Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 maart 2013, 16:10
softhemountains softhemountains is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2013
Berichten: 4
softhemountains is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Office assistent

Al enige tijd ben aan het solliciteren maar met mij nog 1000'en anderen. Graag wil ik feedback op mijn brief zodat ik zeker weet dat deze goed is. Zo niet, geef mij dan graag advies, tips etc..., zodat ik bij de aankomende solliciteren er een keertje uit spring zodat ik op een gesprek mag komen.

Hieronder een van de brieven de ik heb geschreven:


Sandra van den Berg
xxxxxx
xxxxxxxx

Adres geadresseerde
xxxxx
xxxxxxx


Plaats, datum


Betreft: sollicitatie naar de functie office assistent


Geachte mevrouw xxxxxx,

Uw vacature office assistent, trok gelijk mijn aandacht en interesse. De punten klantgericht, gastvrijheid, en het bijstaan van collega’s met mijn administratieve ondersteuning en commerciële bijdrage zijn mij op het lijf geschreven. Hierbij solliciteer ik graag naar deze functie.

Met mijn 14 jaar ervaring als office assistent bij internationale bedrijven, ben ik zeer goed in staat om elk persoon op professionele wijze te woord te staan en alle werkzaamheden bekwaam uit te voeren als die van een internationale professionele office assistent verwacht worden.

Aangezien ik zelf overtuigd ben van mijn kwaliteiten en erg uitkijk naar deze nieuwe uitdaging, hoop ik dat u mij, na het lezen van deze brief, mij uitnodigt voor een kennismakingsgesprek zodat ik mijn brief en curriculum vitae mondeling kan beargumenteren.

Met vriendelijke groet,
Sandra van den Berg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2013, 17:02
communicatiemeisje communicatiemeisje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 4
communicatiemeisje is on a distinguished road
Standaard

Misschien moet je erbij zetten waar je de vacature gelezen hebt? Nu staat er alleen 'uw vacature', dit is een beetje onduidelijk.

De laatste alinea bevat een zin die iets te lang is. Ik denk dat je deze beter kunt opsplitsen in twee zinnen. Ook staat het woordje 'mij' er dubbel in.

Verder zou je de namen van de bedrijven waar je gewerkt hebt kunnen noemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 maart 2013, 17:32
softhemountains softhemountains is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2013
Berichten: 4
softhemountains is on a distinguished road
Standaard sollicitatie office assistent

Dat is wel slim om te doen om te vermelden waar ik hun vacature vandaan heb gehaald, ga ik gelijk aanpassen, ook die laatste alinea.

Verder kunnen ze toch zien aan mijn cv bij welke bedrijven ik heb gewerkt. Of is het handiger als dat ook in mijn brief vermeld? Maar wordt de brief dan niet te lang, ik heb gehoord dat ze daar niet van houden...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 maart 2013, 19:43
Marieke22 Marieke22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2013
Berichten: 20
Marieke22 is on a distinguished road
Standaard

Ik vind de brief wat te algemeen. Deze kan je na alle bedrijven sturen. Ik zou graag wat meer willen lezen over het bedrijf waar je solliciteert.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 maart 2013, 10:23
KellyB KellyB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 maart 2013
Berichten: 1
KellyB is on a distinguished road
Standaard

Vind hem zelf denk ik iets te kort.
en de zin van 'ben ik zeer goed in staat om elk persoon op professionele wijze te woord te staan en alle werkzaamheden bekwaam uit te voeren als die van een internationale professionele office assistent verwacht worden'
vind ik dan weer net iets te lang voor het mooie

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 maart 2013, 10:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je brief is inderdaad veel te algemeen en op deze manier absoluut geen verkoopmiddel. Ik kan je wel wat tips geven, maar ik raad je aan om je eerst wat meer te verdiepen in wat er in een goede sollicitatiebrief moet staan. Ik kan namelijk aan je brief zien dat je dit nog niet (voldoende) hebt gedaan. Pas je nieuw verworven kennis toe op je brief en plaats hem dan opnieuw in het forum, zodat wij hem kunnen voorzien van feedback.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 maart 2013, 11:28
softhemountains softhemountains is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2013
Berichten: 4
softhemountains is on a distinguished road
Standaard sollicitatie office assistent

Hoi Marieke,

Dank voor je reactie. In de tussentijd heb ik een nieuwe/andere sollicitatiebrief geschreven, ik zou het heel erg fijn vinden als hier even naar gekeken wordt voordat ik de brief de deur uit doe.



Sandra xxxxx
xxxxxx
xxxx, xxxxx

xxxxxx
Tav xxxxxxx
xxxxxx
xxxxx, xxxxxxx


xxxxxx, 11 maart 2013


Betreft: sollicitatie naar de functie Office Assistent


Geachte mevrouw xxxxxx,

Op de website xxxxxx.nl, 6 maart 2013, las ik dat u op zoek bent naar een gedreven en met oog voor detail office assistent. In deze brief wil ik u er graag van overtuigen dat ik die positieve hands-on duizendpoot ben die u nodig heeft.

Al 14 jaar ben ik werkzaam als office assistent in de internationale reclamebranche. Hierbij ben ik verantwoordelijk voor de receptie en het aannemen van de telefoon, verwerken van de in- en uitgaande post, koeriers, kantoorartikelen bestellen etc. Daarnaast ondersteunde ik ook mijn collega’s daar waar nodig is zoals facturen inboeken, archiveren en databestanden controleren en bijhouden. Ik voer deze taken met veel enthousiasme en nauwkeurigheid uit. Ook wanneer het druk is.

In mij vind u verder een enthousiaste, hardwerkende en geordende werknemer. Bij mijn recente werkgever heb ik bewezen dat ik taken snel en goed oppak en een echte duizendpoot ben. Ik beheers de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift uitstekend. Van collega’s en klanten krijg ik vaak te horen dat ik een prettige telefoonstem heb. Ik ben handig met de computer en ben erg leergierig. Uw organisatie spreekt mij bijzonder aan door de high fashion schoenen en accessoires die u verkoopt. Op uw website las ik ook dat u veel waarde hecht aan hard werken, doorzettingsvermogen en loyaliteit. Voor iemand als ik die van aanpakken houdt, klinkt dit als muziek in de oren.

Voor een volledig overzicht van min werkervaring verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,
Sandra xxxxxxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 maart 2013, 14:43
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij heb jij ergens een heel goed voorbeeld gevonden :-)

Hij is een stuk beter dan je eerste brief.
Ik heb nog drie opmerkingen:

Citaat:
Al 14 jaar ben ik werkzaam als office assistent in de internationale reclamebranche. Hierbij ben ik verantwoordelijk voor de receptie en het aannemen van de telefoon, verwerken van de in- en uitgaande post, koeriers, kantoorartikelen bestellen etc.
Die et cetera aan het einde is niet mooi. Noem of al je werkzaamheden of noem er enkele en verwerk 'onder meer' in de zin.

Citaat:
Daarnaast ondersteunde ik ook mijn collega’s daar waar nodig is zoals facturen inboeken, archiveren en databestanden controleren en bijhouden.
Deze zin moet ook in de tegenwoordige tijd staan, dus ondersteun in plaats van ondersteunde.

Citaat:
Uw organisatie spreekt mij bijzonder aan door de high fashion schoenen en accessoires die u verkoopt.
Waarom spreken die schoenen en accessoires je aan? Als je dit ook nog kunt uitleggen wint je brief aan overtuigingskracht.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 maart 2013, 15:11
softhemountains softhemountains is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2013
Berichten: 4
softhemountains is on a distinguished road
Smile sollicitatie office assistent

Hoi Marieke,

Super bedankt voor je feedback. Blij dat er eindelijk een brief uitgekomen is die goed is. Ik ga de laatste dingen aanpassen en dan gaat hij de deur uit. Op hoop van zegen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2013, 09:46
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Succes! Laat je nog even weten of je bent uitgenodigd voor een gesprek?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
allround assistent, office assistent

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief office manager (graag commentaar) lisette070 Sollicitatiebrief en cv 1 11 december 2010 22:47
Wie wil mijn sollicitatiebrief als assistent planner nakijken? bert1972 Sollicitatiebrief en cv 1 3 augustus 2010 14:31
Graag kritiek sollicitatiebrief sales assistent binnendienst mama Sollicitatiebrief en cv 3 20 juli 2009 23:12
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon