Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2010, 15:20
Kaat112 Kaat112 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2010
Berichten: 3
Kaat112 is on a distinguished road
Standaard Tips en advies gevraagd: Sollicitatiebrief secretaresse

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke parttime baan als secretaresse, echter solliciteren er tientallen of soms honderden mensen op dezelfde vacatures als ik. Ik denk zelf dat mijn sollicitatiebrief goed is, maar misschien denken jullie er anders over.
Ik zou graag jullie tips/adviezen/wijzigingen horen, zodat ik er in het vervolg wat meer uit zal springen met mijn brief. Alvast bedankt!

Betreft: Sollicitatie xxxxxxfunctiexxxxxx

Geachte heer xxxxxxx,

Bij het zien van uw vacature xxxxxx op de website xxxxx.nl, was ik meteen enthousiast. Zowel de bedrijfs- als functieomschrijving spraken mij erg aan.

Ik heb ruim 9 jaar ervaring als secretaresse binnen een consultancybedrijf waarbij ik verantwoordelijk was voor alle lopende zaken binnen het kantoor. Vanwege regelmatige afwezigheid van de directie kende ik hierbij een hoge mate van zelfstandigheid.

Ik ben een ervaren Office-gebruiker met een accurate en communicatieve instelling. Collegialiteit, klantvriendelijkheid en zelfstandigheid zijn mij op het lijf geschreven.

Met mijn gemotiveerde instelling en ervaring weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Vanzelfsprekend hoop ik dat deze brief u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijke kennismaking.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2010, 21:55
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaat112 Bekijk bericht
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke parttime baan als secretaresse, echter solliciteren er tientallen of soms honderden mensen op dezelfde vacatures als ik. Ik denk zelf dat mijn sollicitatiebrief goed is, maar misschien denken jullie er anders over.
Ik zou graag jullie tips/adviezen/wijzigingen horen, zodat ik er in het vervolg wat meer uit zal springen met mijn brief. Alvast bedankt!

Betreft: Sollicitatie xxxxxxfunctiexxxxxx

Geachte heer xxxxxxx,

Bij het zien van uw vacature xxxxxx op de website xxxxx.nl, was ik meteen enthousiast. Zowel de bedrijfs- als functieomschrijving spraken mij erg aan Waarom spreekt jou dat aan?.

Ik heb ruim 9 jaar ervaring als secretaresse binnen een consultancybedrijf waarbij ik verantwoordelijk was voor alle lopende zaken binnen het kantoor Welke lopende zaken? Zijn er overeenkomsten met de functie waar je nu op schrijft?. Vanwege regelmatige afwezigheid van de directie kende ik hierbij een hoge mate van zelfstandigheid.

Ik ben een ervaren Office-gebruiker met een accurate en communicatieve instelling. Collegialiteit, klantvriendelijkheid en zelfstandigheid zijn mij op het lijf geschreven Waar blijkt dat uit?.

Met mijn gemotiveerde instelling en ervaring weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan uw organisatie. Vanzelfsprekend hoop ik dat deze brief u aanleiding geeft mij uit te nodigen voor een persoonlijke kennismaking.

Met vriendelijke groeten,
Ik vind je brief erg kort, dertien in een dozijn. Ik mis een echte motivatie. Wat heb jij het bedrijf te bieden, wat spreekt jou aan bij dit bedrijf, waarom wil je daar werken. Waarom zouden zij je aan moeten nemen. Heb je ook een cv die bijgevoegd wordt? Daar kun je bijvoorbeeld naar verwijzen.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2010, 22:01
Kaat112 Kaat112 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2010
Berichten: 3
Kaat112 is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je reactie!

Ik Moet bekennen dat ik het altijd moeilijk vind om te omschrijven wat mij precies aanspreekt aan de functie, hier moet ik absoluut aan werken.

Mijn CV voeg ik altijd toe, en daar heb ik uitgebreid staan wat mijn werkzaamheden waren. Onder de afsluiting verwijs ik altijd naar mijn CV als bijlage (dat had ik natuurlijk ook hier moeten plaatsen).

Je schrijft 'waar blijkt dit uit', kan je mij advies geven hoe ik dat kan laten blijken?

Ik ben intussen 35 sollicitaties verder, en de moed begint me een beetje in de schoenen te zakken....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2010, 22:15
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ik kan het ook niet zo 1,2,3 omschrijven. Maar ik heb een stukje uit mijn brief hier neer gezet (door onder andere deze brief heb ik nu mijn baan), zodat je eens kan zien hoe het ook kan:

Citaat:
Een werkomgeving waarin ik mijn mens- en servicegerichtheid kan inbrengen en waar ik plezier, enthousiasme en teamgeest kan ervaren, is wat ik zoek in een nieuwe functie.
Ik denk deze werkomgeving te hebben gevonden binnen uw organisatie.

Citaat:
In mijn cv kunt u onder andere lezen dat een aantal taken overlap vertonen met mijn eerdere functie, zoals .......
Omdat ik een leergierig en gedreven persoon ben, kan ik een goede bijdrage leveren aan de organisatie
Citaat:
Ik zet graag de schouders onder alle voorkomende werkzaamheden. Nieuwe dingen leren is voor mijn geen enkel probleem. Verder heb ik een groot doorzettingsvermogen, ben ik nauwkeurig en kan ik goed zelfstandig en in teamverband werken.
Kortom, een functie die ik met veel enthousiasme en gedrevenheid uit zou kunnen voeren

Ik hoop dat je er iets mee kan
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2010, 23:37
Kaat112 Kaat112 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2010
Berichten: 3
Kaat112 is on a distinguished road
Standaard

Danjel, dankjewel voor je reactie, ik kan hier zeker wat mee!

Door de vele afwijzingen gaat het steeds wat moeizamer, maar met jouw tekst heb je me zeker weer wat goede inspiratie gegeven, dus helemaal super, dankjewel!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 september 2010, 07:26
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaat112 Bekijk bericht
Danjel, dankjewel voor je reactie, ik kan hier zeker wat mee!

Door de vele afwijzingen gaat het steeds wat moeizamer, maar met jouw tekst heb je me zeker weer wat goede inspiratie gegeven, dus helemaal super, dankjewel!

Graag gedaan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief leerling kraamverzorgende. tips en advies gevraagd! bedankt lou Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2010 17:32
Sollicitatiebrief: advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 3 21 januari 2009 14:24
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
graag tips en advies voor mijn sollicitatiebrief : " jonge managementkracht" lost Sollicitatiebrief en cv 4 28 december 2006 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon