangen hebben en wanneer ze verwachten te reageren.

Als ze dan reageren met een afwijzing, mag je vragen wat de reden van afwijzing is. Melden ze dan een 'vage' reden, vraag dan om extra informatie en meldt desnoods dat je het 'gevoel' hebt dat de afwijzing te maken heeft met het feit dat je partner daar ook werkt en vraagt dat op de man af... Als ze dan zeggen dat dat de reden is, zou je moeten uitzoeken of ze dat als reden mogen hebben. Als ze zeggen dat dat er niks mee te maken heeft, tjaa..... (dan weet ik het ook niet meer)...


Heel veel succes!
TumTummm
Je zult het niet geloven maar ik heb ander halve week geleden een gesprek gehad. Het werd in dit gesprek vermeld dat men inderdaad dit beleid zeer onverwachts heeft ingevoerd. Er zou voor mij een uitzondering zijn gemaakt omdat ik nog in de portefeille zat, dus van voor de regeling. Heb wel gevraagd of dit gesprek alleen voor de vorm was of dat het een serieus gesprek was. Men vertelde dat het inderdaad een serieus gesprek zou zijn. Krijg waarschijnlijk morgen de uitslag. Maar het is intern al wel een beetje n rel aan het worden. Ivm reorganisatie zijn er nogal wat vacatures. En vorige week is er een vrouw van een andere collega gebeld die al onderweg voor het gesprek alsnog afgebeld.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 februari 2008, 09:30
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Hoi Jenneke,

Heb je al je uitslag gehad op je gesprek? Ik heb aan je gedacht en ben eigenlijk wel benieuw...?

Laat je het weten?
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2008, 11:58
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Familie binnen organisatie reden voor afwijzing?

Heel veel bedrijven hebben een beleid dat partners / familieleden enzovoorts niet binnen hetzelfde bedrijf mogen werken en vaak mag er zelfs geen zaken worden gedaan tussen bedrijven waar familieleden werken. Waarom? Dit heeft te maken met fraudegevoeligheid, invloed op de prestaties, handel met voorkennis enzovoorts. Dus met deze beleidsmaatregel is helemaal niets mis. En organisaties hoeven hier ook geen vermelding over te plaatsen. Het is natuurlijk wel zo dat dit bij een sollicitatiegesprek of orienterend telefoongesprek vooraf dient te worden besproken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb op 2 functies binnen dezelfde organisatie gesolliciteerd. En nu? Sandy-38 Loopbaanvragen 1 1 oktober 2007 13:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon